Kultura
NOVOGODIŠNJI KONCERT U HNK-U

Puškarić: Vjerujem da nas i Aleksandar gleda negdje od gore
Objavljeno 30. prosinca, 2019.
Uz Puškarića, koji je proslavio 20 godina umjetničkoga rada, gošća je bila Martina Tomčić, a dirigent Mladen Tutavac

Dugo ga nismo na sceni čuli, neki će reći i predugo, no čekanje se isplatilo, jer Novogodišnji je koncert HNK u Osijeku bio sjajan, što potvrđuje i zadovoljstvo na licu slavljenika Berislava Puškarića, koji je te večeri obilježio i 20 godina umjetničkoga rada i vjernosti osječkom teatru.


- Jako sam uživao - priznao je odmah prvak Opere HNK u Osijeku, koji je solopjevanje diplomirao 1999., na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, kao najbolji godine na pjevačkom odjelu, a uspješno je debitirao na opernoj pozornici već za vrijeme studija, 1998., u HNK-u u Zagrebu, kao Kralj Egipta u Verdijevoj Aidi, a zatim i kao Veliki Baalov svećenik u Verdijevu Nabuccu (HNK Zagreb).


U početku koncerta održanog u petak, bio je malo suzdržaniji, priznaje, no kako je koncert odmicao, bilo je sve ljepše i ljepše i njemu, a i publici, ali i gošći, mezzosopranistici Martini Tomčić, koja je nakon 18 godina stala na osječku scenu, i to opet s kolegom Puškarićem.
Pozdrav Aci!

- Bilo je divno, no svi smo pod dojmom te strašne tragedije kolege Bogdanovića, no vjerujem da nas i Aco gleda negdje od gore, i da mu je drago da život mora ići dalje i da umjetnost mora ići dalje. Veliki mu pozdrav šaljem - vidljivo emocionalno dirnut Berislav spustio je pogled na trenutak, a u glasu mu se čuo grč.


U takvoj bolnoj atmosferi pripremali su Novogodišnji koncert, birali repertoar, dolazili na probe, a nikomu nije bilo lako. Na domjenku nakon koncerta i ravnatelj Opere Filip Pavišić čestitao je osječkom basu Puškariću na izboru pjesama i na izvedbi.


- Išao sam za tim da u programu budu skladbe kojima ću pokazati što sam i kako napravio u proteklih 20 godina, koliko sam se razvio - dodaje Puškarić. Pet arija koje je otpjevao teže su utoliko što je Berislav bas, sve su različiti stilovi.

- Te se arije rijetko izvode, jer ih pjevači izbjegavaju, posebice ariju grofa Silve Infelice!...e tuo credevi, iz Verdijevog Ernanija, u kojem je taj belkantistički dio u kojem se treba ‘voziti linija‘, nakon kojega slijedi brzi dio. Za to je potrebno iznimno dobra koncentracija. Mislim da je uspjelo i drago mi je - zadovoljan je i ponosan Puškarić.

Zadovoljan je i maestro Mladen Tutavac koji je upravljao koncertom, solistima i Opernim orkestrom. Program je osmislio u dogovoru sa solistima, a sudeći prema odazivu publike i atmosferi te večeri, njegov je odabir bio pun pogodak. Što god bilo razlogom, nije ni važno, no Novogodišnji koncerti osječkoga HNK-a ne gubi na atraktivnosti. Publike im nikad ne manjka, a karte se kupuju tjednima unaprijed, čim ih puste u prodaju. Lijepa je to tradicija Slavonaca svih generacija, a i ovaj put u publici se našlo i dosta malene djece.


Lijepu glazbenu večer otvorio je Španjolski capriccio op. 34 Rimski-Korsakova, nakon kojega je džentlmenski led probio solist Berislav Puškarić, izvodeći ariju Gremina iz opere Evgenij Onjegin, P. I. Čajkovskog. Odmah se na licu slavljenika pojavio osmijeh zadovoljstva, svojom izvedbom, ali i podrškom publike, koja traje dva desetljeća, a tijekom kojih je ovaj sjajni bas gledateljima podario brojne uloge, osvojio brojne nacionalne i međunarodne nagrade, koncerte održavao diljem Europe (Austrija, Italija, Engleska, Francuska, Mađarska, Slovenija...).


Nakon Straussova valcera Seid umschlungen, millionen!, Walcer, na scenu je izišla Martina Tomčić, izvevši ariju Olge, a nakon Straussova Ruskog marša, Puškarić i Tutavac odigrali su mali performans. Naime, Berislav je maestru ‘ukrao‘ dirigentski štapić i mjesto za notnim pultom te dirigirao posljednjih nekoliko taktova arije Figara Non più andrai..., iz Mozartova Figarovovog pira. Maestro Tutavac ubrzo se vratio s kapom skretničara i zaključio izvedbu. Publika je uživala u njihovom malom igrokazu, a Novogodišnji su koncerti, ma koliko ozbiljan program bio, imali uvijek i tu zabavljačku notu.


