Crna kronika
NAKON OSAM GODINA PONOVNO SUĐENJE ZA POGIBIJU TAKSISTA

Ispitani prometni vještaci čiji su se stručni nalazi razlikovali
Objavljeno 15. siječnja, 2020.
Nakon više od osam godina Krešimiru Cerenku (36) ispočetka je na Županijskom sudu u Osijek počelo suđenje zbog izazivanja prometne nesreće u kojoj je poginuo vozač taksija "Cammeo" Zlatko Žvorc (52) iz Osijeka.

Cerenka se tereti da je 1. siječnja 2012. oko 5.13, s 0,95 promila alkohola u krvi, vozio Audi A6 Svačićevom ulicom prema Kauflandu. Došavši do Divaltove ulice, nije zaustavio automobil te je došlo do sudara. Audi je udario u prednji dio taksija kojim je upravljao Žvorc. Osječki taksist je zbog višestrukih teških ozljeda u 6.10 preminuo u KBC-u Osijek. Nakon čitanja optužnice Cerenko je rekao da se ne osjeća krivim. Do sada mu se tri puta sudilo na Općinskom sudu Osijek. Prvi je put oslobođen, drugi put je suđenje počelo 2014. Rasprave su se razvukle pa je 2018. suđenje krenulo ispočetka.

Na raspravi su ispitani prometni vještaci Petar Šišić iz Osijeka i Tomislav Petrić s Fakulteta prometnih znanosti Zagreb. Obojica su ostala pri svojim prethodnim nalazima i mišljenjima. Osječki vještak tvrdio je da Cerenko nije mogao zakočiti zato što su u kočnoj tekućini bile nečistoće, jer je Cerenko tvrdio da je najmanje dva puta stisnuo kočnicu, no da nije radila, a zagrebački je vještak tvrdio da nečistoće koje je on vidio na fotografijama osječkog vještaka nisu mogle utjecati na kočenje.

- Tehnički je logično da nečistoće dospiju u oba kruga jer su bile u posudi koja opskrbljuje oba kruga. Da se to upravo dogodilo, ne mogu ni potvrditi ni isključiti jer je nađeno više nečistoća, a prilikom rastavljanja moglo je doći do prelaska nečistoće iz jednoga kruga u drugi. Moguće je i da su oba kruga bila kontaminirana i prije rastavljanja - kazao je osječki prometni vješak. Nadalje je ustvrdio da je pri analizi ispravnosti vozila papučica kočnice u prvom pokušaju otišla do poda, što je bio pokazatelj da kočni sustav nije ispravan. Rastavljanjem je utvrdio da postoje nečistoće u kočnom sustavu.

- Iz toga tehničkim zaključivanjem slijedi da kočni sustav nije bio ispravan upravo zbog tih nečistoća. U ovoj situaciji, gdje nema curenja tekućine, ovo je bio jedini mogući zaključak - naglasio je Šišić. Na upit tužitelja Zvonka Kuharića koliko je, prema njegovu iskustvu, moguće da se 12 dana nakon tehničkog pregleda vozila, što je bilo slučaj s Audijem A6, pojave nečistoće u kočnoj tekućini, Šišić je odgovorio: "Svaki auto je limena kanta na četiri kotača. Naravno da je to tehnički moguće na svakom automobilu."

Zvonko Kuharić upitao je i vještaka Šišića je li tehnički moguće da je netko u međuvremenu ubacio nečistoće u posudu za kočni sustav, jer je od prometne nesreće do njegova pregleda vozila prošlo 55 dana, a vještak mu je odgovorio da se u tom razdoblju moglo učiniti bilo što na vozilu, pa tako i oštetiti kočni sustav.

Stalni sudski vještak prometne struke Tomislav Perić potvrdio je da ostaje prid svojim tvrdnjama. “Po meni, malo je vjerojatno da su takve čestice koje sam imao priliku vidjeti na fotografijama u nalazu i mišljenju dipl. ing. Petra Šišića mogle biti uzrokom nefunkcioniranja kočnog sustava tog automobila, a poglavito imajući u vidu da, bar na fotografijama, te čestice izgledaju relativno mekane strukture - rekao je vještak Perić. Na upit tužitelja jesu li čestice mogle ući između ispravne brtve i stijenke cilindra kočnog sustava, rekao je da to nije prihvatljivo.
S.Lacić
2012.

godine se dogodila prometna nesreća u kojoj je poginuo Zlatko Žvorc
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike