Kultura
ZVIJEDA KONTINENTALNOG TURIZMA JE ROĐENA

HeadOnEast: Slavonija i Baranja, uz osjetilnu, dobile i vizualnu promociju kakvu zaslužuju
Objavljeno 11. listopada, 2019.
Suradnja osječkog studija Symbol i TZ OBŽ-a zaslužna je za vizualni identitet branda

Još se ne stišavaju reakcije na prošlotjedni hedonističko-turistički festival u osječkoj Tvrđi, možda i najbolje događanje ovog tipa koje je u Osijeku ikad organizirano. Pohvale stižu sa svih strana. Početak je to priče s daleko širom dimenzijom od samog događaja. Riječ je lansiranju nove brand-platforme Turističke zajednice Osječko-baranjske županije pod nazivom Head On East (Croatia), koja poziva na obilazak istoka Hrvatske. Tim TZ OBŽ sam je "proizveo" slogan nakon duljeg promišljanja kako diferencirati destinaciju na vanjskom tržištu u odnosu na Sloveniju i Slovačku.

Reprezentativno ruho

- Na ITB sajmu u Berlinu više posjetitelja nas je pitalo što Slovenija radi na štandu Hrvatske turističke zajednice. To je bio ozbiljan alarm nakon prvog smijeha. Mučili smo se kako reći istočna Hrvatska, a da to zvuči seksi. Razmišljali smo o opciji „Slavonija, istočna Hrvatska“ s obzirom na na jačinu branda Hrvatska na turističkom tržištu, no tražili smo rješenje koje intrigira nazivom – kaže Ivana Jurić, direktorica TZ OBŽ. Pripremajući se za Dane hrvatskog turizma u Slavoniji trebali smo osmisliti naziv programa u Tvrđi i tako smo došli do Head On East/hedonist@slavonija/hedonist@baranja. Riječ „hedonizam“ uistinu opisuje doživljaj koji Slavonija i Baranja nude. Dobra hrana, dobro vino, pitak krajolik smješten uz velike europske rijeke, nadaleko poznato dobro gostoprimstvo, drugim riječima hedonizam za sva čula. Nekad smo bili „daleki istok“, a danas zahvaljujući dugogodišnjem radu vrijednih poduzetnika i sve jačoj potpori koju pruža Osječko-baranjska županija, postajemo i mentalno sve bliža destinacija koja iznenađuje ponudom svakog prvog posjetitelja, kaže direktorica županijske Turističke zajednice Ivana Jurić.


Posebno mjesto u pohvalama zauzima i vizualni identitet branda te događanja, koji potpisuje osječki studio Symbol iza kojeg stoji dizajnerski dvojac Marko Jovanovac i Ante Vekić.


- Taj mozaik boja, simbola i tema samo je vrh ledene sante. Ispod površine je višemjesečni proces promišljanja i osmišljavanja najboljeg načina promocije Slavonije i Baranje na turističkom tržištu, kojeg je pokrenula Turistička zajednica Osječko-baranjske županije i u njega uključila velik broj dionika razvitka lokalnog turizma. Upravo taj proces i silno vrijeme uloženo u konceptualnu pripremu bili su ključni u oblikovanju ovoga što smo imali prilike vidjeti na događanju HeadOnEast – kaže Ante Vekić.


A vidjeli smo Tvrđu obučenu u reprezentativno ruho. Vizual je odlično funkcionirao u svim aplikacijama, komunicirao s posjetiteljima, istovremeno im otkrivajući svu simboliku posebnosti Slavonije i Baranje, ali i pozivajući ih da je dodatno istraže, da svu tu posebnost dožive na svoj način.


- Kad nam je ekipa iz TZ OBŽ-a predstavila temu hedonizma koja je trebala obuhvatiti eklektičnu turističku ponudu regije, prva nam je misao bila kako tu ideju očistiti. Kako ju fokusirati i predstaviti jednostavnim grafičkim jezikom. Međutim, brzo smo shvatili da će svođenje tog bogatstva boja, okusa, mirisa i sadržaja na jednostavni zajednički nazivnik biti nemoguća misija. Pokušali smo, doduše, ali rješenja koja smo prvotno ponudili nisu bila na tragu onoga što su Ivana, Mislav i Nikolina (TZ OBŽ-a nap. a.). Igrali smo ping-pong s idejama i već smo se opasno približili roku kad nam je sinulo da je upravo mozaik rješenje našeg ‘problema‘. Tu smo svi kliknuli već na prvu verziju i dalje je sve počelo sjedati na svoje mjesto bez problema. Dobili smo grafički sustav u koji je moguće bilo uplesti sve: Slavoniju, Baranju, vodenicu, geografske posebnosti, vina, rijeke, ptice, ribe… i brojne druge, na prvu ruku, skrivene simbole, koji pozivaju gledatelja da se dublje zadubi i sve to istraži – upravo ono što je i poruka koju cjelokupni branding komunicira prema van – priča Marko Jovanovac o procesu koji je doveo do nečega što je bio jedan od ključnih dijelova slagalice uspješne prezentacije Osijeka, Tvrđe i Slavonije i Baranje u sklopu Dana hrvatskog turizma.


- Mnogo je posla odrađeno u relativno malo vremena. Vizual je prvo zaživio kao dio najave u društvenim medijima. Ljudi su ga prepoznali i pokrenula se lavina. Zatim smo kreirali oglase za razne druge kanale, pa posebne vizuale za sve aspekte događanja, autobusne ture, pojedine zone… Svaki detalj bio je pomno osmišljen, pa je bilo zanimljivo pretakati ih u vizualne simbole. Svaki komunikacijski kanal i alat ima svoje posebnosti, ali uz ovo rješenje bilo je mnogo lakše sve ih uzeti u obzir i pronaći nešto što će biti funkcionalno, a zadovoljiti sve estetske standarde – dodaje Vekić.
Pozitivni komentari

Vizualni identitet u cijelosti je zaživio kao dio hedonističke vizije Tvrđe u režiji Ivana Kristijana Majića i pokazao se punim pogotkom: društvene mreže vrvjele su od pozitivnih komentara, ali i oni koji su duže vremena u sektoru turizma, osvrnuli su se na novootkriveni slavonski hedonizam. Paul Bradbury, jedan od ozbiljnijih "kroničara" hrvatskoga turizma, koji preko svoga portala Toal Croatia News nerijetko zna biti oštar prema projektima brendiranja u turizmu, za ovaj je pun samo riječi hvale. Projekt 100 % odrađen u Slavoniji naziva "najboljim turističkim projektom brendiranja kakav već dugi niz godina nije vidio u Hrvatskoj", pa riječju "genijalno" opisuje problem objedinjavanja šarolike ponude, gdje se kao odgovor iskristalizirala igra riječima proizašla iz kreativne oluje mozgova maloga tima TZ OBŽ-a - Ivane Jurić, Mislava Matišića i Nikoline Pokorić.


- Čim smo posložili sustav, znali smo da imamo odlično rješenje kojim možemo pretočiti sve što želimo u jedinstven vizualni jezik, a pri tom zadržati prepoznatljivost i komunicirati sve ono što Slavonija i Baranja jesu. Međutim, iskreno, nismo očekivali ovako dobar odjek u javnosti. Interpretacija dizajna je u određenoj mjeri i subjektivna kategorija - ono što se sviđa jednoj osobi, ne mora se nužno svidjeti i nekomu drugomu. Međutim, do sada još nismo naišli na negativnu reakciju. Sretni smo zbog toga, jer dobar je osjećaj vidjeti svoj rad tako prihvaćen i pohvaljen - slažu se Jovanovac i Vekić.
- Slavonija i Baranja ovim su projektom dobile brand platformu kroz koju će TZ OBŽ aktivno i sustavno pozivati sve ljubitelje lijepog, autentičnog i opuštenog, a svi oni koji žele uživati u Slavoniji moći će jednostavo prepoznati sadržaje namijenjene upravo njima. Head On East bit će platforma i za promociju posebnih turističkih proizvoda, kao i svojevrsni standard kvalitete. TZ OBŽ je promijenila način komunikacije destinacije pa se već dulje ponuda Osječko-baranjske županije promovira pod nazivom Visit Slavonija i Baranja. TZ ujedno najavljuje u suradnji sa Studiom Symbol i skoro lansiranje nove internet stranice pod nazivom Visit Slavonija i Baranja i HeadOnEastCroatia. Vrijeme je bilo važan faktor u tom procesu jer je bilo ključno prikupiti nove podatke, napraviti banku fotografija i osmisliti potpuno novi koncept internet stranice u skladu sa svjetskim trendovima – objašnjava Jurić – kaže Jurić.


