Osijek
U VRTIĆIMA 91 DIJETE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

Među novoupisanima najviše djece s poremećajem govora
Objavljeno 14. studenog, 2019.
Ukupan broj novoprimljene djece s razvojnim poteškoćama je 22

Trenutačno je u vrtićima i jaslicama Dječjeg vrtića Osijek u odgojno-obrazovne skupine s redovnim programom uključeno 91 dijete s poteškoćama u razvoju, a šest ih je uključeno u odgojno-obrazovne skupine s posebnim programom. U aktualnoj pedagoškoj godini u redovne programe upisalo se njih 22, od kojih njih najviše 12 s poremećajima govorno-glasovne komunikacije, troje s višestrukim poteškoćama, po dvoje s oštećenjem vida, motoričkim oštećenjem i zdravstvenim poteškoćama neurološkog tipa te jedno dijete s autizmom.

"Ukupan broj novoprimljene djece s razvojnim poteškoćama je 22, od kojih je šest djece s utvrđenim stupnjem i vrstom poteškoće prema propisima iz socijalne skrbi, a ostalih 16 ih ima samo medicinsku dokumentaciju. Osim toga, na inicijalnim razgovorima uočeno je sedmero djece za koju se sumnja na postojanje razvojnih odstupanja, pa će biti praćena od stručnog tima radi odbacivanja ili potvrđivanja postavljenih sumnji. Od prethodnih godina u Dječji vrtić Osijek ukupno je uključeno 75 djece s poteškoćama u razvoju, od kojih je 36 s utvrđenim stupnjem i vrstom poteškoće prema propisima iz socijalne skrbi i ostalom medicinskom dokumentacijom te 39 djece koja imaju samo medicinsku dokumentaciju", stoji u godišnjem planu i programu obrazovnog rada za pedagošku godinu 2019./2020. Dječjeg vrtića Osijek.

Navodi se i kako se identifikacija djece s poteškoćama u razvoju u Dječjem vrtiću Osijek u aktualnoj pedagoškoj godini obavljala na osnovu inicijalnih razgovora s roditeljima te na osnovu medicinske dokumentacije ili mišljenja iz specijalizirane ustanove, zapažanja odgojnih radnika i ispunjenog upitnika odgojnih djelatnica i roditelja. Dok se praćenje djece s poteškoćama u razvoju obavlja radom u skupinama opservacijom, koja potom rezultira upućivanjem na dijagnostiku i tretman u odgovarajuće specijalizirane ustanove, upućivanjem na Komisiju za utvrđivanje vrste i stupnja oštećenja, senzibilizacijom vrtića i šire zajednice na djecu s poteškoćama u razvoju obavlja se intenziviranjem suradnje odgojitelja, roditelja i stručnih suradnika na primjenu odgovarajućih odgojnih i terapijskih postupaka.

U planu i programu DVO-a za 2019. godinu ističe se kako se redovno provodi edukacija i senzibiliziranje odgojitelja za proces prepoznavanja posebnih potreba djeteta te da se napredovanje djece s poteškoćama prati i dokumentira.

Odgojno-obrazovna skupina za djecu s poteškoćama organizirana je u podcentru Kosjenka, u koji je ove pedagoške godine upisano ukupno šestero djece s različitim vrstama i stupnjevima poteškoće. U skupini radi medicinska sestra i odgojitelj-edukacijski rehabilitator. Radi ostvarivanja postavljenih zadaća, odgojno-obrazovna skupina za djecu s poteškoćama tijekom pedagoške će godinu surađivati s Centrom za odgoj i obrazovanje Ivan Štark, Udrugom "Dar", Udrugom "Za osmijeh mladih", Udrugom za Down sindrom Osječko-baranjske županije i grada Osijeka.
Ivana Solar
ŠTO SVE PROPISUJE PEDAGOŠKI STANDARD?
Prema Državnom pedagoškom standardu predškolskog odgoja i obrazovanja, među djecu s poteškoćama u razvoju ubrajaju se: djeca oštećenoga vida, djeca oštećenoga sluha, djeca s poremećajima govorno-glasovne komunikacije, djeca s promjenama u osobnosti uvjetovanima organskim čimbenicima ili psihozom, djeca s poremećajima u ponašanju, djeca s motoričkim oštećenjima, djeca sa smanjenim intelektualnim sposobnostima (djeca s mentalnom retardacijom), djeca s autizmom, djeca s višestrukim poteškoćama u razvoju i djeca s zdravstvenim poteškoćama i neurološkim oštećenjima (dijabetes, astma, bolesti srca, alergije, epilepsija).
Možda ste propustili...

GENERACIJA MATURANATA 1954./55. EKONOMSKE SREDNJE ŠKOLE OSIJEK

65 godina nakon mature učenici 4.b prisjetili se dragih uspomena

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana