Autoglas
TOYOTIN SPORTAŠ

GR Yaris sada je najsnažniji trocilindrični auto na svijetu
Objavljeno 14. siječnja, 2020.
Sportska verzija novog Yarisa nastala je u režiji Toyotina Gazoo Racinga

Toyota je hrabro krenula u 2020. godinu. Na sajmu automobila u Tokiju svjetsku premijeru imala je Toyota GR Yaris - najsnažniji trocilindraš na svijetu. Sportska verzija novog Yarisa nastala je u režiji Toyotina Gazoo Racinga.

GR Yaris odlikuje se naprednom tehnologijom te znanjem i iskustvom prikupljenim kroz Toyotino pobjedonosno sudjelovanje u Svjetskom prvenstvu u reliju u kojem se natječe pod zastavom Toyota Gazoo Racinga. GR Yaris je drugi čisti sportski automobil koji će biti globalno pušten u prodaju, nakon prošlogodišnjeg povratka legendarne GR Supre. GR Yaris dolazi kao zamjena za dosadašnji GRMN i bit će standardni dio ponude novog Yarisa. Ono što treba naglasiti je da nema limitirane serije, kao što je to bio slučaj s prethodnikom.

Iako je Toyota velemajmajstor za proizvodnju hibridnih vozila, to se neće primijeniti kod GR Yarisa. Ispod poklopca motora nalazi se 1.6-litreni turbobenzinac, koji ima tri cilindra, no isporučuje nevjerojatnu 261 konjsku snagu uz 360 Nm okretnog momenta. Pogon je pritom na sve kotače. U specifikacijama piše kako mu treba 5,5 sekundi do stotke, a maksimalna brzina je elektronski limitirana na 230 kilometara na sat. Zahvaljujući opsežnom korištenju ugljičnih vlakana i aluminija sportaš GR Yaris teži samo 1280 kilograma. Što se tiče diskova oni su promjera 356 milimetara i hvataju ih četiri-klipne čeljusti, a straga su promjera 297 mm.

Toyota GR Yaris ima 6-stupanjski ručni mjenjač, pogon na sve kotače s modovima vožnje: Normal, Sport i Track. Tu je i body kit s proširenim blatobranima, agresivnim branicima, zadnji difuzor, prednji spojler. Krov je, za razliku od običnog Yarisa, niži. GR Yaris ima i set 18-inčnih naplataka, sportski ovjes, širi trag kotača, moćnije kočnice, sportski ispušni sustav i dotjerani interijer. Cijena za europsko tržište još uvijek nema, a zna se kako se GR Yaris First Edition, s dodatnim mat crnim detaljima i naglascima, na japanskom tržištu prodaje po cijeni od 32.500 eura. S bogatijim paketom, s BBS naplatcima od kovanog aluminija, cijena se penje na 37.500 eura.

Pripremio: Milan Bugarić
GR YARIS TESTIRAO JE I ŠEF TOYOTE
Prije premijere i predsjednik Toyote, Akio Toyoda testirao je krajnje granice GR Yarisa, još kako prototipa. Kroz sudjelovanje u autosportu, Toyota pokušava stvoriti sve bolje automobile uključujući se u natjecanja u nizu zahtjevnih utrka te tako izvlačeći važna znanja i iskustvo koje onda primjenjuje na cjelokupnu paletu svojih komercijalnih vozila.
Možda ste propustili...