Zdravlje
NE ODUSTAJTE ALI BEZ PRETJERIVANJA

Kako prebroditi neugodnu upalu mišića nakon treninga
Objavljeno 14. listopada, 2019.

Bez obzira na to trenirate li redovno, profesionalno ili rekreativno, upala mišića i bol koja ju prati nikada nije ugodna. Ako planirate vratiti se u teretanu, opet početi džogirati ili se baviti bilo kojom rekreativnom aktivnošću, a dugo niste bili aktivni, spremite se za upale.

Upala mišića, još poznata pod nazivom ‘’muskulfiber’’, prirodna je imunološka reakcija organizma koja nastaje ako tijelo izložimo intenzivnijoj aktivnosti nego inače, pri čemu mišić doživljava stres i ‘’zakiseljuje se’’. Pri tom fiziološkom procesu nastaju mikrooštećenja na mišiću te tijelo aktivira obrambeni mehanizam. Upala se javlja najčešće 24 - 48 sati nakon treninga.

Kako uspješno prebroditi razdoblje upale mišića nogu, upale leđnih mišića te neugodne bolove kada se upale mišići na rukama?

Ne odustajte od treninga – ali nemojte pretjerivati. Klin se klinom izbija, često će vam reći treneri, upala mišića od treninga ublažit će se treningom. Kada su mišići upaljeni, posebnu pažnju posvetite istezanju. Intenzitet treninga kada ste pod upalama ne treba biti visok, trenirajte laganije, ali ne odustajte. Kofein pomaže, prema istraživanjima, osobe koje su ga pile nakon upalnog procesa osjećale su manje bolova u mišićima. Još jedan napitak koji će vam pomoći je i sok od višnje.

Učinkovitost ovog soka ispitivala se na osobama koje su trčale maraton. Oni koji su popili sok od višnje dan prije maratona i 48 sati poslije, brže su se oporavljali. Sok od višnje ima antioksidativna svojstva koja poboljšavaju mišićne funkcije i oporavak te umanjuju bolove u mišićima.

Kurkuma djeluje kao jaki analgetik i kao protuupalno sredstvo. Za početak pomiješajte žlicu kurkume u prahu sa šalicom mlijeka i zagrijte. Popijte napitak dva puta dnevno. Pomoći će i đumbir koji se ponaša kao antiupalni agens koji poboljšava cirkulaciju i olakšava bol u mišićima.

Topla kupka može pomoći. U kadi tople vode otopite jednu do dvije šalice gorke soli. Pripazite na temperaturu vode jer će prevruća voda isušiti kožu. Kupajte se u gorkoj soli tri puta dnevno, bar 15-ak minuta ili sve do kad se voda ne ohladi. Gorka sol bogata je magnezijevim sulfatom, a magnezij ima sposobnost opuštanja mišića, uklanjanja viška tekućine iz tkiva te smanjenja oteklina. Upala ili bol u mišićima nakon treninga javlja se kada je mišić istegnut malo više nego što je to uobičajeno, zato budite oprezni jer pod upalama lakše dolazi i do ozljeda. J. Kn.
Na dobrom putu
Upala mišića znači da ste na dobrom putu i da ste aktivirali mišiće za koje niste ni znali da postoje, no ona, posebno početnicima, zna biti jako teška i na par dana ih pretvoriti u zombije koji se jedva vuku po kući i svaki pokret tijela prate jaukanjem. Jedan od najboljih načina za sprečavanje upale mišića je postupan put podizanja opterećenja, bilo da je riječ o podizanju intenziteta treninga ili duljini vježbanja.
Možda ste propustili...

ČVRSTE KOSTI POTREBNO JE ODRŽAVATI TIJEKOM ČITAVOG ŽIVOTA

Vježbanje može pomoći u izgradnji jakih kostiju

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

KOLIKO JE VREMENA POTREBNO ZA ODVIKAVANJE OD NEŽELJENIH NAVIKA?

Postoje i aplikacije koje bi vam mogle pomoći da stvorite novu naviku, ili da se odviknete od loše

2

UNOS VIŠE ČAJEVA I VODE POTPOMAŽE DETOKSIKACIJI ORGANIZMA

Otporniji na infekcije ako ojačate imunitet

3

ČVRSTE KOSTI POTREBNO JE ODRŽAVATI TIJEKOM ČITAVOG ŽIVOTA

Vježbanje može pomoći u izgradnji jakih kostiju