Osijek
SAVJETI IZ “DIMNJAKA” NA POČETKU SEZONE GRIJANJA

Vodite računa o potencijalno opasnim trošilima i čistite ih
Objavljeno 3. listopada, 2019.

Telefon u tvrtki "Dimnjak" posljednjih dana "užario" se od poziva sugrađana koji na početku sezone grijanja žele da im dimnjačar pregleda trošilo. I iako je, prema riječima direktora te tvrtke Dejana Lončarića, situacija u Osijeku u odnosu prema ostatku Hrvatske zadovoljavajuća i građani su disciplinirani kada je u pitanju ispunjavanje svojih obveza, još uvijek ima onih koji smatraju da im dimnjačar u kući odnosno stanu nije potreban.

- Treba naglasiti da su plinske peći, odnosno B-trošila opasna za korištenje ako su građani mijenjali stolariju, ugradili ventilator, odnosno napu. U tom slučaju kombi-bojleri, peći ili grijalice spojene na dimnjak vrlo su rizične za korištenje, ako nije riješeno dozračivanje. Ako ono nije ispravno, treba pozvati ovlaštenog servisera ili dimnjačara kako bi provjerio sustav dozračivanja u prostoru. Naime, najčešća otrovanja u posljednjih deset godina dogodila su se na plinskim B-trošilima i u navedenim slučajevima - upozorava Lončarić, naglašavajući da postoje pravila i kod korištenja peći, odnosno dimnjaka na kruta goriva.

Primjerice, ako je riječ o starijem trošilu, nužno ga je očistiti, ali i češće kontrolirati. Također, nužno je upotrebljavati drvo predviđeno za ogrjev, a ne kakav otpad, odnosno plastičnu masu ili smeće koje katkad građani imaju naviku bacati u peć. Bilo kakva masa, a ne drvena predviđena za ogrjev, može izazvati ili požar ili trovanje, a naposljetku i uništiti sam uređaj za loženje.

Sve upute, kaže nadalje, ne treba zanemariti, to više što Zakon o komunalnom gospodarstvu određuje poslove dimnjačarske djelatnosti. Tako dimnjačar u kuće i privatne objekte dolazi jednom, a u zgrade i tvrtke dva puta godišnje. Lončarić naglašava da tvrtka Dimnjak jedina u Hrvatskoj ima odvojene stavke usluge pa korisnici mogu točno znati koje usluge dimnjačar obavlja.

- Ima onih koji smatraju da im dimnjačar nije potreban. U tom slučaju obavještavamo Grad Osijek, koji će najprije poslati opomene. Ako ih građani dobiju, a u međuvremenu je usluga obavljena, opomenu mogu zanemariti. Ako nisu, trebaju nas nazvati i odredit će se najbliži termin - savjetuje Lončarić.

A kako je sezona grijanja tek počela i očekuje se još veći broj poziva, građanima se savjetuje da se obrate preko maila, gdje će naći i obrazac te mogu brže i kvalitetnije zahtijevati uslugu. Štoviše, preporučuje mlađim članovima obitelji da pomognu starijima u rukovanju mailom, a u svakom slučaju broj 031/208-833 također je dostupan.

- Preporučujemo građanima da posjete našu internet-stranicu www.dimnjak.hr, gdje će pronaći sve obrasce sa zahtjevom za uslugu te obrasce koji tu uslugu prate. Ondje je sve transparentno, a, dakako, mogu se i javiti na naš telefon. Nažalost, nemamo više linija i stoga je taj broj nerijetko zauzet. Stoga dajemo više opcija kako bi usluga što brže bila realizirana - poručio je direktor Lončarić.

Marija Mihelić
Možda ste propustili...

U POLIKLINICI OTOS-VITA ODRŽAN STRUČNI SKUP O SKOLIOZI

Poticanje edukacije fizioterapeuta

ČLANOVI UDRUGE UMIROVLJENIKA

Obilježili Dan Hrvatske pošte

Najčitanije iz rubrike