Regija
MIHOLJAČKA KONOPLJA - BREND CANNE MARINIANE

Prodaju čips, čokoladice,
snack, kolače... sve s konopljom!
Objavljeno 8. siječnja, 2020.
Želimo da Donji Miholjac postane centar konopljarstva, kaže Marinko Marušić
DONJI MIHOLJAC - Graditi gospodarsku i turističku budućnost na bogatoj prošlosti želja je tvrtke Canna Mariniana d.o.o. Donji Miholjac, koja se bavi uzgojem i preradom industrijske konoplje te prodajom prehrambenih i kozmetičkih proizvoda od te vrijedne biljke.Nakon sedmogodišnjeg istraživanja, prošle je godine osmislila brend Miholjačka konoplja, inspiriran tragovima višestoljetnog uzgajanja konoplje na području između Drave, Save i Dunava. U Črnkovcima, Vladislavcima i Viškovcima bile su tvornice za preradu konoplje za vlakna, odnosno kudjeljare.

Sedam godina istraživanja
Miholjačka konoplja nastala je kao projekt višegodišnjeg istraživanja entuzijasta čiji je cilj vratiti vrhunske proizvode od biljke i sjemenki industrijske konoplje sa slavonskih polja te promicati nutricionističke i zdravstvene vrijednosti.

- Naša priča počinje prije desetak godina, kada je Hrvatska revitalizirala uzgoj, preradu i prodaju konoplje. Poznato je da je ta biljka dugo bila na zlu glasu i bila je zabranjena njezina sadnja. No treba jasno reći da postoji industrijska i indijska konoplja, a razlika je u količini psihoaktivne tvari THC-a. Industrijska konoplja nepravedno je bila stigmatizirana. Treba učiti, a i mi smo svake godine učili da bismo stvorili neko iskustvo koje se temelji na doživljaju polja. Nakon sedam godina učenja i istraživanja u suradnji sa strukom, od prošle godine počeli smo razvijati brend Miholjačka konoplja, jer smo, analizirajući mikroklimatski položaj, shvatili da je područje uz rijeku Dravu bogomdano za uzgoj kvalitetne konoplje. I kvantitativno i kvalitativno dobijemo više i ti su elementni puno bolji nego kod konoplji iz okruženja. To nam pokazuju i dokazuju analize provedene u suradnji sa strukom - kaže direktor Marinko Marušić, jedan od osnivača i vlasnika. Dodaje da su oko tog projekta okupili znanstvenike te stručnjake iz prehrambene i kemijske industrije.

- Struka nas prati od samog početka. Surađujemo s agronomskim fakultetima u Osijeku i Zagrebu, tvrtkama Saponia i Kandit u Osijeku, Kanaanom iz Donjeg Miholjca te Medenom iz Svetog Đurđa. Mi možemo proizvesti sirovinu vrhunske kvalitete, ali za prehrambene i kozmetičke proizvode potrebni su određeni standardi - objašnjava Marušić.

Osim ulja, sjemenki, proteinskog brašna i čajeva pod brendom Miholjačka konoplja prodaju se i drugi artikli, kao što su atraktivne grickalice - čips s konopljom, snack od kukuruza i konoplje, snack od riže i konoplje te bomboni s konopljom s okusom mentola, višnje, meda i limuna, mint čokoladice i domaći kolači.

Dohodovna kultura
- Kontinuirano radimo na razvoju novih proizvoda, povećanju njihove kvalitete te širenju prodaje u Hrvatskoj, a imamo sreću što nam se javljaju Amerikanci, Portugalci, Španjolci i Brazilci koji žele poslovati s nama. Saponia nas prati u svom istraživačkom laboratoriju u razvoju novih formula za dobivanje proizvoda koji sadržavaju konoplju. Općenito, naša je ideja prije svega brendirati istočnu Hrvatsku kao centar konoplje, što će onda samo po sebi nama i svim drugim uzgajivačima omogućiti daleko lakši plasman na inozemna tržišta - kaže Marušić.

Tvrtka Canna Mariniana okuplja nekoliko kooperanta, s kojima na 30-ak hektara na području Donjeg Miholjca i okolice sije industrijsku konoplju. Cilj je povećati površine i uključiti što više zainteresiranih sudionika u cjelokupan proces s naglaskom na OPG-ovima.

- Naša je poslovna filozofija uključiti što više gospodarstava, jer konoplja je vrlo dohodna kultura i itekako može utjecati na proračune onih koji se odluče time baviti. Proizvodnja nije zahtjevna. Problem su strojevi, koje morate preraditi, a što smo učinili, tako da smo uspjeli stvoriti tehnički park dovoljan za proizvodnju. Smatram da konoplja može oživiti zapostavljene zemljišne resurse na miholjačkom području, koje ima mnoge posebnosti. Želimo postati prepoznatljivi i da Donji Miholjac postane centar konopljarstva. Želja nam je uspostaviti muzej konopljarstva i da nas gosti ubuduće doživljaju kao destinaciju konoplje. Ponosni smo što smo pokrenuli projekt Miholjačka konoplja - zaključuje direktor Canne Mariniane, Marinko Marušić.

Snježana Fridl
Prva prodavaonica proizvoda s konopljom
Canna Mariniana krajem prošle godine otvorila je svoju prvu prodavaonicu u Donjem Miholjcu, na Trgu Ante Starčevića 2, gdje Miholjčane i goste grada, očekuje široka lepeza proizvoda brenda Miholjačka konoplja. “Trenutno je 40-ak proizvoda na policama. Iskustva su pozitivna i nadamo se da će ići u dobrom smjeru. Bilo bi iluzorno očekivati da možemo živjeti od prodaje u ovoj trgovini i ona je više edukativno mjesto, gdje se mogu dobiti informacije o konoplji i njezinim benefitima. Ova trgovina samo je još jedan korak naprijed u popularizaciji te bi kupnja proizvoda definitivno bila i podrška biljci koja je vrlo cijenjena zbog svojih multifunkcionalnih kvaliteta. Ona je zdrava i ekološka biljka, dokazanih ljekovitih svojstava. Ima savršen omjer omega-6 i omega-3 kiselina”, kaže Marušić.
Canna Mariniana okuplja nekoliko kooperanta, s kojima na 30-ak hektara sije industrijsku konoplju
Možda ste propustili...

“ANTUN HORVAT” NA NATJECANJU WORLDSKILLS CROATIA 2024.

SSŠ domaćin u disciplini Pekarstvo

Najčitanije iz rubrike