Ekonomija
TRANSFORMACIJA POSLOVANJA

Digitalna ekonomija povećat će se 4 puta
Objavljeno 17. siječnja, 2020.
Njuškalo, Poliklinika Bagatin i Tokić Autodijelovi neke su od tvrtki koje su prepoznale prednosti digitalne transformacije

U Hrvatskoj se digitalna transformacija uglavnom provodi parcijalno, što znači da tvrtke uvode nove tehnologije, ali ne mijenjaju svoje poslovne modele u skladu s njima. No, bez obzira na to, ipak postoje hrvatske tvrtke koje su uspješno provele digitalnu transformaciju i u posljednje vrijeme ih je sve više, od malih do velikih poduzeća.Naveli su to iz Hrvatske udruge poslodavaca (HUP-a) te su dodali da su tvrtke Njuškalo, Poliklinika Bagatin i Tokić Autodijelovi samo neke od hrvatskih tvrtki koje su prepoznale prilike i prednosti digitalne transformacije."Jedna od neizostavnih tema današnjice je digitalna transformacija koja obuhvaća uporabu digitalnih tehnologija i promjenu modela poslovanja te u cijelosti mijenja naše gospodarstvo. Procjena je da će se vrijednost digitalne ekonomije u Hrvatskoj do 2025. povećati četiri puta", naveli su iz HUP-a i dodali da je fotoprepoznavanje tvrtke Njuškalo kao prvi takav proizvod na svjetskoj razini.
- Njuškalo je jedan od vodećih oglasnika u Hrvatskoj s više od 10.000 novih oglasa svaki dan koji je uvođenjem najnovije tehnologije prepoznavanja slike i automatizacije predaje oglasa olakšao korisnicima njihovo postavljanje. Njuškalovo fotoprepoznavanje prvi je takav proizvod za oglasnike na svjetskoj razini koji je zahvaljujući tehnologiji dubokih neuronskih mreža omogućio korisnicima čak 70 % brže postavljanje oglasa. Istraživanja su pokazala da će tvrtke koje ranije krenu s primjenom umjetne inteligencije ostvariti čak dva puta veću profitabilnost. Poliklinika Bagatin prati svjetske trendove i standarde, osobito kada je u pitanju estetska kirurgija, stomatologija i dermatologija te su prema tome prepoznali prilike i prednosti umjetne inteligencije koja im danas očitava sve rendgenske snimke. Osim toga digitalizirali su svoje interne procese, čime su postigli veći komfor za osoblje i pacijente zahvaljujući uštedi vremena i boljoj koordinaciji - ističu iz HUP-a.Napominju također da je zanimljivo predviđanje kako će do 2025. godine biti moguće automatizirati čak 52 % zadataka u hrvatskom gospodarstvu, i upravo je zato tvrtka Tokić Autodijelovi već ukorak s digitalnim trendovima u poslovanju.
"Tokić Autodijelovi su zajedno sa svojim franšiznim partnerima najveći prodajni lanac autodijelova u Hrvatskoj. U posljednjih nekoliko godina tvrtka je provela puno internih digitalnih transformacija i jedna od najinteresantnijih tiče se upravo tehnologije Robotic process automation (RPA) odnosno automatizacije poslovnih procesa kojom su dobili iznimno veliku uštedu vremena. Osim toga fokusirani su na kontinuirano praćenje internih trendova i trening zaposlenika zbog dodatnog poboljšanja poslovnih procesa. Ovo su samo neki od uspješnih primjera iz praksi. I upravo će ove, ali i mnoge druge na najposjećenijoj konferenciji HUP-ICT Udruge, pod nazivom Digitalna (R)evolucija 3.0, predstaviti svoje poslovne modele. Zdenka Rupčić

Kako prepoznati prilike i prednosti?
Navedene, ali i mnoge druge tvrtke 5. veljače u zagrebačkoj Laubi na najposjećenijoj konferenciji HUP-ICT udruge, pod nazivom Digitalna (R)evolucija predstavit će svoje modele i pružiti uvid u procese digitalne transformacije kroz vlastite primjere iz prakse. Što su naučili, koja su bila očekivanja, zablude, kako su se rješavali problemi i koji su rezultati otkrit će njihovi predstavnici kroz svoja iskustva. Namjera Digitalne (R)evolucije je ohrabriti i druge da prepoznaju prednosti koje donosi digitalna transformacija te da uvedu nove tehnologije.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana