Novosti
AUTOCESTA OD OSIJEKA DO BELOG MANASTIRA

Kinezi se žalili, to će još odgoditi početak gradnje
Objavljeno 18. rujna, 2019.

Uprava Hrvatskih autocesta početkom rujna ipak je poništila natječaj za gradnju 17,5 kilometara dionice autoceste od mosta Drava do Belog Manastira vrijedan 380 milijuna kuna na autocesti A5 Beli Manastir - Osijek - Svilaj, a na ovu odluku Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave pristigla je jedna žalba. To će još dodatno produžiti sada već pravu trakavicu oko ove dionice. Podsjetimo, prvotnim planom ovi kilometri, s pripadajućim mostom Halasica i nadvožnjacima, trebali bi biti završeni iduće godine. Što je još uvijek dohvatljivo, ali se zakompliciralo.

Podsjetimo, natječaj je poništen nakon što Nadzorni odbor HAC-a nije potvrdio odluku uprave o izboru ponude tvrtke Integral inženjering iz Laktaša za taj posao, a u međuvremenu su tvrtki istekla jamstva koja ona nije produžila. Na natječaj su pristigle tri ponude od kojih je samo Integralova bila ispod procijenjene vrijednosti (380 mil. kuna) i iznosila je 359,1 milijun kuna.

Kineska kompanija Sinohydro Corporation ponudila je gradnju za 416,1 milijun kuna, a zajednica ponuditelja Osijek-Koteksa, Gravije, Cestorada i PZC-a Brod ponudila je 446,1 milijun kuna. Ponude su otvorene početkom ožujka, a uprava HAC-a je početkom kolovoza donijela odluku o odabiru Integralove ponude. No potom se dogodio veliki preokret, HAC je svim ponuditeljima na tom natječaju poslao dopis u kojem ih poziva da produže rok valjanosti svojih ponuda koji je istjecao 17. kolovoza. U istom dopisu ponuditelji su pozvani i da produže jamstvo za ozbiljnost (do 20.) ponude ili da dostave novo jamstvo (do 22.). Kineska tvrtka i konzorcij koji predvodi Osijek-Koteks na vrijeme su poslali tražene dokumente, ali iz Integrala nije stigla ni produžena valjanost ponude ni jamstvo. To je HAC-u stvorilo velike probleme jer su ostale dvije ponude iznad procijenjene vrijednosti radova, pa je, gledajući pravni slijed, rješenje bilo poništiti natječaj.

No na ovu se odluku sada žalila kineska tvrtka iako nije jasno zašto. U HAC-u još nisu dobili odgovor na to pitanje, a ni u Osijek-Koteksu nisu željeli nagađati što ih je ponukalo na podnošenje žalbe. Sinohydro nema veze s konzorcijem kojemu je povjerena gradnja Pelješkog mosta, a tvrtku prati niz kontroverzi u većini zemalja gdje su izvodili radove. D.Kuštro
Dionica od mosta Drava do Belog Manastira, duga 17,5 kilometara, trebala bi biti završena nagodinu