Autoglas
VOZILI SMO: PEUGEOT 208

Automobil koji ne želi biti standardno vozilo
Objavljeno 10. prosinca, 2019.
Riječ o atraktivnom modelu koji po izgledu prednjači u svojoj klasi, pravi je miks energičnog mladenačkog dizajna i elegantnih linija

U Hrvatskoj je i službeno počela prodaja novog Peugeota 208, a domaća prezentacija održana je u Opatiji. Već na prvu može se reći kako je riječ o atraktivnom modelu koji po izgledu prednjači u svojoj klasi, pravi miks energičnog dizajna i elegantnih linija. U B segmentu koji sve više teži k standardizaciji, na štetu

aspekata kao što su zadovoljstvo ili mladenački duh, Peugeot se ističe i zavodi atraktivnim novim Peugeotom 208.

Nova se 208-ica temelji na najnovijoj generaciji platforme Grupe PSA: CMP (Common Modular Platform). Namijenjena segmentima B i C, ova nova osnova za vozila upotpunjuje platformu EMP2 (Efficient Modular Platform) i može se prilagoditi u pogledu dimenzija i motorizacija. Obuhvaća sve vrste pogona te će kupcima omogućiti odabir njihova preferiranog tipa pogonskog sklopa, bez obzira na to žele li termički (benzinski ili dizelski) ili električni motor. Platforma pomaže ograničiti emisije CO2 zahvaljujući smanjenju težine (30 kg manje u usporedbi s platformom F1), poboljšanoj aerodinamici (ravna podnica vozila, elektronički upravljani otvori za zrak), smanjenom otporu pri kotrljanju (gume klase A, smanjeno trenje), optimizaciji pogonskog sklopa (optimizirana izlazna snaga, smanjeno mehaničko trenje, proširenje game mjenjača i optimizacija sustava Stop & Start). Platforma CMP također osigurava veću razinu udobnosti i sigurnosti, odnosno veći akustički i toplinski komfor u vozilu, manje razine vibracija, a tu su i sustavi pomoći u vožnji koji su inače rezervirani za više tržišne segmente i potpuno novi u B segmentu.

Motorizacija
Peugeot 208 može se opremiti cijelim nizom revolucionarnih benzinskih i dizelskih motora usklađenih sa standardom EURO 6.d. Jedinstvena je ponuda u segmentu B ta što su PureTech 100 i 130 dostupni s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem EAT8. U ponudi su za sada tri benzinca: 75 konjskih snaga snažan atmosferski Puretech motor, te turbobenzinska izvedba spomenutog 1,2-litrenog PureTech motora sa 100 KS te sa 130 KS. Tu je i dizelski agregat: 1,5-litreni 4-cilindarski motor BlueHDi 100 S&S BVM6. U ožujku iduće godine stiže i potpuno električna verzija.

Eksterijer Peugeota 208 toliko je prepoznatljiv i stilski da mu nisu potrebni kromirani elementi, čime se otkriva snaga ekspresivna dizajna i ugodnih proporcija. Ovaj se model zaista nalazi u samom središtu prelaska u više tržišne segmente Peugeota. Duži je, širi i niži od trenutačnog Peugeota 208. Nova generacija otkriva prepoznatljivu liniju karoserije i posreduje sportski karakter zahvaljujući svojim jasnim, markantnim linijama. Jasan dašak senzualnosti također se posreduje široko izvedenim krilnim elementima i ukupnim linijama karoserije – čime se postiže diskretna ravnoteža između decentnog i robusnog.

Vizualni potpis
Iz profila novi Peugeot 208 ima odmaknuto vjetrobransko staklo koje omogućuje da se ugradi dulji poklopac motora izraženih linija. Bočna stakla izrazito su ukošena i savršeno poravnana sa stražnjim blatobranom. Na izvedbi GT Line blatobrani su u crno lakiranoj oblozi: silueta je elegantna, a promjer kotača vizualno je proširen.

Prepoznatljiva na prvi pogled, prednja strana domišljata je kombinacija vizualnog potpisa sličnog donjem dijelu novog Peugeot 508 i svjetlosnog potpisa s tri pandže u svjetlima Full LED (serija na GT line). Stražnji dio novog Peugeota 208 krasi crna letvica koja se proteže cijelom širinom vrata prtljažnika i povezuje svjetla u tri linije (koja se pale danju i noću). Stražnji difuzor dostupan je u lakiranoj crnoj izvedbi i, ovisno o motoru, može biti opremljen kromiranim ispušnim cijevima.

Od razine opreme Active, armaturna ploča presvučena je pjenastim materijalnom, a na njezinu se središnjem dijelu nalazi ukras od karbonskih vlakana. Kompaktni upravljač izrađen je po uzoru na više segmente.

Novi Peugeot 208 na hrvatskom tržištu je od prosinca ove godine. Najslabiji benzinac starta cijenom od 99.895 kuna, a početna cijena za snažniji turbobenzinac od 100 KS je 116.995 kuna. Dizelska izvedba starta na 129.940 kuna. Cijena za električni modela još nije poznata.

Milan Bugarić
POLUAUTOMATSKA VOŽNJA JE TU
Uz novi sustav Drive Assist, novi Peugeot 208 otvara put poluautomatskoj vožnji. Tu je i adaptivni tempomat s funkcijom Stop & Go koji dolazi s automatskim mjenjačem EAT8 uz prilagodljivo održavanje udaljenosti između vozila. U koloni ponovno je pokretanje vozila automatsko ako je stajanje trajalo kraće od tri sekunde. U protivnom, obično pritiskanje papučice gasa ili vrha komande pri upravljaču ponovno aktivira funkciju. Funkcija je dostupna već pri brzini od 0 km/h. S funkcijom kočenja do 30 km/h dostupnom uz ručni mjenjač, nakon kočenja koje dovodi do usporavanja ispod 30 km/h, regulator prestaje raditi, vozač mora preuzeti kontrolu, pritisnuti papučicu spojke i kočiti sve dok se vozilo ne zaustavi. Tu je i sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar voznog traka, u kojemu vozač odabire putanju u voznom traku, te automatsko kočenje u nuždi posljednje generacije.
Već je svrstan u izbor za najauto
Kako smo objavili u prethodnom broju, žiri COTY (Car of The Year) odabrao je novi Peugeot 208 na popis svojih sedam finalista objavljenih 25. studenoga. Novi Peugeot 208 zavodi svojim inovativnim dizajnom, koji sa sobom donosi mladenački duh i energiju, te tehnologijama: nudi snagu izbora između električnog i termičkog motora. Dobitnik nagrade COTY bit će otkriven 2. ožujka 2020. u Ženevi (Švicarska). Osim prepoznatljiva, originalna stila, novi Peugeot 208 utire nove putove novom generacijom sustava Peugeot i-Cockpit s 3D instrument-pločom i cijelim nizom sustava za pomoć u vožnji.
Možda ste propustili...

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X