Tehno
DIGITALNO DOBA U HRVATSKOJ

28 % pripadnika generacije Z vjeruje preporukama onih koje ne poznaje osobno
Objavljeno 4. listopada, 2019.

Kažu da slika vrijedi tisuću riječi, više od polovine pripadnika generacije Z iz Hrvatske (60 %) voli pregledavati objave i fotografije vezane uz putovanja na društvenim mrežama, a kad je riječ o odlučivanju koje će odredište posjetiti, oslanjaju se na društvene mreže, pri čemu čak 50 % navodi da je to njihov prvi izvor inspiracije.

Među pripadnicama generacije Z iz Hrvatske još je veća vjerojatnost vizualiziranja sljedećeg odredišta prilikom skrolanja (59 %). Oslanjanje na Instagram više je od ukupnog hrvatskog prosjeka (28 %), čak i u usporedbi s milenijalcima (32 %). Kad je riječ o biranju novih odredišta za putovanja, gotovo polovina (45 %) kaže da na njihovu odluku utječu influenceri na društvenim mrežama. Zanimljivo je da je taj postotak nešto niži za pripadnike generacije Z iz Hrvatske i iznosi 33 %, a 28 % kaže da općenito vjeruje influencerima kad je riječ o preporukama za putovanja.

Generacija Z ne nalazi inspiraciju samo na ekranima pametnih telefona, pri čemu 35 % ispitanika iz Hrvatske kaže da ih je inspiriralo odredište koje su vidjeli u filmu ili TV seriji, a zatim su ga poželjeli i osobno posjetiti. Preporuke za putovanja dobivaju i offline, na temelju društvenih interakcija, pri čemu se 37 % ispitanika iz Hrvatske oslanja na preporuke prijatelja.

Čak 49 % pripadnika generacije Z iz Hrvatske kaže da želi otputovati u neko odredište koje će dobro izgledati na fotografijama. Gotovo polovina (47 %) pripadnika generacije Z iz Hrvatske kaže da tijekom putovanja uvijek doda fotografije na društvene mreže – više od bilo koje druge dobne skupine (47 % u odnosu prema 29 % svih putnika). Na svom posljednjem odmoru 29 % pripadnika generacije Z iz Hrvatske napravilo je više od 50 fotografija dnevno, ali je zanimljivo da isti postotak ispitanika napravi manje od 10 fotografija dnevno.

Kao prva generacija koja je odrasla u digitalnom dobu, ne iznenađuje činjenica da je generacija Z generacija koja ne želi život bez pristupa internetu, pri čemu 59 % ispitanika iz Hrvatske najveću važnost pripisuje upravo Wi-Fi mreži tijekom boravka, što je više od bilo koje druge dobne skupine, a ujedno je i njihov omiljeni sadržaj smještajnog objekta.

Ipak, Instagram nije njihova jedina motivacija. Generacija Z svjesna je važnosti doživljaja na putovanjima pa gotovo šest (58 %) od deset putnika iz Hrvatske kaže da se preferira fokusirati na ono što je pred njima i uživati u trenutku umjesto provoditi vrijeme fotografirajući za društvene mreže, što upućuje na to da su fotografije za njihove profile samo dodatni bonus na putovanju. Ova generacija fokusirana na doživljaje voljela bi živjeti bez pristupa internetu, pri čemu 67 % ispitanika iz Hrvatske koji su pripadnici te generacije smatra da se na putovanjima prevelik naglasak stavlja na društvene mreže. M.R.
 
Možda ste propustili...

SAMSUNG HOLIDAY HOUSE

Blagdanski ugođaj u centru

NAJVIŠE PRIDONIJELI DIGITALNOM NAPRETKU HRVATSKE

Rimac Automobili su Digital Shaper godine

Najčitanije iz rubrike