Novosti
NOVČANE NAGRADE ZA PROSVJETARE

Čestitka učiteljima: Za 510 najboljih po 10.000 kuna
Objavljeno 5. listopada, 2019.
Jedna je ovo u nizu mjera s ciljem poboljšanja materijalnog statusa učitelja

Kako bi se pokazalo da je rad učitelja i nastavnika prepoznat jednim od najvažnijih za ukupan razvoj društva te da se kao takav i cijeni, već godinama se 5. listopada obilježava Svjetski dan učitelja. Zato ove subote tijekom prijepodneva, upravo na njihov dan, Ministarstvo znanosti i obrazovanja i ministrica Blaženka Divjak nagrađuju 510 najboljih prosvjetnih djelatnika u cijeloj Hrvatskoj - i to prvi put, novčanim iznosom od po 10.000 kuna (bruto)! Takav je sustav nagrađivanja najboljih u odgoju i obrazovanju omogućen pravilnikom o nagrađivanju, koji je ministrica Divjak donijela sredinom svibnja. Uz pravilnik o napredovanju, koji je promijenjen nakon pune 23 godine i uz inicijativu za rastom plaća učitelja - još jedna je to u nizu mjera Ministarstva s ciljem poboljšanja materijalnoga statusa učitelja. Ova će se inicijativa tako provoditi od sada svake godine na Dan učitelja.


Mentorstvo učenicima na natjecanju, predavanja, radionice i edukacije, rad u stručnim vijećima i udrugama, objavljivanje stručnih članaka, izrada nastavnih materijala i obrazovnih sadržaja, vođenje i koordiniranje projekata, unaprjeđivanje rada škole te rad na unaprjeđivanju sustava obrazovanja - sedam je glavnih kategorija pravilnika prema kojima je stručno povjerenstvo odlučivalo o dobitnicima novčane nagrade.

Dvadesetak iz Osijeka


Među 510 najboljih hrvatskih učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja u osnovnim i srednjim školama te učeničkim domovima - nagrađeno je 28 Osječana:

Andrić Mirko, OŠ Retfala
Arambašić Sanja, Ekonomska i upravna škola Osijek
Bašić Sunčana, Glazbena škola Franje Kuhača Osijek
Coufal Jaić Vesna, Glazbena škola Franje Kuhača Osijek
Čalić Antonija, Ekonomska i upravna škola Osijek
Delić Zehra, OŠ Mladost Osijek
Grbec Mirna, OŠ Tin Ujević
Ivančić Medved Ivana, Srednjoškolski đački dom Osijek
Kojundžić Antonija, OŠ Ivana Filipovića
Lučić Janja, OŠ Mladost Osijek
Majdiš Brankica, OŠ Mladost Osijek
Mandić Gregić Nikolina, OŠ Mladost Osijek
Pavin Banović Alta, Medicinska škola Osijek
Petrinšak Mirjana, Srednjoškolski đački dom Osijek
Poljak Vesna, Ugostiteljsko-turistička škola Osijek
Popović Gordana, Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića iz Osijeka
Radl Ćućić Dora, Trgovačka i komercijalna škola Davor Milas Osijek
Rupčić Luka, Ekonomska i upravna škola Osijek
Selak-Zeljko Ljubica, OŠ Mladost Osijek
Sili Andrijana, OŠ Josipovac
Stjepanek Natalija, Ekonomska i upravna škola Osijek
Stranjak Tatjana, III. Gimnazija Osijek
Šarić Tajana, Obrtnička škola Osijek
Štanfelj Ljiljana, OŠ Dobriše Cesarića
Štiglec Ivana, I. gimnazija Osijek
Tram Nataša, I. gimnazija Osijek
Vezjak Ivana, OŠ August Šenoa
Završki Radmila, I. gimnazija Osijek


- Bez lažne skromnosti, znala sam da ću nagradu dobiti jer sam imala velik broj bodova iz gotovo svih navedenih kategorija - kaže nam Ivana Štiglec (41), prof. engleskog i njemačkog jezika i projektni koordinator u osječkoj I. gimnaziji te Europeana ambasador za Hrvatsku. Nagrađena je za održana predavanja, vođenje online edukacija, dijeljenje primjera dobre prakse te sudjelovanje u projektima. A bilo ih je uistinu - mnogo.


- U prošloj školskoj godini održavala sam radionice i webinare na državnoj razini, bila suautor i moderator međunarodne online edukacije (MOOC) za European Schoolnet (mrežu 34 europska ministarstva obrazovanja), moji scenariji poučavanja objavljeni su na Edutoriju i Future Classroom Labu, bila sam voditelj triju Erasmus projekata i jednog projekta na državnoj razini, uređujem školsku mrežnu stranicu i Facebook stranicu, radila sam u eksperimentalnom programu Škola za život te kao Europeana ambasador za Hrvatsku vodila hrvatsku korisničku skupinu od deset nastavnika - navodi profesorica Štiglec. A upravo ono prema čemu je profesorica Štiglec i njezina škola, I. gimnazija Osijek, posebna i prepoznata - jest ogroman broj europskih projekata u kojima sudjeluju. Uvijek su u nekom pokretu, uključuju se, proširuju vidike...

