Osijek
PREDSTAVLJANJE PROJEKTA OSJEČKE TVRĐE

I dalje mnoga pitanja ostala bez odgovora
Objavljeno 11. listopada, 2019.
S obzirom na reakcije predstavljača na pitanja, građani i dio stručne javnosti sami su krivi jer su ostali neinformirani!?

Javno predstavljanje Projekta osječke Tvrđe, održano jučer u velikoj dvorani Županijske komore Osijek, nije donijelo odgovore na neka od ključnih pitanja koja je dio stručne javnosti postavio prije dva tjedna, prigodom obilježavanja Dana europske baštine. Ta se pitanja prije svega odnose na projekt "Bastiona trasa u osječkoj Tvrđi", kojime bi se novi zidani prsten oko Tvrđe protezao preko Europske avenije, Trpimirove ulice i dijelom preko Perivoja kralja Tomislava, što je izazvao buru nezadovoljstva dijela osječke javnosti, to više što je projekt već dobio i lokacijsku dozvolu.


Podsjetimo, tada je dio arhitekata i urbanista upozorio da pri izdavanju lokacijske dozvole za taj projekt postoje dva velika problema. "Prvi je namjena. Kod izdavanja lokacijske dozvole nužno je dati namjenu građevini. U zonama Z i Z1, odnosno zaštićenog zelenila, moguće je graditi samo staze, sportske terene, dječja igrališta i podzemne garaže. Koji se to referent usudio izdati lokacijsku dozvolu za nešto gdje piše da će se u Perivoju kralja Tomislava graditi nešto što će imati nadzemne garaže i poslovne prostore? Drugi problem je onaj što piše da je riječ o restituciji objekta. To bi značilo strogu gradnju povijesno identičnog objekta s potpuno identičnim materijalima. Novi objekt od armiranog betona ne može biti restitucija tvrđavskih bedema. Tvrdi se i da je sve u skladu s Uzelčevom studijom. No u toj studiji on strogo napominje kako su na ovom prostoru dopušteni samo zemljani radovi. Upozoravam odgovorne da preispitaju tko je, kako i pod kojim okolnostima dao ovu protuzakonitu lokacijsku dozvolu - upozorio je tada Vlatko Dusparić, dugogodišnji urbanist osječkog Zavoda za urbanizam.


Odgovore na ta pitanja na jučerašnjoj prezentaciji nisu dobili ni novinari ni osječka javnost, koja se okupila u velikom broju. Umjesto toga, predstavljeni su već dobro poznati projekti, poput obnove Trga Vatroslava Lisinskog, koja se, usput budi rečeno, ovih dana privodi kraju, pa je sasvim nejasno zašto je taj projekt jučer uopće opet predstavljan, kao i brojni drugi, od kojih je za neke već ishođena građevisnka dozvola.


S govornice smo nekoliko puta mogli čuti kako se ukupno 12 projekta predstavlja već peti put, valjda s ciljem da se novinare i okupljene građane prozove neinformiranima, unatoč višestrukim naporima gradske uprave da ih uputi i u najsitnije detalje.


Kada smo pročelnika Upravnog odjela za urbanizam Dražena Slunjskog zamolili da komentira mišljenje dijela struke prema kojemu je lokacijska dozvola za bastionu trasu sporna, odnosno u suprotnosti s urbanističkim planovima, odgovorio je:


"Lokacijska dozvola izdana je sukladno s Urbanističkim i Generalnim urbanističkim planom, pri čemu su ispunjeni konzervatorski uvjeti Konzervatorskog odjela Osijek. Dakle, ni jedan zahvat na prostoru Tvrđe ne može se izvoditi bez suglasnosti konzervatora. Ako netko tvrdi drukčije, ima pravo na svoje mišljenje, a ako sumnja u nešto, to treba i prijaviti", rekao je Slunjski.


Na pitanje u restituciji, koja podrazumijeva popravak i vraćanje nečega u prvobitno stanje, što izgradnja bastione trase u predstavljenom obliku, prema mišljenju struke, nikako nije, odgovorio je da "ne bi pričao o struci", još jednom se pozvavši na osječki Konzervatorski odjel: "Ako su oni dali suglasnost, nemamo što pričati."


Osvrnuo se i na "Strateški i akcijski plan obnove osječke Tvrđe 2014. - 2020. godine" rekavši da je u njemu sve transparentno.
"Taj dokument postoji od 2014. godine, a mi sada imamo situaciju da su neki stručni ljudi u gradu Osijeku i dalje neinformirani i ne znaju za tu strategiju."


Ivan Alilović
ZIDINE ISPUNJENE PARKIRALIŠNIM MJESTIMA
Projekt "Bastiona trasa u osječkoj trasi" izazvao je buru negodovanja osječkih arhitekata, urbanista, ali i samih građana. Riječ je o projektu navodne restitucije zidina oko osječke Tvrđe, i to s navodnim ciljem unaprjeđivanja turističke infrastrukture. Prema tom projektu, navedenom kao jednom od 12 strateških projekata revitalizacije Tvrđe, tijekom šest etapa sagradile bi se nove zidine, ukupne površine 33 tisuće četvornih metara. Dio novog bastiona služio bi kao parkirališni prostor na više razina za oko 460 automobila, a čak bi 8000 četvornih metara imalo namjenu poslovnih prostora.
Možda ste propustili...

KOD SPOMEN-OBILJEŽJA U PERIVOJU KRALJA TOMISLAVA

79. obljetnica oslobođenja Osijeka od fašista

IZ TRPIMIROVE U HADRIJANOVU

Desno samo kroz križanje

Najčitanije iz rubrike