Objavljeno 22. listopada, 2019.
Do 24. studenoga u Gradskim će se galerijama Osijek, točnije u Galeriji Waldinger, moći pogledati izložba Viktora Popovića Bez naziva (arhiv st3: vojna bolnica), koja se otvara u srijedu, 23. listopada, u 19 sati.
Izložba predstavlja kontinuitet umjetnikovog istraživanja usmjerenog na sagledavanje lokacije iz svoje neposredne blizine, Splita 3, dijela grada u kojem je odrastao i živi te predstavlja memoriju prizora koji može postojati upisan u njegov pogled. Radovi predstavljaju vizualno istraživanje koje je postalo, sad već dugoročan, predmet umjetnikova interesa. Do sada su različite izvedbe i interpretacije radova ovog slojevitog projekta realizirane u različitim medijima i formatima te različitim muzejskim, galerijskim, odnosno izlagačkim kontekstima. U okviru recentnih reinterpretacija projekta Viktor usmjerava pogled na odabrane prizore iz prošlosti vojne bolnice, kao mjesta putem kojeg može uokviriti niz društvenih promjena ili ekonomskih odnosa, aktualnih stanja i trenutačnih pozicija u gradu Splitu, ili Hrvatskoj - piše kustosica Branka Benčić.
Viktor Popović (1972., Split) diplomirao je slikarstvo 1996. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Od 1997. predaje na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu i pročelnik je Slikarskog odjela. Član je Hrvatske udruge likovnih umjetnika - Split i Hrvatskog društva likovnih umjetnika.
- Središnje mjesto izložbe predstavljaju konstrukcije nekoliko ready made objekata, zapravo rabljenih bolničkih kreveta kojima umjetnik naizgled jednostavnom intervencijom/gestom, gradi kompleksnu i slojevitu instalaciju. Radi se o skupini objekata velikog formata koju čini nekoliko parova vertikalno postavljenih starih bolničkih kreveta, a postavljeni su kao samostojeći objekti i razmješteni u prostoru kako bi stvarali svojevrsnu dramaturgiju prizora, teatar objekata i usmjeravali naš pogled i kretanje kroz prostor. Ovi kreveti nisu samo rekviziti prošlosti u ulozi umjetničke instalacije, već predstavljaju i svojevrsne konstrukcije, nosače za fotografije, tj. nosače memorije koja se manifestira kao digitalni ispisi velikog formata arhivskih crno-bijelih fotografija, a prikazuju detalje bolničkog interijera, inventara i medicinske opreme - zaključuje Benčić.
N.Vek.
Branka Benčić
kustosica
Kreveti nisu samo rekviziti prošlosti u ulozi umjetničke instalacije, nego predstavljaju i svojevrsne konstrukcije, nosače za fotografije, tj. nosače memorije koja se manifestira kao digitalni ispisi fotografija