Regija
CENTAR 112 VUKOVAR

U 2019. godini zaprimili su čak 66 tisuća poziva
Objavljeno 20. siječnja, 2020.
Protiv dvoje neodgovornih pojedinaca, koji su zvali bez potrebe, podignute prijave
VUKOVAR - Gradonačelnik Vukovara Ivan Penava posjetio je Službu civilne zaštite Vukovar i Centar 112, što je bila odlična prilika da se javnost upozna s aktivnostima centra i njegovim ustrojem.Voditelj službe Civilne zaštite Vukovar, Stjepan Draganić, naveo je kako se Centar 112 nalazi u sklopu Ravnateljstva civilne zaštite, koji je u sastavu MUP-a RH.

- U prošloj smo godini imali oko 66 tisuća poziva kojima je zabilježeno oko 11 tisuća događaja. Zaprimili smo i više poziva po jednom događaju što je hvale vrijedno, jer nam informacija o vremenu nastanka nekoga događaja mnogo znači. Što brže dobijemo informaciju i što je ona kvalitetnija i potpunija, lakše ćemo i odraditi poslove koji su stavljeni pred žurne službe - rekao je Draganić.

Pojasnio je kako su najčešći pozivi prema Hitnoj medicinskoj pomoći i u velikoj većini je riječ o savjetodavnim problemima, no bilježe i pozive vezane uz prometne nezgode, koje rezultiraju smrtnim slučajevima i težim ozljedama te ostale događaje iz domene Hitne medicine.

Ravnateljstvo Civilne zaštite - Služba Vukovar ima 22 djelatnika, od kojih devet radi u samom centru. Ustrojeni su tako da rade po dva djelatnika, no ako dođe veći broj poziva za kakav izvanredni događaj, pa oba operatera budu zauzeta, prvi se sljedeći poziv preusmjerava prema Osijeku, što znači kako nitko od ugroženih građana ne ostaje na čekanju, nego se njihov poziv odmah obrađuje.

- Djelatnik Centra 112 preuzima poziv, doznaje o čemu je riječ, uzima podatke pozivatelja i prespaja s odgovarajućim službama, Hitnom medicinskom službom, policijom ili vatrogascima i ostaje cijelo vrijeme na vezi, sluša razgovor, bilježi podatke. Ako postoji potreba za dodatnom službom, djelatnik centra podiže potrebnu službu - pojasnio je Draganić.

Na upit ima li zlouporabe poziva, odnosno zovu li neodgovorni pojedinci službu bez ikakvog razloga, odgovorio je kako takvih slučajeva nažalost još uvijek ima.

- Prošle su godine podignute dvije kaznene prijave zbog zlouporabe broja 112. Imali smo slučaj maloljetnika koji je tri dana za redom zvao i prijavljivao događaj u koji je bilo uključeno više žurnih službi te veći broj ljudi, pa smo morali postupiti prema proceduri. Broj pozivatelja je lociran i pokrenuta je kaznena prijava.

Takvi pozivi ometaju službe, a ljudi ne shvaćaju kako bi, dok oni nešto lažno prijavljuju, nekomu u tom trenutku doista mogla trebati pomoć - istaknuo je Draganić.

Dragana Korpoš
GRAD POMAŽE U OSIGURAVANJU BOLJIH UVJETA
Odlukom Vlade RH došlo je do preustroja pa su neke agencije i uredi ukinuti, a sve službe koje su bile vezane uz žurne situacije i spašavanje objedinjene su u službu Ravnateljstva civilne zaštite. U drugoj polovini prošle godine u Vukovaru su zaposlili četiri djelatnika u stalni radni odnos jer su ta mjesta prema sistematizaciji bila prazna. Također imaju i jednu osobu na stručnom osposobljavanju. Nakon upoznavanja s aktivnostima centra Penava je izrazio zadovoljstvo što služba koja radi u cilju sigurnosti građana dobro funkcionira te će joj Grad Vukovar pružati potrebnu potporu i u kontaktima s ravnateljem u Zagrebu nastojati osigurati u budućem razdoblju još bolje uvjete rada kako bi i rezultati mogli biti još bolji.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike