Objavljeno 9. studenog, 2019.
Odredbama novog Zakona o vinu uspostavljeno je marketinško označavanje vina kroz četiri nove vinogradarske regije: Slavonija i Hrvatsko Podunavlje; Hrvatska Istra i Kvarner; Dalmacija te Središnja bregovita Hrvatska. Predviđeno je priznavanje četiri regionalne organizacije vinara – povezane s (n)ovim regijama s ciljem davanja prava proizvođačima da upravljaju promotivnim i marketinškim aktivnostima vezano uz hrvatska vina i njihovo označavanje. Prva među njima koja će dobiti svoju pravnu osobnost, kroz registraciju, jest ona za Slavoniju i Podunavlje, "Graševina Croatica", a na njezinom čelu kao prvoizabrani predsjednik bit će Josip Pavić, inače predsjednik Nadzornog odbora Erdutskih vinograda d.o.o. Prigoda je da iz prve ruke čujemo kakvi su planovi.
- Sve je ovo zapravo zbog razvijanja vinarstva kao djelatnosti koja omogućuje da se pristojno živi od svog posla. Potencijali Baranje, Iloka, Đakova, Kutjeva..., teško mogu biti iskorišteni pojedinačnim inicijativama, to treba biti smišljena i jasno definirana strategija, jer kad turisti dođu neka znaju da je to jedna cjelina. Tu se mogu iskoristiti postojeći sadržaji, kreirati novi, koncentrirati znanje i iskustvo, nešto naravno i sredstava, i rezultat bi trebao biti vidljiv relativno brzo - kazuje Pavić. Potom ga pitamo što se lokalno radi na području erdutsko-daljskog poluotoka.
- Namjera nam je da ovdje potaknemo mlađe ljude da svoj životni put nađu u ovome i da se intenzivno počnu baviti vinogradarstvom i vinarstvom, a još više vinskim turizmom. Poduzeli smo određene korake, i dio mladih ljudi doista se odlučio za taj smjer. Držim da će se u vrlo kratkom vremenu stvoriti 20-ak novih OPG-ova koji će se baviti eno i gastroturizmom. Sadašnja zajednička poljoprivredna politika Europske unije omogućuje, kroz takozvane vinske omotnice da se sufinanciraju rekonstrukcije vinograda, podizanje malih vinarija, a naročito se potiče podizanje turističkih kapaciteta kojima je cilj promocija i trženje vina, kazuje naš sugovornik te naglašava kako je Erdutskim vinogradima zadatak da tu ideju mlađim ljudima prezentiraju, usmjeravaju ih, potiču, dajemo podršku u svim tim pripremnim radovima.
- Mi kao najveći vinogradar u Hrvatskoj, s 513 hektara, prihvaćamo ulogu lokomotive takvog smjera na ovom području. Drago mi je da se slično razmišlja i u Općini Erdut.
A u kojem smjeru će se dalje razvijati upravo Erdutski vinogradi?
- Mi jednostavno nismo željeli ići u širu marketinšku promociju, dok nismo bili sigurni da imamo vrhunski proizvod. U ovom trenutku, nakon značajnih ulaganja u sam vinograd, mi kontroliramo proizvodnju grožđa na način da u podrum dolazi zdravo grožđe. Potom smo uložili u vinariju da tih naših četiri milijuna litara vina bude standardne kvalitete. Sada kada smo sigurni da imamo dobar proizvod, a potvrđuju nam odlične ocjene s brojnih domaćih i inozemnih ocjenjivanja vina, okrećemo novi stranicu. Nadamo se da će iduće godine biti u funkciji obnovljeni stari podrumu i dvorac koji će imati posebnu vinsku priču - bit će to premijum vinarija s 50 do 60 tisuća litara vina proizvedenih na autohtoni način, prirodnim tokovima. Dvorac će pak biti u službi promocijsko-degustacijskih događanja - najavljuje zaključno Pavić.
Dario Kuštro
Sam quam qui dolore lam earibus dandis et esto dolupta illecta sum am eost, si blaborerit mi, si volecup