Autoglas
VOZILI SMO: C5 AIRCROSS

Dizajneri su zadatak obavili s autoritetom
Objavljeno 24. rujna, 2019.
Nakon odvoženih više od 1000 kilometara s pravom možemo reći kako je riječ o pravoj francuskoj cestovnoj, ali i luksuznoj krstarici

Prije ohoho godina imali smo prilike provozati Citroenovu limuzinu C5, a sada smo ostali bez teksta nakon viđene vanjštine, osjeta unutrašnjosti te isporučene snage koju nam je prezentirao sadašnji C5 Aircross, koji je i limuzina i SUV. Automobil je jednostavno - savršen!

Nekih dodirnih točaka s originalnim C5 nema, ali zato ima s novim Peugeotom 3008, koji je bio i automobil godine u Hrvatskoj. Testni C5 Aircross SHINE BlueHDi 180 S&S EAT8 došao je na sedmodnevni test "napucan" opremom, od motorizacije do multimedije sa svekolikom pomoći vozaču. Velika prednja maska s dvostrukim Full LED svjetlima C5 Aircrosu daje izgled modernog vozila. Bočni profil naglašen je širokom ostakljenom površinom, a na stražnjoj su strani reljefna stražnja svjetla s četiri oblika 3D LED modula, hvataju poglede i naglašavaju širinu automobila. Dugačak je 4,50 metara, kotači su promjera 720 mm, a udaljenost od tla je 230 milimetara.

Udobnost
Kada sjednete u unutrašnjost Citroëna C5 Aircross, odmah se osjećate zaštićeni zahvaljujući visokoj poziciji sjedenja i prostranoj luksuznoj kabini. Upravljačka ploča suptilno ugrađuje opremu visoke tehnologije, uključujući 8" tablet.

Široka sjedala u novom SUV Citroën C5 Aircrossu pružaju vrhunsku udobnost i iskustvo vožnje. Inovativan dizajn kombinira pjenu visoke gustoće u središtu sjedala s teksturiranom pjenom u površinskom sloju, pružajući stvarnu mekoću, a nude i dobru podršku za tijelo. Osim grijanja prednja sjedala imaju i sustav za masažu u više točaka koji koristi osam pneumatskih aktuatora u naslonu. S tri pojedinačna sjedala straga, novi SUV Citroën C5 Aircross ističe se u svom segmentu. Ista širina sjedala osigurava jednaku udobnost za svakog putnika. Zahvaljujući mogućnosti pomicanja svakog individualnog sjedala naprijed - natrag za 150 mm moguće je optimizirati prostor za putnike ili povećati prtljažni prostor, prema vašim potrebama. Kapacitet prtljažnika Citroëna C5 Aircross je 580 litara, a može se proširiti do 720 l sa stražnjim sjedalima pomaknutim maksimalno prema naprijed, što ga čini najprostranijim u svojoj klasi. Obujam raste do 1630 l kad su stražnja sjedala preklopljena. Pogodno za sve vrste cesta, C5 Aircross omogućuje vozaču da djelomično automatizira vožnju.

Polovičan off-road
Idealan je za autocestu kada se vozi s pomoću tempomata. Pri obilaženju kamiona, ako ispred vas pretjecati krene drugo vozilo, C5 Aircross usporava, ne dopuštajući da se previše približi. Kada drugo vozlo skrene u desni trak, brzina C5 Aircrossa se postupno ubrzava do zadane. Savršeno!

Neki mu zamjeraju kako njie dovoljno dobar na off-road području jer je dostupan isključivo kao model s prednjim pogonom. To znači da se ne mogu očekivati neke posebne bravure u blatu, no, iskreno, bio bi uistinu veliki grijeh kada biste ovoga ljepotana tjerali po makadamu ili slavonskobaranjskim vagašima.

Citroën C5 Aircross ima velik broj praktičnih spremišta za pohranu. Između velikog spremišta ispod središnjeg naslona za ruku, čiji hladnjak može primiti bocu od 1,5 l, pretinca za rukavice i velikog prostora za odlaganje u vratima, lako je pronaći mjesto za svaku namjenu. Na prednjem dijelu centralne konzole nalazi se i praktično spremište opremljeno bežičnim induktivnim punjačem za pametne telefone. Tu je i ConnectedCAM Citroën kamera visoke rezolucije, koja automatski sprema videosnimke u slučaju prometne nesreće.

Nakon odvoženih više od 1000 kilometara s pravom možemo reći kako je riječ o pravoj cestovnoj krstarici, koja ima snažan motor, automatski mjenjač i izuzetno je udoban. Njeguje vrijednosti po kojima su Francuzi poznati, a tu ne trebamo zaboraviti ulogu dizajnera koji su se vraški potrudili da C5 Aircross izgleda kao pravi ljepotan. U testnom modelu to se vidi na svakom koraku, a prati to i cijena od 321.004,95 kuna. Inače, osnovni model bez opcija stoji 258.285 kuna, a cijenu onda podebljavaju Hype brown unutarnjeg uređenja s Nappa kožom (22.900 kn), bijele perla boje (4900 kn), rezervni kotač smanjenih dimenzija (900 kn), panoramski stakleni krov s otvaranjem i električnim sjenilom (8900 kn) te 19-inčnih aluminijski naplatci (3900 kn).

Milan Bugarić
//  //
PERJANICA MARKE NOVE GENERACIJE
Novi SUV C5 Aircross perjanica je marke nove generacije, usklađen s posljednjim modelima Citroëna. Ima jedinstven i afirmativan karakter te nudi jedinstvenu ponudu personalizacije s 30 vanjskih kombinacija. Predvodnik programa Citroën Advanced Comfort, novi SUV C5 Aircross najsvestraniji je i najudobniji SUV u svom segmentu. Opremljen je ovjesom s progresivnim hidrauličnim graničnicima. Ima jedinstvenu modularnost s tri individualna, klizna i preklopiva sjedala te prtljažnikom Best in Class od 580 l do 720 l. Moderan i high-tech, nudi 20 sustava za pomoć u vožnji uključujući Highway Driver Assist, sustav za autonomnu vožnju 2. razine, Grip Control s funkcijom Hill Assist Descent za odlazak izvan utabanih staza, kao i šest tehnologija za povezivost. Proizveden u Francuskoj u tvornici La Janais u Rennesu i bit će prvo vozilo Citroën koje će imati izvedbu Plug-In Hybrid.
BOGATA OSNOVNA OPREMA
U osnovnom paketu opreme C5 Aircross ima šest zračnih jastuka. U unutrašnjosti je i CITROËN Connect Nav na 8” tabletu, a ispod kontrolne ploče je otvor u kojem je omogućeno bežično punjenje pametnog telefona. Na raspolaganju je i Paket Drive Assist i Paket Safety. Omogućen je i sustav otvaranja prtljažnika bez ruku te pristup i pokretanje vozila bez ključa. Tu je i kamera za vožnju natrag Top Rear Vision. Prednja svjetla dolaze s Full LED tehnologijom, dok su elementi Airbumpa na donjem dijelu vrata, s prepoznaljivim crvenim detaljem. Stražnje bočno i stražnje staklo je dodatno zatamnjeno.
Najčitanije iz rubrike