Kultura
25. DANI MILKA KELEMENA: VA BREVIS

Hrvatska premijera programa iz Toursa
Objavljeno 15. listopada, 2019.
Kao solistice su nastupile Anja Papa i Majda Milinović. Publika je tražila dodatak i dobila sjajnu izvedbu skladbe Ftiček veli
SLATINA

Mjesto uživanja neobično velikoga broj posjetitelja, ljubitelja zborskoga pjevanja, bila je nova, suvremena crkva bl. Ivana Merza, a doista izuzetnu glazbenu večer slatinskoj je publici omogućio Vokalni ansambl Brevis iz Osijeka, s dirigenticom Antoanetom Radočaj Jerković te uz klavirsku pratnju Davora Dedića.


U Slatini je nastupio najreprezentativniji ženski zbor, koji djeluje 20-ak godina i koji, prema riječima dirigentice, "odrasta i raste sa svojim voditeljima." Davor Dedić, kao stalna klavirska podrška, i Antoaneta Radočaj Jerković s njima su od osnutka. Neke od članica zbora pjevaju više od 20 godina jer su i prije osnivanja Brevisa pjevale i u nekim mlađim zborovima. Riječ je o zboru kojemu su profesionalni pristup umjetničkom radu, kvaliteta izvedbi i jedinstvenost prezentacije zborskog pjevanja omogućili nastupe u glazbenim središtima kao što su New York, Sankt Peterburg ili Sydney, a ove su godine kao jedini predstavnici iz Hrvatske pozvani sudjelovati na prestižnom međunarodnom zborskom natjecanju 48. Florilege de Chorale de Tours u Francuskoj. Na tom je natjecanju u kategoriji renesansne glazbe osječki ansambl osvojio treću nagradu, a za izvedbu skladbe Lorenza Donatija Mignnone, koju je suvremeni talijanski skladatelj napisao nadahnut renesansom u kontekstu suvremenosti, zbor je dobio posebnu pohvalu za najbolje izvedenu skladbu.


- Mogli bismo reći da je ovo hrvatska premijera, jer to je prva izvedba programa koji smo pripremili za francusko natjecanje u Hrvatskoj. Doista nas veseli što smo se u Slatini mogli predstaviti zaista vrlo bogatim repertoarom, kojim smo si dali poseban izazov, a to je mijenjanje stilskih uvjeta, jer pjevamo naizmjenično ranu i suvremenu glazbu. Željeli smo napraviti program u kojemu se i mi možemo stilski i vokalno, ali i interpretativno mijenjati. Velike su razlike u glazbenim stilovima, pa one zahtijevaju i neprekidno mijenjanje vokalnog izraza. U Francuskoj taj program nismo pjevali u ovakvom kontekstu mijenjanja stilova iz skladbe u skladbu, nego smo pjevali jednu kategoriju renesansne glazbe, pa jednu kategoriju suvremene glazbe, tako da je ovaj program bio mala poslastica. Moja ideja vodilja bila je da iz skladbe u skladbu mijenjamo stoljeće - kaže dirigentica Radočaj Jerković, pojasnivši da je zbor tako dobio mogućnost pokazati velike vokalne promjene, jer ansambli se obično specijaliziraju samo za jednu vrstu repertoara, no Brevisice već godinama pjevaju i na repertoaru imaju silna stoljeća zborske glazbe.


- Zapravo, htjeli smo nekako staviti u kontekst različitost tih stilova, ali pokazati da zapravo imaju mnogo zajedničkih elemenata. Kad se program sluša u cjelini, on funkcionira jedinstveno, a kronološki je krajnje različit - dodaje dirigentica.


U toj različitosti stilova zbor je počeo suvremenim, ove godine preminulim mađarskim skladateljem Miklosom Kocsarom, uslijedio je Giovanni Pierluiigi da Palestrina, zatim Zoltan Kodaly… Od naših skladatelja izvedena je skladba Ex ore infantium Ivana Lukačića iz doba baroka, a najmlađi zastupljeni skladatelj bio je Eriks Ešenvalds, popularni i nagrađivani latvijski glazbenik rođen 1977. U slatinskom programu izvedene su čak tri njegove skladbe - Gaujas Meitarotataja, Spring, the sweet spring, O salutaris Hostias - i njihove izvanserijske izvedbe nagrađene su dugim aplauzima.


Sjajan uspjeh koncerta koji je Vokalni ansambl Brevis ostvario u Slatini voditeljica zbora Atoaneta Radočaj Jerković pojašnjava ustrajnošću, velikom voljom i predanim radom članica zbora.
Kao solistice nastupile su Anja Papa i Majda Milinović, a na kraju koncerta razdragana publika dugotrajnim je pljeskom tražila dodatak i dobila sjajnu izvedbu skladbe Ftiček veli, u obradi Josipa Štolcera Slavenskog.


Petar Žarković
One zaista žive to zborsko pjevanje
Radočaj-Jerković: Pripremajući se za natjecanje u Francuskoj, probe smo imali svaki dan. Znalo se da se mora raditi onako kako to rade profesionalni ansambli, ponekad i više. Kada smo snimali CD s ovim skladbama, koji uskoro treba izići, imali smo više od pet sati snimljene glazbe. Mnogo smo više proveli na snimanju i one su izdržale pjevati i biti koncentrirane. To znači da vjeruju u to što rade, da imaju povjerenje u nas da znamo što radimo s njima i da zaista žive to zborsko pjevanje, klicu koju smo zasadili u njih još dok su bile djeca.
Možda ste propustili...

DUBROVAČKE LJETNE IGRE OTVORILE IZLOŽBU U VILI ČINGRIJA

Fokus na kulturne aktivnosti grupe ruskih izbjeglica 1920-ih

U IZVEDBI STUDENATA ODSJEKA ZA HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Koncertno čitanje Špišićeve drame "Čuvar srca"

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

28. OBLJETNICA OKUPACIJE ERNESTINOVA: "IVAN I JA"

Sjednite uz skulpturu, stavite slušalice i slušajte

2

MARKO JOVIĆ, MLADA ZVIJEZDA NOISEA

Mogao bih i ja biti slavan

3

DAN GLAZBENE ŠKOLE FRANJE KUHAČA

Učenici glazbenih škola iz Osijeka, Rijeke, Zagreba i Subotice