Ekonomija
POJAČANA PRIMJENA IKT TEHNOLOGIJA

Čak 30 posto poduzeća nema svoje web-stranice
Objavljeno 3. siječnja, 2020.
Informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, kao iznimno važnu za poslovanje, prepoznala su i hrvatska poduzeća, koja su u 2019. gotova sva, i velika i manja, koristila računala i imala pristup internetu, no još uvijek ih samo 70 posto ima svoje internetske stranice, a slabije koriste i e-trgovinu te cloud.


Te i druge podatke o primjeni IKT-a u poduzećima pokazuju prvi rezultati Državnog zavoda za statistiku (DZS) za 2019., temeljeni na online ispitivanju više od 2700 poduzeća, koliko ih se odazvalo od predviđenog ukupnog uzorka od 4500 poduzeća, a koja su pak odabrana iz ukupne baze od nešto malo više od 12 tisuća poduzeća.


Istraživanje DZS-a pokazalo je i da nema mnogo razlike u korištenju modernih IKT tehnologija i uređaja prema određenim djelatnostima - u svim poduzećima podjednako koriste IKT, i to u visokim postocima, između 93 i 100 posto.


Ako bi se ipak tražile razlike s obzirom na djelatnost, a koje su zapravo male, tada se vidi da poduzeća iz energetskog sektora (opskrba strujom, plinom i vodom) sva koriste IKT, a kod njih je i najveći postotak onih koji imaju internetske stranice, 92 posto.


U toj su grupi i tvrtke iz IKT/ICT sektora (informatičke ili IT, komunikacijske, telekom i druge slične tvrtke), koje također sve koriste IKT tehnologije, ali s tek nešto manje njih koje imaju i internetske stranice, 83 posto, kao i tvrtke koje se bave poslovnom djelatnošću koje sve koriste IKT i 80 posto ih imaju i internetske stranice.


U sektoru građevinarstva to je korištenje najmanje među svim djelatnostima, ali i tu su postotci korištenja interneta i računala viši od 90 posto, a 44 poduzeća iz te djelatnosti imaju web-stranice.


S obzirom na internet, velika poduzeća (250 i više zaposlenih) sva koriste internet, i pri tome i sav širokopojasni pristup - broadband fiksni te njih 95 posto i mobilni broadband.


I srednja i mala poduzeća gotovo sva imaju pristup internetu, pri čemu 99 posto srednjih ima i fiksni broadband, a 92 posto mobilni, a ti su postotci kod malih 96, odnosno 85 posto, a upravo je u segmentu mobilnog brodabanda zabilježen i najveći rast u odnosu prema 2018., od tri posto.


Osim toga, rast je primjetan i u sve većim brzinama prijenosa podataka preko interneta, što ima veze i sa sve većom dostupnošću širokopojasnog interneta, koji potiče i porast brzina, pa je tako u 2019. porast u segmentu brzine prijenosa prešao 10 Mbps (megabit u sekundi), a to se događa kod čak 77 posto poduzeća, ili pet posto više njih nego u 2018.


Ono što je još relativno slabo zastupljeno kod hrvatskih poduzeća je, unatoč upotrebi IKT tehnologija koje to omogućavaju, e-trgovina (internetska ili online prodaja) u poduzećima, preko koje se ostvaruje samo oko 14 posto njihova ukupnog prometa.


Slično je i s korištenjem usluga računalnog oblaka-clouda, što koristi samo 37 posto poduzeća.
DZS je prvi put za 2019. istraživao i koliko se poduzeća brine o sigurnosti i zaštiti vlastitih IT sustava te se pokazalo da je uništenje podataka ili otkrivanje povjerljivih podataka pogodilo 19 posto malih, 21 posto srednjih i 22 posto velikih poduzeća. H
Sva velika poduzeća koriste fiksni širokopojasni internet te njih 95 posto i mobilni broadband
Možda ste propustili...

POKRENUTI STVARNU AKCIJU U BORBI PROTIV KLIMATSKE KRIZE

Zagađenje plastikom nalazi se svagdje oko nas

SURADNJA LIDLA I “ČISTOG PODZEMLJA”

Educirali učenike osnovnih škola o važnosti prirode

Najčitanije iz rubrike