Ekonomija
TRGOVINA NOVI KRUG

Na Crni petak i Cyber ponedjeljak zabilježena je golema potrošnja. Što će tek biti za božićne blagdane?
Objavljeno 4. prosinca, 2019.
Za kraj ciklusa slijede siječanska čišćenja robnih ostataka uz očekivanje da će novi krug potrošnje biti još uspješniji

Crni petak i Cyber ​​Monday (ponedjeljak) su prošlost. Potrošačka navala nastavlja se tijekom prosinca, a pred Božić bit će u zenitu.
Za kraj ciklusa slijede siječanska čišćenja robnih ostataka. Nakon toga će se mijena beskonačne ponude i potražnje iznova samoobnoviti u međuovisnosti općeg razvoja društva i platne snage i kulture potrošača. Uz neizostavno očekivanje kako će svaki novi krug potrošnje biti uspješniji od onog prethodnog, a na čije usporavanje mogu utjecati samo cikličke recesije i usputne sitne smetnje. Jedna od njih je i nadolazeći rasplamsaj trgovinskog rata, odnosno uvođenje američkih carinskih tarifa na robu iz Kine. Naime, dugo najavljivana nova faza primjene američkih carina od 15 posto na kineske proizvode široke potrošnje vrijedne 160 milijardi dolara primijenit će se od 15. prosinca 2019. To će prisiliti Peking da dodatno uravnoteži trgovinsku razmjenu s Washingtonom na račun uvoza iz Europske unije jer Amerikanci ionako smatraju da je neopravdano podcijenjeni euro učinio štetu dolaru i poremetio svjetsku trgovinu. No ovi poremećaji u odnosima i nepoznanice povezane s već kupljenim proizvodima izazvale su dodatne neizvjesnosti i nesigurnosti na tržištima. Postupno i manje-više spontano prisiljavajući trgovce na samoregulaciju. Bez obzira na sva kolebanja, američko Nacionalno udruženje za maloprodaju očekuje kako će prodaja za božićne i novogodišnje blagdane rasti za 4 posto, a analitičari JP Morgana očekuju 5 posto u odnosu prema 2018. Te su projekcije kratko umirile većinu maloprodajnih tvrtki u Americi i Europi koje čak 30 posto godišnje prodaje ostvaruje u blagdanskom ozračju. No borba za svakog kupca, s budućim carinskim razrezima ili bez njih, ionako je velika. A razliku između pobjednika i gubitnika ove godine odredit će prije svega prilagodljivost, instinkt i vještina trgovaca da robu predstave i prodaju u online trgovinama. Marketinški specijalisti su u vezi s tim već tjednima prije Crnog petka uspjeli stvorili dojam hitnosti i omogućili kupcima kalkulacije i osjećaj velike raznolikosti proizvoda u internet trgovini. U tome im je pomogao i američki predsjednik Trump "štiteći“ američku prosinačku potrošačku groznicu odgodom carinjenja do polovine mjeseca. Time stvarajući psihotičnu priču o mogućem budućem povišenju cijena, što je dodatno zabrinulo potrošače koji su u panici nahrupili trošiti više nego ikada prije. Tako su samo u internetskim trgovinama na Crni petak - blagdan individualnog potrošača, potrošili čak 7,4 milijarde dolara, a na Cyber ​​ponedjeljak su na binarnim platformama ostavili više od 10 milijardi dolara. Dok će potrošnja povezana uz Božić, kao svojevrsno slavljenje obiteljskog robnog darivanja, dokazano u projekcijama ove godine biti jača nego ikada dosad. Dario Majetić

Uvođenje carina opravdavaju disbalansom robne razmjene
Uvođenje carina američki fiskalni stručnjaci opravdavaju disbalansom robne razmjene dvaju moćnih ekonomija koji se jasno ogledaju u raspoloživim podacima iz 2017. Prema njima SAD je u Kinu izvezao robe u vrijednosti od 129.893 milijarde dolara, a uvezao iz Kine 505.407 milijardi dolara. Upravo je taj minus od 375 milijardi dolara kamen spoticanja u očuvanju statusa quo između kineske i američke ekonomije. Na njega se vežu i geopolitički, ali i unutarnji odnosi gdje glasači očekuju da se ispune predizborna obećanja o rastu američke industrije.
Možda ste propustili...

U CILJU SMANJENJA PLASTIČNOG OTPADA

Nastavlja se Konzumova kampanja “Jedna manje”

OD POČETKA TRAVNJA DO KRAJA LISTOPADA PLANIRANO OKO 758.000 LETOVA

Španjolski avioprijevoznici povećavaju kapacitete

Najčitanije iz rubrike