Autoglas
DESETODNEVNO ISTRAŽIVANJE S KIA E-NIROM

Električna misija duga 4100 km za razumijevanje e-auta
Objavljeno 1. listopada, 2019.

Kia Motors organizirala je Električnu misiju - 4100 kilometara dugo putovanje po najrazvijenijim tržištima za električna vozila, Njemačkoj, Nizozemskoj, Danskoj, Švedskoj i Norveškoj. Izvještaj navodi da vozače još uvijek odbija visoka cijena električnih vozila, neprimjerena infrastruktura punionica i dugotrajno punjenje. Bit je u tome što su vozači brzo prešli s vozila s benzinskim i dizelskim motorima na električna vozila i uključili ih u svoj način života. Oni lakše prelaze s fosilnih goriva na struju ako instaliraju domaću punionicu. Kućne punionice, koje su često subvencionirane ili ih prodavači nude pri kupnji vozila, vozačima omogućavaju da svako jutro imaju punu bateriju, što je luksuz kojim se ne mogu pohvaliti vlasnici konvencionalnih vozila.

Širenje mreže brzih punionica na benzinske crpke na glavnim cestama vozačima omogućava punjenje vozila za tjedne vožnje za samo 30 minuta. Na primjer, vozilu koje ima baterijski sklop kapaciteta od 50 kWh na brzim punionicama snage od 175 kW omogućava se 80-postotno punjenje baterije za samo 15 do 30 minuta.

Kijin prvi potpuno električni crossover e-Niro nudi domet do 455 kilometara jednim punjenjem (do 615 kilometara u gradu). Novi Kia e-Niro, koji se već prodaje u nekim europskim zemljama, nudi veći domet od mnogih benzinskih vozila i većine električnih vozila. Dolazi sa sedmogodišnjim jamstvom (do 150.000 km, prve tri godine bez ograničenja prijeđenih kilometara), koje obuhvaća i baterije i elektromotor. Na raspolaganju je s litij-ionskom polimernom baterijom kapaciteta 64 kWh ili s baterijom kapaciteta 39,2 kWh, koja nudi domet do 289 km. Za punjenje baterije snažnije izvedbe e-Nira (64 kWh) na brzim punionicama snage 100 kW s 20 % na 80 % baterije potrebne su samo 42 minute. Novi e-Niro pravit će društvo postojećim izvedbama klasičnog hibridnog i plug-in hibridnog Nira, koji su od lansiranja 2016. prodani u više od 250.000 primjeraka - u Europi više od 90.000.

U mnogim zemljama EU-a i EFTA-e kupcima električnih i plug-in vozila na raspolaganju su brojne povlastice (oslobođeni su dodatnih trošarina, dozvola za vožnju u prometnim trakovima namijenjenima javnom prijevozu i sl.) i poticaji (u Hrvatskoj za el. vozila iznose čak 80.000 kuna, odnosno 40.000 kuna za plug-in vozila, ali su razgrabljeni za jedan dan, u Sloveniji poticaj za električna vozila iznosi 7500 eura, a za plug-in hibride 2000 eura). M.Bugarić