Ekonomija
PROIZVODNJA NAMJEŠTAJA BILJEŽI RAST

Drvoprerađivači izvoze za 1,1, milijardi eura godišnje
Objavljeno 10. listopada, 2019.
Treba omogućiti kvalitetnu sirovinu sektoru koji ima 11 % zaposlenih u prerađivačkoj industriji, kaže ministrica Vučković

Proizvodnja namještaja u prvih šest mjeseci 2019. bilježi rast od 4,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.Radi se o proizvodnji koja uključuje inovativni dizajn, visoki stupanj finalizacije i visoku dodanu vrijednost. Stoga nam je želja da upravo proizvodnja namještaja u novoj Strategiji drvne industrije bude kvalitetnije pozicionirana i da se bar u objektima koje financira država ili lokalna samouprava osigura veća zastupljenost domaćih brendova.
Istaknuo je to, između ostaloga, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za turizam i poljoprivredu Dragan Kovačević na otvorenju sajma Ambienta 2019.
Naglasio je da drvno-prerađivačka industrija zapošljava više od 22.000 radnika, bilježi kontinuirani rast prihoda i plaća te, što je posebno važno, više od 70 posto prihoda realizira na inozemnim tržištima.
"To znači da ovaj sektor ostvaruje osam posto ukupnog hrvatskog izvoza, odnosno više od 1,1 milijardu eura godišnje“, poručio je Kovačević.

Kvalitetna sirovina
Ministrica poljoprivrede Marija Vučković izjavila je da je šumsko bogatstvo jedno od najvažnijih javnih dobara koje imamo. „To što smo bogati šumama ne znači da se možemo prema njemu neodgovorno odnositi.
"Dapače, moramo omogućiti kvalitetnu sirovinu drvoprerađivačima koji zapošljavaju čak 11 posto ukupno zaposlenih u prerađivačkoj industriji. Ono što posebno veseli je da industrija bilježi plus veći od 370 milijuna eura u vanjskotrgovinskoj bilanci“, istaknula je Vučković, dodavši kako branša ima i svoje probleme koje treba rješavati dizajnom, inovacijama i većom finalizacijom proizvoda.
"Trendovi jesu uzlazni, ali moramo sinergijom svih institucija dati dodanu vrijednost proizvodima i izvoziti hrvatsku pamet“, rekao je gradonačelnik Grada Zagreba Milan Bandić.

Platforma koja spaja
Direktorica Zagrebačkog velesajma Dina Tomšić kazala je da je Ambienta jedan od najprepoznatljivijih brendova ovoga velesajma, a drvoprerađivačka industrija šampion hrvatskog izvoza.
- Ovaj sajam vidimo kao platformu koja spaja dizajn, inovacije, proizvodnju i sve bitne faktore u industriji. Ove godine odlučili smo donijeti novu priču o ideji, dizajnu, arhitekturi, građenju, stanovanju i kvalitetnim hrvatskim proizvodima - rekla je Tomčić, dodavši da je napravljen i tehnološki iskorak putem posebne aplikacije.
Hrvatska je gospodarska komora suorganizator 46. Ambiente, a ove godine 35 članica Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK izlaže na Ambienti uz 50-postotnu financijsku potporu Komore.
Novi koncept Ambiente u deset paviljona Zagrebačkog velesajma donosi ponudu 461 domaćeg i inozemnog izlagača iz 28 zemalja. Sajam je proširen i novim tematskim područjima: namještaj i unutarnje uređenje te industrijski program, građenje i opremanje, HoReCa - living kitchen i art fair Zagreb. Zdenka Rupčić
22.000

radnika zapošljava hrvatska drvno-prerađivačka industrija

370

milijuna eura drvno-prerađivačka industrija bilježi u vanjskotrgovinskoj bilanci

70

posto prihoda drvno-prerađivačka industrija realizira na inozemnim tržištima
Branša ima svoje probleme koji će se rješavati dizajnom, inovacijama i većom finalizacijom proizvoda
Možda ste propustili...

SURADNJA LIDLA I “ČISTOG PODZEMLJA”

Educirali učenike osnovnih škola o važnosti prirode

OD POČETKA TRAVNJA DO KRAJA LISTOPADA PLANIRANO OKO 758.000 LETOVA

Španjolski avioprijevoznici povećavaju kapacitete

Najčitanije iz rubrike