Učionica
FAKULTET ZA ODGOJNE I OBRAZOVNE ZNANOSTI U OSIJEKU

Svojom misijom daju doprinos razvoju odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj i inozemstvu
Objavljeno 16. prosinca, 2019.

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti jest znanstveno-nastavna sastavnica Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku koja svojom misijom daje doprinos razvoju visokoga obrazovanja u Slavoniji i Baranji, ali i na razini cijele Hrvatske pa i izvan njezinih granica.


Trenutačno na Fakultetu studiraju 1283 studenta, a zaposlena su 104 djelatnika, od čega 67 nastavnika i suradnika. Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti profilira se kao suvremen fakultet, blizak europskoj i svjetskoj kvaliteti nastavnoga i znanstveno-istraživačkoga rada.

Studijski programi

Na Fakultetu se izvode sljedeći studijski programi i programi cjeloživotnoga obrazovanja: integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni Učiteljski studij; preddiplomski sveučilišni studij Rani i predškolski odgoj i obrazovanje (redoviti i izvanredni studij); diplomski sveučilišni studij Rani i predškolski odgoj i obrazovanje (redoviti i izvanredni studij); preddiplomski sveučilišni studij Kineziologija; poslijediplomski specijalistički studij Inkluzivni odgoj i obrazovanje; programi cjeloživotnog obrazovanja;

Program pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke izobrazbe (modul A i B);

Program osposobljavanja pomoćnika za djecu s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te Razlikovni program za upis na diplomski sveučilišni studij Rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Vodstvo i djelatnici FOOZOS-a posebno su ponosni na činjenicu da su u 2019. pripremili dva poslijediplomska studijska programa koja su pozitivno recenzirana te su, nakon što ih je prihvatio Senat Sveučilišta u Osijeku, upućena prema Agenciji za znanost i visoko obrazovanje: poslijediplomski sveučilišni doktorski studij interdisciplinarnih znanosti Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja te poslijediplomski specijalistički studijski program Vođenje i upravljanje odgojno-obrazovnim ustanovama.

Znanstvene konferencije i simpoziji

Fakultet je iznimno aktivan u području organiziranja znanstvenih konferencija i simpozija te je protekle akademske godine bio organizator sedam znanstveno-stručnih skupova i suorganizator dvaju skupova. To su:


Osječki dani bioetike (5. i 6. studenoga 2018.)


Središnja tema skupa bio je odnos bioetike te odgoja i obrazovanja jer upravo su odgoj i obrazovanje novih naraštaja ključ za osiguravanje budućnosti čovječanstva. Bioetički sagledana problematika odgoja nadilazi njegovu tradicionalnu ukorijenjenost u pedagogiji i pedagoškim znanostima te se pokazuje kao pitanje koje je presudno filozofski važno.


Znanstveno-stručni skup: Digitalna sigurnost i privatnost (19. prosinca 2018.)


Ovaj znanstveno-stručni skup proizišao je iz projekta „Safer Internet Centre Croatia: Making internet a good and safe place”. U prvom se redu bavio dvama zanimljivim gledištima, psihološkim i tehničkim, koji na interdisciplinaran i sustavan način pokušavaju iznaći rješenje za problematiku informacijske sigurnosti i privatnosti digitalnih podataka.


Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga (11. – 13. travnja 2019.)


Simpozij je okupio glazbene pedagoge, znanstvenike i praktičare kako bi novim saznanjima obogatili i unaprijedili glazbeno-pedagošku teoriju i praksu.


Međunarodna studentska konferencija: Motivacija i mrežni alati u suvremenoj nastavi (25. – 26. travnja 2019.)


Cilj je konferencije bio podizanje svijesti o važnosti i ulozi motivacije i mrežnih alata u nastavi, odnosno uskoj povezanosti motivacije s mrežnim alatima u nastavi kao i povezivanja studenata različitih znanstvenih područja te razmjenjivanje mišljenja i dosadašnjih iskustava, a u svrhu podizanja opće kvalitete studiranja.


Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva (16. – 17. svibnja 2019.)


Konferencijom su, i to raspravom i znanstvenim istraživanjima, potaknuti novi pristupi glavnim didaktičkim izazovima i prijedlozi novih rješenja problema. Namjera je podržati napredak i inovacije problematiziranjem tema koje proizlaze iz današnjega odgoja i obrazovanja, odnosno neposredno utjecati na podizanje kvalitete učenja i poučavanje te općenito nastave i studiranja.


7. Međunarodni znanstveni kolokvij Mathematics and Children (24. – 25. svibnja 2019.)


Svrha kolokvija bila je znanstvena rasprava o položaju i ulozi nastavnika matematike u odnosu na veću dostupnost i primjenu novih tehnologija u obrazovanju unutar akademske zajednice, obrazovnog sustava i širega društvenog okruženja te u pogledu učinkovitije pripreme djece za njihova buduća dostignuća.


Međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik (12. – 14. rujna 2019.)


Svrha je skupa bila okupljanje znanstvenika koji svojim radom upotpunjuju dosadašnje spoznaje o djetetovu jezičnome identitetu, njegovu određenju i razvoju, i to ponajprije u kontekstu suvremenih teorijskih pravaca u (primijenjenoj) lingvistici i književnosti.


5. međunarodna znanstvena konferenciju „Od aktivnog djetinjstva do zdravog starenja“ (suorganizacija, 11. – 13. travnja 2019.)


Konferenciji je bio cilj predstaviti najnovija znanstvena i stručna saznanja u području zdravstveno usmjerenoga tjelesnog vježbanja s posebnim naglaskom na važnost cjeloživotnoga vježbanja i kvalitete života.


Simpozij s međunarodnim sudjelovanjem „Kopački rit jučer, danas, sutra“ (suorganizacija, 26. i 27. rujna 2019.)


Na simpoziju su predstavljena istraživanja u Parku prirode Kopački rit i općenito teme iz područja zaštite prirodne i kulturne baštine te održivoga korištenja prirodnih resursa. Naglasak je bio na multidisciplinarnom pristupu u obradi tema vezanih uz obrazovanje, povijest, jezikoslovlje, turizam i održivi razvoj.
Međunarodna suradnja

U sklopu međunarodne suradnje tijekom akademske godine 2018./2019. nastavnici FOOZOS-a ostvarili su brojne kontakte sa sveučilištima i drugim znanstvenim institucijama u inozemstvu. Suradnja se očitovala kroz organiziranje zajedničkih znanstvenih skupova, zajedničkih znanstvenih i stručnih publikacija, razmjene nastavnika te znanstvenoga usavršavanja. Ostvarene su mobilnosti u okviru programa Erasmus+ i CEEPUS programa. Unaprjeđivanju mobilnosti nastavnika i studenata doprinosi i uspješna suradnja sa sveučilištima s kojima su u akademskoj 2018./19. godini potpisani ugovori o suradnji. To su: University of Bologna (Bologna, Italija); Pegaso Telematic University (Napoli, Italija); University of Sopron (Sopron, Mađarska); Istanbul Arel University (Istanbul, Turska); International Slavic University „Gavrilo Romanovich Derzhavin“ (Skopje, Makedonija); University of Novi Sad (Novi Sad, Srbija) te University of Kragujevac (Kragujevac, Srbija).


Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti nositelj je i koordinator CEEPUS mreže za akademsku 2018./2019. godinu pod nazivom Educational Systems in Central Europe (CIII-HR-1005-03-1718). Slijedom ostvarenih partnerskih odnosa i prepoznatih znanstvenih rezultata djelatnika FOOZOS-a, nastavnici Fakulteta članovi su uredništva nekoliko časopisa iz inozemstva: Evkönyv, Kepzseg et Gyakorlat, Oral History, Društvene i humanističke nauke, İnsan Bilimleri Dergisi.
Emina BERBIĆ KOLAR
Društveni doprinos

Vodstvo i djelatnici Fakulteta posebno su ponosni na javna priznanja u 2019. koja su im dodijelili Grad Slavonski Brod i Brodsko-posavska županija prigodom obilježavanja 20 godina postojanja FOOZOS-a, dislociranoga studija u Slavonskome Brodu kao i njegova uspješnoga rada i važnoga doprinosa na unaprjeđenju i kvaliteti nastavnoga procesa te povećanju znanstvenih, umjetničkih, odgojnih i obrazovnih te ljudskih potencijala u tome dijelu Hrvatske. Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti dobitnik je Povelje za kvalitetu za 2019. koju mu je dodijelilo Hrvatsko društvo za kvalitetu u kategoriji institucija koje posebno doprinose edukaciji i promociji kvalitete.
Znanstveni i stručni projekti

Na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti tijekom 2019. provodilo se nekoliko znanstvenih i stručnih projekata. FOOZOS je bio partner u projektu „Doprinos boljitku rane intervencije putem društveno korisnog učenja u Gradu Zagrebu i Brodsko-posavskoj županiji – DOBRO“ čiji je glavni cilj bio omogućiti studentima primjenu znanja i vještina stečenih kroz studij te obogatiti proces usvajanja znanja radeći u timu na razvoju projekta kojim su rješavali konkretne društvene probleme. FOOZOS je tijekom 2019. intenzivno surađivao i s Institutom za razvoj obrazovanja na projektu društveno korisnoga učenja Edu-Policy Lab kojemu je svrha primijeniti društveno korisno učenje u visokoškolski sustav. Također je Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti partner na dvama HKO-ovim (Hrvatski kvalifikacijski okvir) projektima: Inoviranje programa učiteljskih i odgojiteljskih studija primjenom HKO-a te Kompetencijski standardi nastavnika, pedagoga i mentora.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike