Objavljeno 17. rujna, 2019.
Kako je ljetna turistička sezona završila, okončano je i višemjesečno razdoblje skuplje cestarine na hrvatskim autocestama. Od nedjelje je vožnja na autocestama jeftinija za podosta kuna. Kako stoji u priopćenju Hrvatskih autocesta, "od ponoći sa subote na nedjelju, 15. rujna, za motocikle, osobna vozila, osobna vozila s prikolicom i kampere na autocestama pod upravom Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ) prestaje razdoblje naplate viših, sezonskih cestarina i počinje naplata po izvansezonskim, za oko 10 posto nižim, cijenama", izvijestio je HAC u petak.
Naime, jedinične cijene snižavaju se za 10 posto za vozila I.A, I. i II. skupine, odnosno za motocikle, osobna vozila, osobna vozila s prikolicom i kampere. U brojkama to izgleda ovako: povratna vožnja od Osijeka do Zagreba vozača više neće stajati 270 kuna (135 u jednom smjeru), nego će morati platiti 244 kune (122 u jednom smjeru), što je u ukupnom iznosu razlika od 26 kuna. Ako vozač želi uštedjeti može izići na čvoru Čepin, i tako u jednom smjeru platiti 118 kuna. Vožnja od Đakova do Zagreba u jednom smjeru stoji pak 107 kuna.
Inače, vožnja od Zagreba do Lipovca (granica sa Srbijom) sada košta 128 umjesto 141 kune. Na autocesti A1 će, primjerice, cestarina na relaciji Zagreb - Split (Dugopolje) za osobne automobila umjesto "ljetnih" 200 kuna iznositi 181 kunu, a na relaciji Zagreb - Rijeka (Grobnik) 70 umjesto 77 kuna tijekom ljeta. Sezonsko podizanje cestarine ove je godine počelo 15. lipnja.
Sezonske cijene primjenjuju se za I.A te I. i II. skupinu vozila, a na III. i IV. skupinu vozila poskupljenje se ne primjenjuje. Model sezonskih cestarina jedna je od prihvaćenih mjera financijskog restrukturiranja tvrtki u cestovnom sektoru. Iz HAC-a su uvođenje više cestarine ljeti opravdali činjenicom da "uvođenje sezonskih cijena za određene kategorije vozila proizlazi iz činjenice da se oko 40 posto ukupnog godišnjeg prometa ostvaruje u ljetnim mjesecima, a na pojedinim autocestama broj vozila ljeti povećava se i do tri puta u odnosu prema ostalom razdoblju u godini. Posljedično povećanju broja vozila na autocestama znatno se povećavaju i troškovi održavanja, sigurnosti, praćenja i upravljanja prometom u ljetnim mjesecima", objašnjeno je u Hrvatskim autocestama.
Milan Bugarić