Ekonomija
TURIZAM REKORDI

U 2019. godini Hrvatsku posjetilo gotovo 21 milijun turista, koji su ostvarili 108,6 milijuna noćenja
Objavljeno 15. siječnja, 2020.
Ministar turizma Gari Cappelli i direktor HTZ-a mr. sc. Kristjan Staničić ocijenili su prošlu godinu kao još jednu rekordnu godinu

Prema podatcima eVisitora, u Hrvatskoj je u 2019. godini ostvareno 20,7 milijuna dolazaka (+5 %) i 108,6 milijuna noćenja (+2 %). Od toga su strani turisti ostvarili 18,3 milijuna dolazaka (+4 %) i 94,8 milijuna noćenja (+2 %), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za devet posto te u noćenjima za osam posto. Ministar turizma Gari Cappelli izjavio je da je iza nas još jedna  rekordna turistička godina prema broju turističkih dolazaka i noćenja. "Važnije je što rastu turistički prihodi i povećava se potrošnja turista. Određena istraživanja ukazuju na to da je prosječna dnevna potrošnja turista porasla za 20 % u odnosu prema 2017. te iznosi 97 eura po danu. Odraz je to kvalitetnije turističke ponude, ulaganja u smještajne kapacitete i nove motive dolaska turista. Ova godina svojevrsna je prekretnica u smislu početka primjene novih turističkih zakona i završetka aktualne Strategije razvoja turizma te početka izrade nove Strategije, koja će imati uporište u održivom i odgovornom turizmu na temelju kvalitete i veće dodane vrijednosti, uz stavljanje fokusa na povezivanje turizma s popratnim djelatnostima različitim selektivnim oblicima turizma. Za održivost i odgovornost u upravljanju turističkih sektorom zalagat ćemo se i u sklopu predsjedanja Vijećem EU-a, a radi bolje prepoznatljivosti, na dalekim tržištima predložit ćemo uspostavu europskog turističkog brenda za zajedničku promociju država članica‘‘, izjavio je Cappelli na konferenciji.
Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić najavio je da će provesti četiri velike promotivne kampanje radi jačanja nacionalnog turističkog brenda, ali i promociju u razdobljima pred i posezone.
"Fokus će nam biti i na promociji posebnih proizvoda, poput nautičkog ili poslovnog turizma, a posebnu kampanju pripremamo i za promociju turizma na domaćem tržištu da potaknemo domaći turistički promet. U suradnji s našim predstavništvima predstavit ćemo se i na više od 40 svjetskih sajmova, kao i na 100-tinjak prezentacija i radionica na ključnim tržištima‘‘, izjavio je Staničić, dodavši kako će se i brojna međunarodna događanja, kao što su Europsko nogometno prvenstvo, Olimpijske igre u Tokiju, Rijeka EPK ili EXPO Dubai, iskoristiti za dodatnu promociju Hrvatske.
Spomenuto je da je lani najviše noćenja ostvareno u Istri (28,7 milijuna), u Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno je 20,5 milijuna noćenja, a na Kvarneru je ostvareno 19,3 milijuna noćenja. Slijede Zadarska županija s 15,1 milijun noćenja, Dubrovačko-neretvanska županija s 9,2 milijuna noćenja i Šibensko-kninska županija s 7,3 milijuna noćenja. U Ličko-senjskoj županiji ostvareno je 3,4 milijuna noćenja, a u Zagrebu 2,7 milijuna noćenja. Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, ostvareno 1,2 milijuna dolazaka (+7 %) i 2,4 milijuna noćenja (+7 %, a najviše je noćenja ostvareno u Karlovačkoj (638.000), Krapinsko-zagorskoj (373.000), Osječko-baranjskoj (234.000), Zagrebačkoj (230.000) i Međimurskoj županiji (201.000). Darko Pejić

Top-destinacije su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin
Najviše noćenja ostvarili su Nijemci (21,2 milijuna), Slovenci (10,9 milijuna), Austrijanci (7,8 milijuna), Poljaci (6,1 milijun) i Talijani (5,5 milijuna). Najviše se noćilo u domaćinstvu (39,3 milijuna) te u hotelima (25,8 milijuna) i kampovima (18,8 milijuna). Top-destinacije bile su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin. HTZ će u promociji surađivati s Googleom, platformama Expedia, Lonely Planet i Trip Advisor te s medijima National Geographic, eDreams, Skyscanner. Slijede projekt Hrvatski digitalni turizam, novi Strateški marketinški plan i prilagodbe zakonu.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana