Autoglas
DEFENDER

Nova off-road zvijer sve je ostavila u šoku
Objavljeno 15. listopada, 2019.
Nova obitelj Land Rover Defendera uključivati će modele ??90 i 110, prepoznatljivu siluetu, krilna stražnja vrata s rezervnim kotačem...

Svih svojih 70 godina postojanja Land Rover Defender bio je simbol snage i izdržljivosti, a novi model otišao je toliko naprijed da su svi ostali u šoku. Najsposobniji Land Rover ikad kombinira novu karoserijsku strukturu s najnovijim tehnologijama kako bi bio prikladan za 21. stoljeće.

Kad se novi model nedavno na salonu automobila u Frankfurtu spustio niz rampu među okupljene novinare, svima je bilo jasno kako više ništa neće biti isto. Njegovi tvorci držali su se predloška atraktivnog koncepta DC100 iz 2001., i uspješno ga spojili sa svim danas dostupnim tehničkim i tehnološkim elementima autoindustrije. Također, složili su se da će i nova obitelj Defender uključivati modele ​​90 i 110, zadržati prepoznatljivu siluetu, krilna stražnja vrata s rezervnim kotačem, karakteristična svjetla, i još mnogo toga.

Defender 110 dostupan je s 5 + 2 sjedala u četiri različita dodatna paketa: Explorer, Adventure, Country i Urban i s čak 170 pojedinačnih dodataka. Uskoro će se pridružiti manji Defender 90, kao i nešto siroviji komercijalni modeli. Iznutra je zadržana osobnost izvornog Defendera gdje su izloženi strukturni elementi i pričvršćenja, s naglaskom na jednostavnost i praktičnost. Inovativne značajke uključuju potpuno digitalno upravljanje svime, ručicu mjenjača podignutu na središnju konzolu te opciju preklopnog srednjeg sjedala sprijeda, poput ranih land rovera.

Prilagodljiv pogon
U ponudi su četiri motora, dva benzinska i dva dizelska. Benzinski motori su od 200 i 300 KS, dok su turbodizeli s 200, odnosno 240 KS, u rasponu od 200 do 400 konja. Najjači benzinac je ujedno i blagi hibrid. Kasnije će ponudu proširiti plug-in hibridna verzija. Osnova konstrukcije je napredna platforma DX7. Lagana, potpuno aluminijska samonosiva karoserija čak je triput kruća od tradicionalnog koncepta karoserije na šasiji. Ujedno je omogućila potpuno neovisni ovjes, bolji smještaj kutije reduktora i trajni pogon na sve kotače.

Prilagodljiv pogon za teren prvi je put predstavljen upravo u novom Defenderu, omogućava vozačima da precizno prolagode vozilo za specifične uvjete na terenu. Osnova toga je sustav Terrain Response 2, koji uključuje i novi program Wade kako bi pružio maksimalno povjerenje pri vožnji kroz vodu, i u skladu s tim optimizirajući sve sustave vozila.

Uvođenje zračnog ovjesa pomaže transformirati upravljanje vozilom na cesti i podržava njegovu sposobnost na svim terenima. Na cesti je spušten za 50, a na terenu se može podići za 145 milimetara kad je razmak od tla ravno pola metra. Može se suprotstaviti bočnim nagibima od 45 stupnjeva uz visoke prilazne i odlazne kutove. Uz nekoliko paketa opreme i dodatnih namjenskih paketa, lista serijske i dodatne opreme također nikad nije bila dulja. Brojke govore dovoljno o sposobnostima: nosivost je do 900 kg, krovno opterećenje čak do 300 kg, može vući prikolicu tešku do 3500 kg te voziti kroz vodu dubine do 900 mm.

Brojni testovi
Nova arhitektura karoserije pruža osnovni razmak od tla od 291 mm i vrhunske off road osobine, tako da model 110 ima dolazni, odlazni i kut rampe od 38, 28 i 40 stupnjeva. Njegova maksimalna dubina od 900 mm podržava novi program Wade u sustavu koji vozačima osigurava punjenje duboke vode s potpunim povjerenjem.

Na suhom terenu napredna tehnologija ClearSight Ground View pomaže vozačima tako što na središnjem dodirnom zaslonu prikazuje područje ispred prednjih kotača koje je obično skriveno poklopcem motora. Sve pokazano, u kombinaciji s vrhunskim pogonom s reduktorom, središnjim diferencijalom i opcijskom blokadom straga osigurat će mu nezaustavljivost u mekom pustinjskom pijesku, globalnim ledištima Arktika, ili pak močvarama Južne Amerike.

Novi Defender prošao je više od 62.000 testova, dok su šasija i karoserija konstruirani tako da izdrže složenu i ekstremnu Land Roverovu proceduru ispitivanja koja je iznad uobičajenih standarda za SUV i putničke automobile. Tijekom testiranja prototipovi su prešli više od 1,2 milijuna kilometara u nekim od najoštrijih okruženja na zemlji, u rasponu od 50-stupanjske vrućine u pustinji i hladnoće od -40 C na Arktiku, do visine od iznad 3000 metara u stjenovitim planinama Colorada.

Mato Pavličević
// NOVITETI //
ŠIROKA MOGUĆNOST PERSONALIZACIJE
Prvi red s tri sjedala bit će dostupan standardno u izvedbi First Edition Defender 90, a opcijski kod Defendera 110. Kada središnje sjedalo nije u funkciji može se preklopiti u naslon za ruke i dodatni prostor za ostavu predmeta. Inače, Defender 90 bit će dostupan s platnenim krovom. Defender će kupcima ponuditi vrlo široke mogućnosti personalizacije vozila kroz izbor boja, materijala i opcijske opreme.

Proizvođač tvrdi kako će ovaj model ponuditi odlična off-road vozna svojstva, a tome svjedoče i kratki prevjesi, podnica visine 291 milimetara, relativno veliki prilazni, prijelomni i odlazni kutovi (38, 28 i 40 stupnjeva), dubina zarona od 900 mm (nije loše za Kopački rit). Tu je i neovisni ovjes, sustav Configurable Terrain Response, All-Terrain Progress Control, kao i ClearSight Ground View. Kupcima će biti ponuđen i niz standardne i opcijske sigurnosne opreme.
PROIZVODNJA U SLOVAČKOJ NITRI
Izdržljivi gumirani podovi omogućuju lako čišćenje i održavanje. Opcijski preklopni krov od tkanine pruža osjećaj vožnje u kabrioletu i omogućava putnicima u drugom redu sjedala na modelu 110 da imaju potpuni „safari doživljaj“ vožnje. Ovaj Defender proizvodit će se u Nitri, u Slovačkoj, a tvornica ima godišnje proizvodne kapacitete od oko 150.000 komada, što je pet puta više od prethodnog modela. Tržište land rovera ovim će se modelom proširiti u čak 128 zemalja svijeta, uključujući i ona dva najveća, u Kini i Sjedinjenim Državama, gdje je prethodno imao zanemariv utjecaj zbog regulatornih ograničenja.
Možda ste propustili...