Zdravlje
UČINITE MALI PREDAH OD TEŠKIH JELA I ZAČAS PRIPREMITE ZDRAV, JEFTIN I HRANJIV OBROK

Vrijeme je da zavolite salate - zdrave, zasitne, ukusne, a vrlo jednostavno ih pripravljamo
Objavljeno 16. rujna, 2019.

Vezani članci

ŠEST NAMIRNICA ZA ZDRAVLJE PROBAVNOG SUSTAVA

Prirodni čistači organizma

Učinite mali predah od teških jela i začas pripremite zdrav, jeftin i hranjiv obrok - salatu. Dovoljna je kriška kruha, brusketica, koja maslina, kuhano jaje i uživat ćete u laganom i hranjivom obroku.

Zašto volimo salate? Salate su zdrave, zasitne, ukusne, jednostavno ih pripravljamo, idealne za osobe kojima ne odgovaraju teški obroci. Još niste postali salatoljubac? Vrijeme je da zavolite salate!

Patlidžani
Patlidžane izrežite na šnite, posolite i pokapajte limunom. Kada puste vodu, poslažite ih na grill-tavu i ispecite. Izrežite rajčice i slažite naizmjenično plošku rajčice i patlidžana. Pripremite limunov sok, sol, papar, maslinovo ulje. Umiješajte protisnuti češnjak i prelijte preko povrća. Dodajte malo origana i svježe listiće bosiljka ili metvice te malo natrganog pršuta. Prema želji i na kolutiće izrezan crveni luk.Salata izvrsno prija uz bruskete, mlaka ili hladna.

Mozzarela s rikulom
Izrežite mozzarelu na vrlo tanke ploške, pospite je s malo papra i začinskog bilja te maslinova ulja. Ostavite da upije začine. Rikulu pokapajte limunovim sokom i promiješajte pa naizmjence slažite s ploškama mozzarele. Prema želji možete dodati masline ili koju plošku rajčice, a izvrsno se slaže s tostiranim kruhom.

Smokve s pršutom
Smokve razrežite u križ, od vrha peteljke prema dnu, ali ne do kraja. U sredinu stavite kap maslinova ulja, malo papra i kockicu feta-sira. Omotajte ih folijom i stavite peći na grill ili u pećnicu dok ne počnu puštati sok. Kada se prohlade, izvadite ih iz folije i stavite na listiće rikule i zelene salate, dodajte natrganog pršuta i poslužite.

Salata s jajima
Tvrdo skuhajte dva jaja i izrežite ih na četvrtine ili osmine. Pripremite malo zelene salate i rajčice te tunjevinu iz konzerve. Poslažite najprije povrće, zatim jaja i prelijte dresingom koji ćete pripremiti na sljedeći način. U jogurt umiješajte sitno sjeckani peršin, malo bosiljka, prema želji malo sjeckanog bijelog luka i dobro ohladite.

Veseli pladanj
Izrežite mozzarelu i rajčicu, začinite ih solju, paprom i maslinovim uljem te poslažite izmjenično. Između dva reda poslažite rikulu koju ste prethodno začinili, a preko nje na rezance narezanu šunkaricu ili pečeni file puretine i piletine. Pospite začinskim biljem.

Paprika s mahunama
Blanširajte mahune i ohladite. Zelenu ili crvenu papriku izrežite na rezance, popecite na malo maslinova ulja i dodajte protisnuti češnjak. Kada se ohladi, pomiješajte s mahunama i začinite. Dodajte na kolutiće izrezanu hrenovku i malo popaprite.

Tikvice u umaku
Tikvice operite, narežite po dužini na tanke ploške, posolite i ostavite stajati 10-ak minuta da puste vodu. Papirnatim ubrusom ih lagano pritisnite da upiju višak tekućine. Svaku ploškicu stavite u brašno, pa ih popecite u tavi na ulju tako da s obje strane dobiju lijepu svijetlosmeđu boju. Kad su pečene, izvadite ih na tanjur i pustite da se ohlade. U zdjelu stavite zdrobljeni češnjak, nasjeckani kopar, kefir i dobro promiješajte. U posudu najprije stavite i ravnomjerno rasporedite malo kefira, pa jedan red tikvica i cijeli proces ponavljajte dok ne potrošite tikvice i kefir. Pokrijte prozirnom folijom i stavite u hladnjak na 2-3 sata da se dobro ohlade.
Jasminka Knežević
Obilje ljetnog i ranojesenskog povrća omogućava pripravljanje raznih salata i laganih jela
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

KOLIKO JE VREMENA POTREBNO ZA ODVIKAVANJE OD NEŽELJENIH NAVIKA?

Postoje i aplikacije koje bi vam mogle pomoći da stvorite novu naviku, ili da se odviknete od loše

2

UNOS VIŠE ČAJEVA I VODE POTPOMAŽE DETOKSIKACIJI ORGANIZMA

Otporniji na infekcije ako ojačate imunitet

3

ČVRSTE KOSTI POTREBNO JE ODRŽAVATI TIJEKOM ČITAVOG ŽIVOTA

Vježbanje može pomoći u izgradnji jakih kostiju