Polka Bahn frei! Eduarda Straussa zaključila je prvi dio koncerta, a nakon pauze i Straussova valcera Die publizisten, pao je i prvi Bravo! za Puškarićevu izvedbu arije grofa Silve. To je dodatno opustilo i oraspoložilo Puškarića, koji je ipak imao dodatan stres i odgovornost zbog obljetnice. Uspješna izvedba potvrdila je i opravdala Berislavovu popularnost i omiljenost kod publike. Pljesak je bio snažan i dug. Velikim dijelom zasluga je to i maestra Tutavca koji je program sastavio i sve konce imao u svojim rukama. Energično i strastveno vodio je orkestar. Pokušao je i zapjevati, tj. zapjevao je, za što je od gospođe Tomčić (inače dugogodišnje članice žirija Supertalenta), dobio jedno - poticajno NE! Pedagoški mu je savjetovala neka se vrati notnom pultu i onom što mu leži - dirigiranju.

Sjajan duet

Iz Bizetove je Carmen izvela Martina Tomčić ariju Seguidilla, orkestar je odsvirao i Eingesendet polku i Na lijepom plavom Dunavu, no najglasniji je pljesak bio za duet. Gotovo dva je desetljeća publika čekala da na sceni čuje Martinu Tomčić i Berislava Puškarića. Došla je publika i na svoje u Radetzky maršu.


Maestro Tutavac čestitao je svima Novu godinu, a među darovima Berislav, kao lav u horoskopu (rođen 1974. u Sarajevu), dobio je i plišanog lavića od sestre.
- Već na proljeće dolazim na probe Samsona i Dalile. Ovaj je puta francuska heroina malo ‘žešća‘ od Carmen. Ono što sam do sada čula, sviđa mi se promišljanje redatelja Roberta Boškovića o liku Dalile i to što je emotivno, životno na nekoliko strana podijeljena. Uspije li mu to i uspijemo li mi protagonisti to na scenu donijeti, mogla bi to biti jedna operna nadogradanja na Carmen. Punoljetni smo, 18 je godina prošlo, možemo si svašta dopustiti - najavljuje radosno mezzosopranistica Martina Tomčić.


Narcisa Vekić
KOMEMORACIJA ZA ALEKSANDRA U SUBOTU
Nakon završetka koncerta, drhtavoga glasa izišla je na pozornicu intendantica Dražena Vrselja. Prvo je svim izvođačima, solistima, orkestru i maestru čestitala na koncertu, a potom zamolila pljesak za Acu. Bio je to pljesak koji traje, koji nitko nije mogao, niti htio prekinuti. ​Pokop je u ponedjeljak, 30. prosinca, u 11.15 sati, na Novom groblju u Novom Sadu, a komemoracija u subotu, 4. siječnja, u 12 sati. U ulaznom foyeru HNK-a postavljena je i knjiga žalosti u koju se mogu upisati Aleksandrova publika, kolege i prijatelji svakoga dana od 8 do 22 sata te na Silvestrovo do 15 sati. Živio je umjetnost, a s njegovim se gubitkom nitko ne može pomiriti.
TOMČIĆ: DUET S BEROM BIO JE ŠEĆER ZA KRAJ
- Iznenadila sam samu sebe silinom emocija prije koncerta. Nisam naviknuta na toliku razinu uzbuđenja. Više sam control freak, znam koliko sam pripremljena, do koje razine zadovoljna, ili nezadovoljna. Nema mnogo iznenađenja kod mene. Odradili smo kvalitetne probe, jednu u Zagrebu, klavirsku večer prije koncerta te generalnu orkestralnu ujutro na sam dan koncerta. Odgovornost je bila zbog Berine obljetnice i tih ‘par godinica‘ koje nerado spominjemo. Sve su to bili aspekti koji su donijeli doista jako visoku razinu uzbuđenja. No, kada se led probije, sve ostalo je čisto uživanje, posebice O holly night s Berom, to je bio šećer za kraj - kaže Martina Tomčić.
Možda ste propustili...

POD NAZIVOM “CRTAM. STVARI POSTAJU ČUDNE”

Izložba umjetnice Marije Ančić u Galeriji Kulturnog centra Osijek

ĐAKOVAČKI KULTURNI KRUG: “NARATIV I RAZUMIJEVANJE” I “ČUDO”

Izdane dvije nove knjige

Najčitanije iz rubrike