Brojni projekti

- U međunarodnim projektima sudjelujemo od 2012. godine, proveli smo ih ukupno devet i svaki od njih bio je poseban. Kroz projekte je ostvareno više od 150 mobilnosti učenika i nastavnika, u školu je "ušlo" oko milijun i pol kuna, posjetili smo više od 20 EU zemalja. Profilirali smo se kao jedna od najuspješnijih škola u Hrvatskoj u provođenju projekata, naši učenici na fakultetima nastavljaju s Erasmusom i kroz projekte smo jako napredovali i rasli, i osobno i profesionalno - kaže profesorica škole koja je i jedna od eksperimentalnih u programu "Škola za život".


- Osobno mislim da nam je to donijelo puno dobrih stvari. Bilo je i problema, ali tako je uvijek kada se stvari mijenjaju. Uvijek je teško pokrenuti promjene, ali sjajni nastavnici moraju ujedno biti i sjajni učenici - i naša djeca u razredima moraju vidjeti da i njihovi nastavnici uče, ulažu u sebe, rastu. Jer ako sami nismo spremni na učenje i rast, ne možemo to tražiti od svojih učenika - poručuje Štiglec. Nagradu je doživjela kao priznanje za sav naporan rad tijekom i izvan nastave te kao poticaj da u ovoj školskoj godini nastavi istim tempom. "Najviše su me razveselile čestitke mojih bivših učenika i njihove riječi kako je nagrada došla u prave ruke", ističe profesorica Štiglec.


Druga nagrađena učiteljica iz Osijeka s kojom smo razgovarali dolazi iz OŠ Mladost - škole koja se može pohvaliti s čak petero nagrađenih djelatnika! Dugogodišnja učiteljica razredne nastave i savjetnica Zehra Delić (53) jedna je od njih. Nagrađena je za održana predavanja na županijskoj i državnoj razini, rad u strukovnoj udruzi, izvannastavni rad s darovitima, sudjelovanje u eksperimentalnom programu. Ove godine ispraća šestu generaciju, a trenutno predaje drugome razredu u eksperimentalnom programu.


- Prošla školska godina bila je godina intenzivnijeg učenja za mene, suradnje i primjene svega naučenoga za poboljšanje rada u učionici. Reforma je donijela puno slobode učiteljima, ali i veliku odgovornost. Moji učenici i roditelji bili su spremni na sve izazove. Istraživali smo, rješavali probleme, stvarali, maštali, povezivali i učili na različite načine. Bilo je više samovrednovanja i praćenja napretka svakog učenika - ističe učiteljica Delić. Za nju je posao učitelja, kaže, "izazov odgovaranja na potrebe učenika, društva i svijeta koji nas okružuje".
- Svakodnevno promišljanje o svojim učenicima i kako zadržati njihovu prirodnu znatiželju i želju za učenjem. Oblikovanje rada u školi je kreativan i zahtjevan posao. Mi učitelji kažemo da je to što radimo poziv, a ne posao. I mislim da je to baš tako jer posao učitelja traži potpunu uključenost i svestranost - kaže nam učiteljica Delić. Dodaje, ova nagrada za nju velika je čast i potvrda da dobro radi te da to netko uistinu vidi i prepoznaje - naravno, uz njezine učenike, roditelje i kolege s kojima svaki dan surađuje. "Znam da nisam sama zaslužila ovu nagradu, dio nagrade svakako pripada i svima u mojoj školi. Zato od svih lijepih izreka o učenju i učiteljima, želim čestitati svima Dan učitelja uz Senekinu: "Kad poučavamo druge, učimo i sami", poručuje učiteljica Delić svim svojim kolegama.


Jasenka Pejaković
Ivana Štiglec

prof. u I. gimnaziji Osijek

Uvijek je teško pokrenuti promjene, ali sjajni nastavnici moraju ujedno biti i sjajni učenici - i naša djeca u razredima moraju vidjeti da i njihovi nastavnici uče, ulažu u sebe, rastu. Jer ako sami nismo spremni na to, isto ne možemo tražiti od učenika.
ENTUZIJAZAM I VOLJA ZA PROMJENAMA
"Posao nastavnika ne doživljavam kao posao, radim ono što volim i mislim da je to ključ svega. Često me pitaju kako sve stignem, odakle mi entuzijazma i volje, ali mene sve to veseli i uvijek sam u potrazi za novim izazovima, aktivnostima, inovacijama u nastavi, a imam i dobar tim u školi s kojim lijepo surađujem", kaže profesorica osječke I. gimnazije Ivana Štiglec. O položaju učitelja i nastavnika u društvu učiteljica osječke OŠ Mladost Zehra Delić kaže - on se mijenja svakim ulaskom u učionicu. "Čini mi se da javnost polako počinje razumijevati koliko budućnost svih nas ovisi o obrazovanju djece te da tako i posao učitelja i nastavnika treba postati uvažen", kaže Delić. Ističe, svakog joj se dana dogodi niz lijepih događaja u učionici. "Najdraže mi je gledati učenike kako se mijenjaju tijekom četiri godine, ali najljepši je početak prvog razreda, kada smo na ‘ti‘, kada puni nade gledamo jedni u druge. I tu čarolija učenja počinje", kaže Delić.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

ZAŠTO VLADA NE SMIJE POPUSTITI JAVNOM SEKTORU

Plaće mogu rasti ako se sustav riješi - neproduktivnih dijelova

2

ŠTRAJKALO OKO 90 POSTO PROSVJETARA U OSJEČKOJ ŽUPANIJI

Baranjski učitelji poruku
Vladi poslali u bećarcu

3

MARGINALIJE UZ DODJELU NOBELA PETERU HANDKEU

Skandalom protiv skandala ili "time to speak up again"?