Zdravlje
DOBROBITI KUPKE

Samo desetak minuta u toploj vodi čini čuda
Objavljeno 7. listopada, 2019.
Redovito tuširanje jedna je od najvrjednjih higijenskih i zdravstvenih navika, bilo da se tuširate toplom bilo hladnom vodom. Ipak, još delotvornija je topla kupka, iako ju rijetko prakticiramo.

Nemaju svi uvjete za uživanje u kadi, ali oni koji imaju, trebali bi si povremeno priuštiti taj luksuz. Razloga je mnogo - tople kupke smanjuju grč u mišićima, čime znatno smanjuju i bol, čime god da je izazvana. Mogu biti djelotvorne i protiv prehlada.

Tople kupke nisu dobar izbor samo kada se ne osjećamo najbolje. Kupka je najbolji način za opuštanje i osobađanje od stresa i napetosti. Topla voda potvrđeni je lijek za nesanicu jer djeluje smirujuće i signalizira tijelu da počne otpuštati melatonin, hormon koji potiče san. Tople kupke snižavaju krvni tlak i smanjuju stres, pa su odličan način opuštanja nakon napornog radnog dana ili treninga.

Funkciju spavanja mozga posebno kvare kofein i stres. Nakon napornog dana većini osoba odgovaraju tople kupke, a idealna temperatura je oko 37 stupnjeva.

Da biste osjetili sve blagodati kupki, nije potrebno dodavati aromatična ulja ili sol. Ako izaberete aromatična ulja kao dodatak kupki, preporuka je da to bude ulje lavande, koje će vas opustiti ili ulje eukaliptusa koje pomaže procesu detoksikacije. Ta ulja imaju terapeutsko djelovanje, a dovoljno je da ulijete do 20 kapi.

Topla kupka nema negativnih učinaka, ali neće svi podjednako uživati u njoj. Osobe koje inače imaju nizak tlak ili piju veće količine lijekova za srce trebale bi prorijediti boravke u kadi. Preporuka je da povremeno dan završite na taj način ako možete, no izbjegavajte kupke odmah nakon jela. Pričekajte bar dva sata. Samo desetak minuta u toploj vodi može učiniti mnogo za vaše zdravlje. J.Kn.
Možda ste propustili...

NIZ PROBLEMA POVEZANIH S NEKVALITETNIM SNOM MOŽE ZA TREĆINU POVEĆATI RAZINU STRESA

Odraslima u dobi između 18 i 65 godina preporučuje se sedam do devet sati sna