Regija
U PREPUNOM ĐAKOVAČKOM KINU PREMIJERNO PRIKAZAN

Prvi film o 122. brigadi
Objavljeno 11. listopada, 2019.
Autor, scenarist i režiser dokumentarca o đakovačkoj brigadi - Zlatko Mesić
ĐAKOVO

Dvadeset osam godina nakon osnutka, 26. rujna 1991., 122. brigada HV-a Đakovo ima prvi dokumentarni film, čijih 65 minuta s mnoštvom sugovornika, snimcima i fotografijama iz tog vremena te drugim dokumentarnim prilozima govori o njezinu osnutku, stasavanju, ratnom putu, vojnim uspjesima, njezinim živućim i herojima koji više nisu među nama.

Film "122. brigada HV-a Đakovo" autora Zlatka Mesića, koji potpisuje režiju, scenarij i montažu, premijerno je prikazan preksinoć u prepunoj kinodvorani Hrvatskog doma. Brojni branitelji - pripadnici brigade, uzvanici iz vojnog, civilnog i crkvenog života, predstavnici udruga proisteklih iz Domovinskog rata i brojni građani došli su se na velikom ekranu prisjetiti dana ponosa i slave slavne đakovačke, 122. brigade čija je prva zadaća bila podaleko od Đakova, u Hrvatskoj Dubici. Uslijedila je 15. rujna 1991. munjevita trodnevna akcija oslobađanja svih četiriju vojnih objekata u Đakovu i Đakovštini od tzv. JNA, kada su zaplijenjene velike količine oružja i streljiva koje su pomogle i drugim gradovima. Brigada je, čulo se preksinoć, oborila prvi agresorski zrakoplov sa živućim pilotom nakon pada, a ukupno je srušila čak 14 neprijateljskih aviona. Đakovačku crtu bojišta nije ustupila ni za milimetar, a o čemu svjedoči i legendarna pjesma o Tominu hrastu koja je izvedena i preksinoć. Tomin hrast, Durgutovica, Tubojka, Kreketnjak... samo su neke točke na đakovačkoj bojišnici kojih se prisjetilo preksinoć.

Uoči premijere, kojoj je nazočio i umirovljeni brigadir HV-a Branko Borković - Mladi Jastreb, general pukovnik Slavko Barić osnivanje i ratni put 122. brigade naveo je kao svijetli primjer, pohvalivši i kako se Đakovo u kratkom vremenu 1991. pripremilo za oslobađanje vojnih objekata. Na osnutak i put brigade podsjetio je i njezin ratni zapovjednik i predsjednik Udruge veterana 122. brigade HV-a Đakovo, umirovljeni brigadir Zvonimir Berc. Zahvalu brigadi za njezin obol u obrani domovime izrekli su i izaslanik ministra hrvatskih branitelja, brigadir Filip Aračić, izaslanik župana, brigadir Ante Blažević, te izaslanik predsjednika Sabora i Vlade - đakovački gradonačelnik Marin Mandarić, uz poruku kako Grad ni jednog trenutka nije dvojio podržati projekt kao što je nastanak prvog filma o 122. brigadi. Prigodne riječi uputio je i pomoćni biskup đakovačko-osječki, mons. Ivan Ćurić, a autor Zlatko Mesić uz ostalo je rekao i kako je zadaća ovog dokumentarca podsjećati mlade generacije na Domovinski rat, žrtve koje su pale za slobodnu RH te što je u ostvarivanju slobode učinila 122. brigada sa svojim hrabrim pripadnicima.

Glavni pokrovitelj filma je Ministarstvo hrvatskih branitelja, a pokrovitelji Grad Đakovo i Đakovačko-osječka nadbiskupija. Partner u projektu je Udruga veterana 122. brigade HV-a Đakovo. Uz TS Zvona nastupili su i Slavonia band te ŽPS Skladovke. "Bježala je i srna i lasta, nikad dečki s Tominog hrasta...", odjekivalo je u Hrvatskom domu. S.Župan

IZLOŽBA U KNJIŽNICI U POVODU SVJETSKOG DANA UMJETNOSTI

Blackout poezija - radovi osnovnoškolaca