Ekonomija
BROJKA KOJA VEĆ GODINAMA RASTE

Kupnju božićnih darova na internetu obavlja više od 50 posto hrvatskih građana
Objavljeno 21. prosinca, 2019.

Hrvatski građani objeručke su prihvatili kupnju preko interneta, pa i kad je riječ o darovima. Istraživanje koje su proveli magazin "Ja TRGOVAC" i agencija Hendal, pokazalo je kako više od polovine ispitanika (54,8 %) namjerava bar dio kupnje božićnih poklona obaviti na internetu, što predstavlja značajan porast u odnosu na 2018. godinu, kada je to planiralo 41,8 posto građana i 2017., kada je takvih kupaca bilo 37,6 posto.


Rezultati istraživanja provedenog uoči blagdana pokazali su da velika većina hrvatskih građana planira kupnju božićnih poklona (80,9 %), iako je riječ o blagom padu u odnosu na prošlu godinu kada je to činilo njih 84,8 posto. Pri tome će približno podjednak broj njih na poklone potrošiti do 200 kuna (30 %), i do 500 kuna (31,9 %). Do 1000 kuna planira potrošiti 13,7 posto građana, a više od 1000 kuna izdvojit će njih 5,2 posto.


Većina građana ističe kako na poklone planira potrošiti jednak iznos kao i prošle godine (61,2 %), dok je 22,9 posto onih koji planiraju smanjenje potrošnje u odnosu na 2018., a 15,9 posto onih je koji namjeravaju potrošiti više. U usporedbi s prošlom godinom rezultati ne bilježe neke osobite oscilacije.


Više od polovine ispitanika (54,8 %) namjerava bar dio kupnje obaviti na internetu, što predstavlja značajan porast u odnosu na 2018. godinu, kada je to planiralo 41,8 posto građana, i 2017. kada je takvih kupaca bilo 37,6 posto.


Samo iskustvo kupnje darova za najveći broj kupaca predstavlja zadovoljstvo (48,2 %), dok samo manji broj navodi da im ta kupnja predstavlja stres (15,8 %). Kod nešto više od jedne trećine kupaca (36 %) kupnja izaziva podijeljene osjećaje te im predstavlja istodobno i zadovoljstvo i stres. Istraživanje je pokazalo i kako većina građana nakon blagdana neće ići na skijanje, odnosno zimovanje (89,9 %), dok ih 10,1 posto planira putovanje, što predstavlja povećanje broja putnika u odnosu na prethodnu godinu kada je to planiralo njih 6,1 posto.
Kako su pokazale procjene Hrvatske gospodarske komore, hrvatski bi građani ovoga prosinca mogli potrošiti oko 15,3 milijarde kuna, što je pola milijarde kuna više nego prošle godine. U HGK-u tumače kako su porezna reforma i više plaće rezultirali optimizmom i povećanom potrošnjom građana. Kada je riječ o online kupnji, u HGK-u navode kako ona u Hrvatskoj raste, ali mi i dalje zaostajemo za EU-om po tom pitanju. Naime, u Hrvatskoj je, prema podacima Eurostata, u 2018. godini 27 posto kupaca kupovalo putem interneta, a na razini EU-a 50 posto. D.Pav.
Kako su pokazale procjene HGK-a, hrvatski građani ovoga bi prosinca mogli potrošiti 15,3 milijarde kuna
Možda ste propustili...

DOBRO ZA PRORAČUN I ZAPOSLENOST

Niži PDV za frizere i fitness

JOŠ JEDAN MJESEC KATASTROFALNIH PODATAKA

Portuglaski turizam opustošen

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

EU FONDOVI: UGOVORENA 61 MILIJARDA

Dubrovčani i Slavonci iznad prosjeka države

2

NEVJEROJATNA CIJENA ZA APLIKACIJU

Microsoft potvrdio planove o kupnji aplikacije TikTok

3

NAJPOPULARNIJA HRVATSKA APLIKACIJA ZA PARKIRANJE OBARA REKORDE

Brojne uštede za 200.000 korisnika besplatne PayDo aplikacije