Autoglas
VOZILI SMO: RENAULT CLIO

Profinjeni sportaš definitivno ojačao
Objavljeno 19. studenog, 2019.
Testirani Clio peta je generacija ikone automobilskog svijeta prodane u oko 15 milijuna primjeraka, a godinama se odlično prodaje i u RH

Prema ovome automobilu nismo bili nježni, isprobali smo ga na doslovno svim vrstama prometnica, uključujući i autocestu, i nakon odvoženog možemo samo reći - ovo je maleni i štedljivi zvrk za kojeg nije čudo da se nalazi na listi najprodavanijih modela u Hrvatskoj. Riječ je o Renaultu Clio - pete generacije, koja se odnedavno nalazio i u hrvatskim autosalonima, pa tako i u Fornixu u Osijeku, ovlaštenom koncesionaru za marke Renault i Dacia.

Testirani Clio peta je generacija ikone automobilskog svijeta prodane u oko 15 milijuna primjeraka. Prvi Clio predstavljen je 1990., i postao je jedan od najprodavanijih modela Renaulta diljem svijeta. Novi Clio sada je još moderniji i sportskiji. Profinjeniji je i dinamičniji, a od prethodne je generacije naslijedio senzualne linije. Poklopac motora naglašen je linijama koje pridonose dojmu snage. Prednja je maska sada veća, a prednji odbojnik naglašen izražajnim središnjim usisnikom zraka koji poboljšava hlađenje motora. Dinamičan izgled novog modela naglašavaju i upečatljivi naplatci. Detalji kao što je krovna antena u obliku peraje morskog psa, 100 % LED svjetla, poklopac prtljažnika u ravnini s karoserijom te kromirani okviri bočnih prozora, čine karoseriju modernijom i povećavaju dojam kvalitete.

Veći prtljažnik
Clio prvi put ima na prednjim blatobranima deflektore zraka koji ograničavaju trenje i poboljšavaju aerodinamična svojstva te smanjuju potrošnju goriva, a povrh toga daju mu dinamičan i sportski izgled. Prednja svjetla sada su već od osnovne razine opreme 100 % LED, a krasi ih svjetlosni potpis u obliku slova C, karakterističan za Renaultove modele. Struktura prtljažnika poboljšana je kako bi se postigao što kockastiji oblik. Premium audiosustav BOSE posve je integriran, pa ne smanjuje obujam prtljažnika koji je sad povećan na 391 litru (uz dodatnih 26 litara raznih pretinaca za odlaganje), što ga čini najvećim u klasi. Dvostruka podnica olakšava svakodnevni utovar, a stražnja sjedala mogu se preklopiti u ravni pod.

Testni model pretvara vozača u mađioničara, jer dok vozač prilazi automobilu on se prvo osvijetli, a potom otključa. S druge strane kada se vozač udalji od Clia, on se zaključa! Trik je u takozvanoj "kartici slobodne ruke", ključu kojeg stavite u džep ili torbicu, i više ga ne vadite. Clio se pokreće pritiskom na dugme koje je s desne strane upravljača. Već u startu čuje se odličan rad motora koji udovoljava svim željama vozača.

Nema buke
Električna parkirna kočnica nalazi se između vozačevog i suvozačevog sjedala. Prilikom zaustavljanja aktivira se pritiskom na tipku, a otpušta se nakon pritiska na papučicu gasa. Kočnica se automatski aktivira čim se isključi motor, tako da nema straha od pokretanja automobila na nizbrdici.

Što se tiče komfora, on je neupitan za vozača i suvozača, pa čak ni na zahtjevnijim rutama. S druge strane, na stražnjim sjedalima neće biti savršeno višima od 190 centimetara, ali Clio i nije zamišljen za to. I po pitanju buke Clio je dobio palac gore. Iako je riječ o malom gradskom automobilu, on je buku, kao i vibracije, uistinu ukrotio. Čak štoviše, razina buke, čak i prilikom snažnih ubrzanja, više je nego prihvatljiv. U svakodnevnoj vožnji ovaj Clio je izuzetno zahvalan, zahvaljujući maksimalnom obrtnom momentu od 220 Nm koji razvija pri 1750 obrtaja. Samim tim, elastičnost i dobar odziv na gas su zagarantirani, naravno, osim u najnižim obrtajima.

Clio je najprodavaniji model u Francuskoj, a drugi u Europi, odmah iza VW Golfa. I u Hrvatskoj je Clio na cijeni, pa ne trebamo sumnjati da će opet biti pri vrhu prodajne liste. Što se tiče cijene, ona za dizel-modele starta od 118.900 kuna za Clio ZEN Blue dCi 85, 129.900 kuna za model INTENS Blue dCi 85, pa do 147.900 kuna za EDITION ONE Blue dCi 115. U ponudi su i verzije Clia s benzinskim motorom, a startne cijene s PDV-om i trošarinom s kreću od 90.000 do 145.900 kuna. Svima onima koji žele oprobati novi Renault Clio, najbolje je otići u Fornix Osijek, u Ulici Jablanova 15, raspitati se kod educiranog osoblja o željenom modelu, a prema potrebi i dogovoriti probnu vožnju.

Milan Bugarić
RENAULT CLIO JE ŠTEDLJIV SPORTAŠ
Upozoravali su nas na to, a onda smo se i sami uvjerili - Renault Clio je izuzetno štedljiv sportaš. Kako smo rekli na početku teksta, nismo ga štedjeli, na autocesti smo jurili i do 150 km/h, i nakon sedmodnevnog testa potrošnja je bila 4,9 litara, što je izvrstan rezultat. To treba imati na umu ako će ovaj automobil biti u punoj funkciji i dnevno prelaziti podosta kilometara. Zahvaljujući niskoj potrošnji brzo će se isplatiti. Kapacitet spremnika je svega 39 litara, ali tu je i dodatnih 12 litara za AdBlue. Nama se tako rezerva upalila tek na približno 700 prijeđenih kilometara. Inače, ako niste od sportaša koji vole naglo stisnuti papučicu gasa, model od 85 konja odličan je izbor. Oni koji žele malo žešću vožnju u dizel-varijanti neka to probaju za Cliom od 115 konja. U tom slučaju adrenalin će vam definitivno proraditi nakon pritiska na papučicu gasa.
Netipično visoka razina komfora
Interijer zrači novom energijom, a to je postignuto odrješitijim linijama i osnovnim konturama, ali svakako i novim instrumentima te velikim lebdećim ekranom. Doživljaj je gotovo monovolumenski, pogotovo na račun povišene ručice mjenjača, ali i zbog velikog broja korisnih pretinaca. Kroj upravljača jako se dobro nadopunjuje s profilom udobnih sjedala. Na koncu, doživljaj zaokružuje mogućnost dvobojne izvedbe kokpita koja može imati i estetske umetke u trećoj boji koji se provlače ventilacijskim otvorima. Sveukupno je stvoreno tiho ozračje i netipično visoka razina komfora za gradsku klasu. Palac gore.