TvObzor
ISTRAŽIVANJE KONZULTANTSKE KUĆE HOTELIS

Sea Star u tri godine donio Hrvatskoj 164 milijuna kuna
Objavljeno 13. prosinca, 2019.
A nakon što su festivali Outlook i Dimensions, osim novog termina usred sezone, za novu lokaciju odabrali Tisno kod Šibenika, kao jedini veliki muzički festival u Istri danas je ostao samo Sea Star

Sea Star festival u Umagu donio je 164 milijuna kuna izravne koristi hrvatskoj ekonomiji u samo protekle tri godine, pokazalo je istraživanje konzultantske kuće Hotelis, specijalizirane za turizam i hotelijerstvo, napravljene za potrebe Turističke zajednice grada Umaga. U istom razdoblju ukupna vrijednost promocije festivala u organizaciji višestruko nagrađivanog EXIT tima iznosi gotovo 100 milijuna kuna, fokusiranih velikim dijelom na brendiranje destinacije Umag, Istre i hrvatskog primorja. Iako analiza navodi da bi osim direktne, indirektna potrošnja izazvana Sea Starom mogla biti oko dodatnih 65 milijuna kuna, taj iznos ipak nije ubrojen, jer su za njegovo precizno izračunavanje potrebna dodatna istraživanja. U sveobuhvatnu analizu, osim Sea Star festivala, uključene su i glazbeno-sportske igre u Fažani, višednevni događaj kojim je EXIT tim u suradnji s engleskim partnerima u protekle dvije godine generirao oko 30 tisuća noćenja britanskih turista, i to u ranoj predsezoni u ožujku i travnju, kao i 23,8 milijuna kuna potrošnje lokalnoj ekonomiji.

U analizi je primjećeno i kako, unatoč tome što je Hrvatska postala destinacija s velikim brojem festivala, Sea Star u svibnju je i dalje jedini veliki glazbeni festival u predsezoni, točnije izvan udarnih datuma kada je obala već puna turista. Tako su ovaj festival, kao i Exitov projekt u Fažani u ožujku i travnju, jedni od rijetkih pozitivnih primjera koji podržavaju planove hrvatskog turizma za obogaćivanjem ponude van glavne sezone. A nakon što su festivali Outlook i Dimensions, osim novog termina usred sezone, za novu lokaciju odabrali Tisno kod Šibenika, kao jedini veliki muzički festival u Istri danas je ostao samo Sea Star.

Istraživanje zaključuje i da posjetitelj Sea Star festivala troši oko 35 posto više od prosjeka turista na istoj destinaciji, i to u prosjeku 2200 kuna, dok strani posjetitelji u prosjeku troše i do 3000 kuna tijekom ovog festivalskog vikenda. Imajući u vidu da za smještaj uglavnom biraju apartmane, njihova izvanpansionska potrošnja čak je dvostruko veća u odnosu prema prosjeku, čime se dodatno uvećava efekt na lokalnu ekonomiju. Na temelju podataka iz financijskih izvještaja, u tri godine Exitova hrvatska tvrtka EMC generirala je poreze od 8,2 milijuna kuna, a festival angažira i veliki broj djelatnika različitih struka te je ukupni broj osoba angažiranih uoči i tijekom održavanja festivala procijenjen na više od 400.

U protekle tri godine Sea Star festivala zabilježio je više od 120 tisuća ulazaka posjetitelja od kojih je, prema rezultatima istraživanja oko 90 posto došlo u Umag isključivo zbog festivala. Od njih, čak 96 posto ispitanika je popravilo ili ostavilo isto mišljenje o Umagu, iz čega istraživanje zaključuje da festival ima vrlo pozitivan efekt na brendiranje destinacije te da će se, u skladu s izvještajem Svjetske turističke organizacije pri Ujedinjenim narodima (UNWTO), veliki broj njih u zrelijim godinama vratiti na odmor s obitelji na destinacije koje su posjećivali u mladosti. Hotelisova analiza ističe i dodatno predviđanje UNWTO kako će glavni nositelj rasta globalnog turizma biti upravo mladi, te da će već u sljedećem desetljeću gotovo 370 milijuna mladih putnika činiti ukupnu potrošnju veću od 400 milijardi dolara.

A posjetitelji Sea Star festivala upravo su mladi; u prosjeku tipični posjetitelj ima 25,5 godina, a udjel starijih od 35 je oko 7 posto. U prosjeku je među posjetiteljima 58 posto zaposlenih, a udio visokoobrazovanih i studenata je čak 68 posto. Motivacija za dolazak u najvećem je broju druženje kao socijalni aspekt festivala, muzički program kao kulturni te na kraju i turistički kao prilika da se boravi na moru. Mnogi kao razlog navode lojalnost EXIT brendu te povjerenju u organizaciju i kvalitetu događaja koji je službeno dio njegove velike, međunarodne festivalske obitelji.

Nikola Kučar
Možda ste propustili...

U OSMOJ OVOSEZONSKOJ EPIZODI SHOWA “TVOJE LICE ZVUČI POZNATO”

Budite spremni na show jer od bitke smo napravili ljubav

BRITANSKI DOKUMENTARNI FILM

Pokaži mi sliku: Priča o Jimu Marshallu

Najčitanije iz rubrike