Kultura
AUTENTIČNOST IZRAZA I POMNO ODABRAN REPERTOAR

Strastvena interpretacija sopranistice Anje Papa
Objavljeno 15. studenog, 2019.
U sklopu 4. međunarodnoga festivala Umjetnost i žena, koji se u organizaciji Akademije za umjetnost i kulturu održavao 12. i 13. studenoga, solistički je koncert pod nazivom Ninfa gentile izvela mlada osječka sopranistica Anja Papa. Do sada je ostvarila nekoliko uspješnih opernih uloga i nastupala na brojnim glazbenim festivalima i koncertima u Hrvatskoj i inozemstvu, a ovom se prigodom osječkoj publici predstavila samostalnim recitalom nakon nedavno završenog studija pjevanja na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku, u klasi izv. prof. art. dr. sc. Berislava Jerkovića. Koncert je održan uz klavirsku pratnju Ante Blaževića, višega umjetničkoga suradnika.


Anja Papa publici je približila skladbe s lakoćom i sigurnošću, što je publika u prepunom prostoru Salona Akademije prepoznala i nagradila. Fokus ove glazbene večeri bio je na pomnom odabiru programa, autentičnosti izraza, komunikaciji izvodača i strasti interpretacije. Kako umjetnica Anja Papa i sama ističe, prava glazba jest ona koja potiče slušatelja na razmišljanje.


Njezina vokalna izvedba usredotočena je na suvereni vokalno-tehnički izraz i raskošnu interpretaciju, zadržavajući pri tom besprijekornu čistoću vokalne linije. Publika je na koncertu imala priliku uživati u lirskim, dirljivim melodijama Bellinija, Hatzea i Debussyja, kao i u raznolikosti stilova i jezika u izvedbi djela skladatelja H. Wolfa i F. Mendelssohna – Bartholdyja.
Čest izazov recitala - čak i za iskusnoga pjevača, kažu glazbeni znalci - jest oživljavanje arija izvan njihovoga dramatičnoga i narativnoga konteksta. Anja Papa je i taj zadatak i ovaj puta izvrsno svladala u izvedbama vokalno zahtjevnih arija Je dis que rien ne m‘épouvante Georgesa Bizeta (opera Carmen), Ach, ich fühl‘s W. A. Mozarta (opera Čarobna frula) te Ah, tardai troppo... O luce di quest‘anima Gaetana Donizettija (opera Linda di Chamounix), uprizorivši tri različita ženska lika iz različitih opernih stilova i razdoblja s različitim životnim pričama (od hrabre, jednostavne i iskrene ljubavi, preko ljubavnoga bola, do intenzivne zaljubljenosti). Bila je to prilika ne samo da Anja pokaže svoje neprijeporne glasovne sposobnosti, nego i da aktivno angažira publiku i učini ju dijelom svoje iskrene izvedbe. N.Vekić
Možda ste propustili...

U ETNOLOŠKOM CENTRU BARANJSKE BAŠTINE

Izložba “Tisućljeća među rijekama"

“POSLJEDNJA FREUDOVA SEANSA”

Planet Art uKinu Urania

Najčitanije iz rubrike