Zdravlje
UNOS VIŠE ČAJEVA I VODE POTPOMAŽE DETOKSIKACIJI ORGANIZMA

Otporniji na infekcije ako ojačate imunitet
Objavljeno 11. studenog, 2019.

Ako želite jak imunitet, povedite računa o prehrani. Ona mora obilovati voćem i povrćem, i to posebno onim plodovima koji su poznati kao bogat izvor vitamina C. Neka se na vašem jelovniku nađu limun, grejp, naranča, brusnice, jabuke… Dobro je pojačati i konzumiranje jogurta, posebice probiotika, jer istraživanja pokazuju da probiotici jačaju imunitet.

Stručnjaci preporučuju povećanje unosa vitamina i minerala kada je riječ o padu koncentracije i umoru. Nutricionisti i liječnici sugeriraju više kretanja na svježem zraku, laganu tjelesnu aktivnost, izlaganje sunčanoj svjetlosti, ali i prehranu bogatu vitaminima i antioksidansima.

Preporučena je i dijeta, bazirana na voću, povrću i ribi, ali uz nemasni sir i meso. Obroke valja uzimati češće u manjim količinama kako bismo rasteretili organizam i pokrenuli uspavani metabolizam. Time sprječavamo dobivanje zimskog viška kilograma, ali, što je važnije, jačamo imunitet i energiju, kao i samopouzdanje i vedrinu. Unos više čajeva i vode potpomaže detoksikaciji organizma. Opće je poznato da stres slabi imunitet i zato su ljudi pod stresom skloniji raznim bolestima, pa tako i gripi. Oduprite se stresu kvalitetnim odmorom. Spavajte sedam-osam sati tijekom noći, odnosno liježite najkasnije u 23 sata. Slobodne dane iskoristite za odmor i opuštanje. Bavite se onim što volite i što vas čini sretnima. Molite, meditirajte, slikajte, odnosno činite sve ono što vas opušta. Jako je važno da takvim aktivnostima ispraznite nakupljeni stres.

U prevenciji važnu ulogu ima higijena, i to posebice ruku. Naime, njim nerijetko dodirujemo inficirana mjesta i ljude, a upravo se tako gripa i širi. Perite ruke puno češće nego inače. Posebno je važno u to uputiti djecu. Ukratko, spriječite razvijanje virusa i bakterija u organizmu kvalitetnom higijenom.

Izbjegavajte zatvorena mjesta na kojima se okuplja veći broj ljudi, poput kafića i trgovačkih centara. Ljudi kašlju, kišu i dišu, pa je na takvim mjestima puno veća koncentracija virusa i bakterija u zraku. Dakle, puno je veća šansa za dobivanje gripe. Iako je teško izbjeći gužve u svakodnevnom životu, potrudite se da to svedete na minimum. Iako pušačima smeta kad ih se svrstava u posebnu kategoriju, za to ipak postoje razlozi.

Pušači su izloženiji virusima i bakterijama jer im je organizam oslabljen. To se ponajviše odnosi na nedostatak vitamina C, koji pušači više troše nego nepušači. Upravo zato moraju pojačati unos vitamina C u organizam.

Ako želite zdrav i snažan organizam, otporan na najrazličitije vrste infekcija, tjelovježba treba postati vaša redovita navika. Ljudi koji vježbaju, pokazuju istraživanja, otporniji su i na gripu jer imaju jači imunitet. Ako još uvijek ne vježbate, pravo je vrijeme da počnete.
Jasminka Knežević
Voda s limunom za dobro jutro
Čaša mlake vode s pola iscijeđenog limuna nakon ustajanja odlična je za imunitet, metabolizam, izgled i osjećaj gladi. Napitak od limuna i vode treba biti sobne temperature, a nakon što ga popijate, svakako još isperite usta vodom. Ovaj je napitak bogat vitaminom C i jača imunitet. Osim toga, nutricionisti kažu kako vitamin C iz limuna pomaže tijelu apsorbirati željezo, posebice ono što ga nalazimo u namirnicama koje nisu životinjskog podrijetla.
Možda ste propustili...

NAPREDAK TEHNOLOGIJE U MEDICINI DONOSI DUGOROČNA RJEŠENJA

Što je problem suhog oka?

NAŠ BIOLOŠKI SAT ODREĐUJE NA KOJI ĆEMO NAČIN REAGIRATI NA LIJEKOVE

Lijekovi za snižavanje krvnog tlaka imaju mnogo bolji učinak uzimaju li se prije spavanja

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

POSTOJI NEKOLIKO PROVJERENIH NAČINA DA PREHLADU “SASIJEČETE U KORIJENU”

Prehlada u prosjeku “obori” odrasle triput godišnje

2

NAŠ BIOLOŠKI SAT ODREĐUJE NA KOJI ĆEMO NAČIN REAGIRATI NA LIJEKOVE

Lijekovi za snižavanje krvnog tlaka imaju mnogo bolji učinak uzimaju li se prije spavanja

3

STUDIJA BOLESTI SRCA

Perite zube često kako biste imali što zdravije srce