Crna kronika
VIROVITIČKA OBILAZNICA

Kamion prevrnut na bok blokirao oba prometna traka
Objavljeno 13. rujna, 2019.
Vozač šlepera srpskih oznaka ispriječio se na cijeloj cesti. Ne zna se je li imao otpremnicu
VIROVITICA

Nekoliko sati, zbog prevrnutog kamiona na obje prometne trake, bio je u četvrtak u jutarnjim satima u prekidu promet virovitičkom obilaznicom. Iz još neutvrđenih razloga, oko 6.30 sati, došlo je do prevrtanja šlepera srpskih registracijskih oznaka na bok. Teško ozlijeđeni vozač kolima hitne pomoći prevezen je u Opću bolnicu Virovitica.

Kako prenosi Informativni centar Virovitica, do nesreće je došlo kada je šleper srbijanskih registracija iz još neutvrđenih razloga prešao na lijevi kolnički trak. U pokušaju da izbjegne slijetanje u duboki kanal, vozač je naglo skrenuo udesno, nakon čega je došlo do prevrtanja šlepera na bok te je tako prepriječio oba prometna traka. Hitnu pomoć i policiju o nesreći su obavijestili vozači koji su se zatekli na obilaznici, no zbog prepriječenog kamiona nisu mogli proći. Obilaznica je za sav promet bila zatvorena do 12 sati, a za to vrijeme sav je promet preusmjeravan kroz središte Virovitice.

Nesreća je ponovno aktualizirala problem prometovanja kamiona Podravskom magistralom i pitanje je li vozač šlepera srbijanskih registracija bio na ciljanom putu uz otpremnicu koja bi ga dovela do željenog cilja uz Podravsku magistralu, ili je jednostavno na putu prema drugim državama Europske unije htio besplatnom cestom izbjeći plaćanje cestarine.

U razgovoru s vozačima koji gotovo svakodnevno prometuju Podravskom magistralom, doznajemo kako se broj kamiona na ovoj zagušenoj prometnici nije smanjio, čak štoviše.

Ima dosta kamiona hrvatskih tvrtki, i u pravilu su to kamioni namijenjeni za prijevoz drva, varaždinskih i bjelovarskih tablica, zna biti i osječkih, no većinom je riječ o kamionima stranih registracija, od kojih prednjače srbijanske, bosansko-hercegovačke, a znaju biti i bugarske te rumunjske. Uvjeren sam kako većina tih vozača nema otpremnicu za tvrtku u blizini Podravske magistrale, nego je riječ o provozu i neplaćanju cestarine, kaže nam Željko Buvić iz Koške, koji tri puta tjedno zbog posla automobilom ide za Varaždin.

Inače, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture 26. veljače donijelo je Pravilnik o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona. Prema odredbama Pravilnika, na više od 30 cesta u Hrvatskoj kamioni nosivosti iznad 7,5 tona ne smiju voziti. Što se tiče Slavonije. zabrana za kamione odnosi se na državnu cestu broj 2, ili Podravsku magistralu, i to između čvorišta Đurđevac i Našice. Treba napomenuti da se to odnosi samo na provoz. Vozači koji imaju otpremnice za istovar/utovar na dijelu Podravske magistrale, njome i dalje mogu voziti.

Je li otpremnicu imao i vozač šlepera koji se prevrnuo na bok, još se ne zna.

Milan Bugarić
5

sati bio je zatvoren promet virovitičkom obilaznicom zbog kamiona prevrnutog na bok
BROJNI KAMIONI UNIŠTAVAJU CESTE
Zbog velikog broja teških kamiona ceste na Podravskoj magistrali pune su kolotraga, asfalt se uništava, a problem je i zagušenje prometa. Velik broj kamiona na cesti sugerira da su upravo oni usporivači prometa, no u stvarnosti je suprotno. U većini slučajeva kamioni su ti koji “tiskaju”, pogotovo u naseljenim mjestima gdje vozače kamiona uspore automobili koji voze prema pravilima. I sami smo se u nekoliko navrata uvjerili da šleper obilazi po nekoliko automobila jer su mu prespori. Bilo je to na dijelu između Cabune i Virovitice.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana