Autoglas
508 SW

Peugeotov karavan čiji profil zaustavlja dah
Objavljeno 31. prosinca, 2019.
Ovaj će automobil zadovoljiti sve obiteljske potrebe, zbog svog izgleda će biti privlačan te će buditi sportskog vozača u vama

Kod Peugeota 508 SW nemoguće je ne uočiti dojnljiv dizajn. Karavan je nastao na istim dizajnerskim smjernicama kao i nova 508-ica, koja je bila hit. Tri je centimetra dulji od limuzine, ali i pet centimetara kraći od prethodne generacije SW-a.

S prednje strane odmah se uočava da je riječ o 508-ici, no pravi dojam, koji većinu ostavlja bez daha, otkriva pogled s boka, jer je ljepota SW-a i dalje izražena u skladnoj liniji koja završava malim spojlerom. Stražnji je dio malo spušten. Prtljažnik je obujma 530 litara i utovarni je prostor nešto niži. Iako prtljažnik nije najveći u klasi, jednostavnim preklapanjem stražnjih sjedala dobijate čak 1,8 kubnih metara prostora. Detalj u prtljažniku koji zavrjeđuje veliki plus su šine na kojima su kukice koje možete pomicati i postaviti “gurtnu” u koji god položaj želite, ovisno o teretu u automobilu. Po širini ima 1859 milimetara bez retrovizora, a zahvaljujući gotovo neprimjetnim krovnim nosačima, koji izgledom odgovaraju dizajnu automobila, ovaj je karavan gotovo jednako nizak kao i limuzina; samo 1420 mm (+ 17 mm). To je gotovo 60 mm manje nego kod prethodne generacije, što donosi optimalne aerodinamične karakteristike.

Prilagodljivi dizel
Testni model Peugeot 508 SW BlueHDi 180 S&S EAT8 GT line imao je 2.0 BlueHDi motor od 180 konjskih snaga. Od 0 do 100 trebaju mu 8,4 sekunde, no ubrzanje kod ovoga automobila nije bitno, a ono što je odlično jest vučna sila, pa njime možete potegnuti do 1,8 tona mase! Snaga će biti prenesena preko 8-stupanjskog automatskog mjenjača. Testni SW prava je autocestovna krstarica, a potrošnja će, ovisno o načinu vožnje, biti između 6 i 9 litara.

Zvuk motora je tipično dizelski i sportaši od njega ne trebaju očekivati puno. Uostalom, on to i ne treba, jer nije rađen za utrke. Ipak, oni koji žele malo adrenalina mogu odabrati sport-mod pa će im 508-ica dodati malo basa. Ipak, ne padajte na te fore, sportski zvuk dolazi iz zvučnika, a ne iz motora! Ako pak automobil stavite u ekomod, kompletan karakter automobila bit će drukčiji. Na papučici gasa bit ćelijen, vozit ćete se u brzini više, ovjes će biti mekan, kao i osjet na upravljaču. No ako stisnete gas do daske, snaga je ista, a i ubrzanje će biti isto. Naglasak je na štednji i udobnosti.

U unutrašnjosti je vrlo kvalitetan materijal. Položaj za upravljačem u 508-ici je odličan, a i kokpit dobro funkcionira. Upravljač je s gornje i donje strane odrezan, a ispod njega su funkcionalne ručice za ručni mjenjač, i dobro je što one nisu fiksirane za upravljač, pa u svakom trenutku znate gdje je niža, a gdje viša brzina. Instrumenti se preko upravljača vide jako dobro.

Nema buke
Karavan je s prednje strane unutrašnjosti jednak 508-ici, a stražnja klupa malo je prostranija. Straga se sjedi dobro, putnici mogu prilagoditi klimu, imaju USB utičnice, a mogu oboriti i naslon za ruku po potrebi. Nova 508-ica karavan je korak naprijed u odnosu prema prethodnom modelu. Kraća je 5 cm, ali ima veći prtljažnik, i 80 kilograma je lakši.

Kod novog Peugeota 508 SW dizajneri i inženjeri odradili su odličan posao s bukom. U unutrašnjosti se prilikom vožnje ne čuje šum vjetra pri visokim putnim brzinama. To je odlično, poglavito što ovaj model nema okvira oko stakla na vratima. Testni primjerak bio je opremljen najbogatijim GT paketom opreme, pa tako uza svu silu tehnologije aktivne i pasivne sigurnosti nudi i paket Night Vision, koji svojim radarima i termalnom kamerom na instrument-ploči upozorava vozača i projicira sliku ispred vozila i u otežanim uvjetima vožnje (noć, magla, kiša..) te se tako brine o sigurnosti svih sudionika u prometu.

Kada je riječ o performansama, krajnja mu je brzina čak 231 km/h. Gume su dimenzija 235/45R18, što omogućava malo sportskiju vožnju. Aktivno upravljanje ovjesom (AMVAR) standardno je opcionalno u verziji GT Line. U vožnji je motor prilično snažan, tih i elastičan, a uz odličan položaj sjedenja doista možete uživati u vožnji, bilo da se brže vozite, bilo da želite samo mirno krstariti. Što se cijena tiče, one se kreću od 223.060 kuna za ulazni model, dizelski BlueHDi 130 S&S BVM6 Active sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem, a naša testna verzija 508 SW BlueHDi 180 S&S EAT8 GT line stoji 326.821 kunu. Na tržištu će konkurenti biti Mazda6 Wagon, Škoda Superb Combi, VW Passat Variant, Opel Insignia Tourer, Audi A4 Avant i BMW serije 3 Touring.

Milan Bugarić
// VOZILI SMO //
OTVARANJE PRTLJAŽNIKA POKRETOM NOGE
Prtljažniku se pristupa kroz praktična peta vrata, koja su u testnom modelu na struju i mogu se otvarati slobodnih ruku. Dovoljno je načiniti pokret nogom sa stražnje strane. Prag prtljažnika nizak je i širok (60 mm niži od limuzine, samo 635 mm udaljen od tla, 24 mm širi). Pokrov prtljažnika, koji se lako postavlja i uklanja, pruža izravan pregled cijelog prtljažnika, kapaciteta 530 litara (sa zatvorenim pokrovom). Dizajniran je tako da bude jednostavna oblika i potpuno iskoristiv. Obujam prtljažnika s dvostrukom podnicom vrlo je sličan onome prethodne generacije (560 litara). Naravno, ako se spuste nasloni sjedala u drugom redu (u omjeru 2/3: 1/3), s pomoću dva gumba smještena s obje strane prtljažnika, stvara se potpuno ravna podnica, koja oslobađa 1780 litara utovarnog prostora. S obzirom na to da je riječ o karavanu, mogu se utovariti i predmeti dulji od dva metra.
DIGITALIJA IDE OD OSNOVNOG PAKETA
Novi Peugeot 508 SW u ponudi ima sustav Night Vision, prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go, upozorenje o izlasku iz voznog traka, funkciju pomoći pri parkiranju Park Assist, Full LED svjetla s funkcijom osvjetljenja zavoja, automatsku kočnicu za nuždu do 140 km/h. Digitalni instrumenti serijski su od najslabijeg paketa opreme, a ambijentalno osvjetljenje noću iznimno je elegantno. Osnovnim funkcijama radija, navigacije i klimatizacije upravlja se preko zaslona dijagonale 10 inča osjetljivog na dodir, ali i klavirskim tipkama za klimatizacijske i ostale funkcije.