Narcisa Vekić
Vizualni identitet ukorak s vremenom
- Trendovi u dizajnu svakako postoje i treba ih biti svjestan, ali sigurno im ne treba podrediti rješenje ako to ne pridonosi ostvarenju cilja ili iznalaženju odgovora na problem koji pokušavate riješiti. Tako razmišljamo generalno, a time smo se vodili i pri osmišljavanju ovoga vizualnoga identiteta. Na kraju je očigledno da smo se ‘uklopili‘ u nekoliko trendova, što će nam definitivno pomoći da se približimo navikama današnjih potencijalnih posjetitelja, a istovremeno zadržimo svježinu i ostanemo prilagodljivi promjenama na tržištu. Konkretno, oblikovanje je plošno i otvoreno, nije omeđeno strogim granicama, modularno je i nudi neograničene mogućnosti metamorfoze i prilagodbe te koristi vibrantne boje. Neke od tih stvari svjesno smo odabrali, a neki su jednostavno tu zato što i našu vizualnu estetiku dijelom definiraju okruženje i vrijeme u kojemu radimo, živimo i stvaramo - objašnjavaju mladi grafički dizajneri Marko Jovanovac i Ante Vekić iz osječkoga studija Symbol.
NEOČEKIVANI KONTRAST
Trodnevni događaj u Tvrđi donio je uživanje u punom smislu te riječi. Uz cjelodnevni prekrasni ambijent, bogatu ponudu, odličnu glazbu, HeadOnEast ponudio je desetak atraktivnih programa, među kojima dominira bogata enogastronomska ponuda Slavonije, Baranje i Srijema. Istok Hrvatske, neotkrivena Slavonija kao regija neočekivanog kontrasta: zelena i zlatna, crvena i crna, slatka i slana, pikantna i sočna, pitoma i divlja, prirodna i urbana, rumena i bistra, tradicionalna i luksuzna, kulturna i zabavna, sigurna i strastvena, ponosna i gostoljubiva.
Zamah kontinentalnog turizma na krilima svježeg dizajna
Svi koji ovdje žive već znaju, a u to su se imali prilike uvjeriti i svi oni koji su nas posjetili u sklopu Dana hrvatskog turizma – Slavonija i Baranja pune su skrivenih bisera. Nije riječ samo o prirodnim ljepotama. Tu su brojni kulturni i sportski događaji, hrana i piće, ali i događanja, kojih je sve više i koja su sve kvalitetnija.

- U suradnji s TZ OBŽ-om, glede pružanja tehničke podrške, počeli smo aktivnije raditi na vizualnoj prezentaciji raznih atraktivnih događanja i njihovu predstavljanju na potencijalnim tržištima: Mađarskoj, Srbiji, Zagrebu i ostatku Hrvatske. Mnogo je tu prilika da se kvalitetnijim promišljanjem uloge dizajna u promociji pruži jedan dodatan poticaj razvoju svih tih potencijala. Osjeti se svježa energija i sigurni smo da će se to odraziti na zamah koji doživljava kontinentalni turizam – zaključuje Jovanovac.

Prvi put Dani hrvatskog turizma organizirani su u unutrašnjosti zemlje, na području Slavonije, Baranje i Srijema. Hrvatski turistički djelatnici sudjelovali su na atraktivnim programima diljem pet najistočnijih hrvatskih županija. Dizajnerski je dvojac osmislio vizual za svaku od zona hedonizma:

Gastro dvoboji

StreetFood

Food Bazzar

Beer Fest

Dvorište ‘‘Dernek"

Dvorište ‘‘Pekmez"

Lounge zona

In Da Sofa

Red district

Večer vina i umjetnosti

Festival svjetla

Sajam antikviteta
Paul Bradbury
za ovaj je projekt pun samo rječi hvale
Možda ste propustili...

HRT: NOVI KONCERT “U OZRAČJU TAMBURE”

Izvest će i “Meetup”

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

MBP PREDSTAVLJA KATALOG IZLOŽBE “USPOMENE NA DJETINJSTVO”

16 priča o djetinjstvu i odrastanju

2

POKAZALI VIRTUOZNOST SVIRANJA I STEČENA TEORIJSKA ZNANJA

Učenici Glazbene škole Milka Kelemena osvojili niz vrijednih nagrada

3

GDK GAVELLA NAJAVIO SVOJU POSLJEDNJU OVOSEZONSKU PREMIJERU

“Medeja” zrcali naše društvo danas