Novosti
POČELA NOVA, REFORMSKA, ŠKOLSKA GODINA

Divjak: Očekujem kvalitetno rješenje za povišice učiteljima i profesorima
Objavljeno 9. rujna, 2019.

Vezani članci

FORUM ZA SLOBODU ODGOJA O KURIKULARNOJ REFORMI

Još jedna kozmetička intervencija koja Hrvatsku drži na obrazovnoj periferiji

Ministrica obrazovanja Blaženka Divjak posjetila je u ponedjeljak na početku nove školske godine Osnovnu školu "Gračani" te izrazila zadovoljstvo što je počela reformska "Škola za život" - frontalno uvođenje cjelovite kurikularne reforme koju smo, ustvrdila je, čekali 25 godina i za koju smo spremni.


Ministrica i njezin glavni savjetnik Marko Košiček posjetili su učenike sedmog razreda, u kojemu se nastava prirodoslovnih predmeta - kemije, fizike i biologije, održava po novim kurikulumima.


Ministrica je nakon susreta s učenicima, učiteljima i profesorima odgovarala na niz pitanja novinara, među kojima je bilo i ono očekuje li da će se ovaj tjedan postići dogovor sa sindikatima o povećanju koeficijenata složenosti posla učitelja, te je li spremna ustrajati u zahtjevima da do toga dođe, pa i uz cijenu njezina mjesta u Vladi. "Morate imati malo više povjerenja u mene, s obzirom na to da ste u protekle dvije-tri godine nekoliko puta zazivali što ostavke ili neku drugu reakciju, ali smo sve uspjeli riješiti i dogovorili tako da i u ovom pitanju očekujem kvalitetan prijedlog i kvalitetno rješenje jer moramo znati da je činjenica da plaće učitelja zaostaju, a sada im se povećava složenost poslova što se ne smije ignorirati", istaknula je.


Na primjedbu novinara kako je Druga ekonomska škola u Zagrebu tražila da roditelji uplate stotinu kuna po učeniku zbog povećanih troškova u obrazovanju te pitanje smatra li da je to u redu, ministrica je odgovorila da nema razloga za takve postupke te apelirala na osnivače i škole da još jednom razmotre ovakve situacije. "Osnivači dobivaju milijardu kuna godišnje za same škole gdje su osnivači, naravno imaju i izravne prihode koje moraju pridodati na taj iznos i nema nikakva razloga da osnivači ne skrbe o školama jer je to njihova zadaća, pogotovo ove i prošle godine kada je za škole izdvojeno jako puno novca iz državnoga proračuna za opremanje i nema razloga za takve postupke", rekla je Divjak.
Među novinarskim pitanjima bilo je i zašto još nije riješeno pitanje pomoćnika u nastavi. Ministrica je istaknula kako je za ovu školsku godinu Ministarstvo već do sada odobrilo 800 pomoćnika više u nastavi nego prošle godine kada ih je bilo oko tri tisuće, a sada je već u odobrenjima 3800 pomoćnika u nastavi. Podsjetila je da su neki zahtjevi udruga dolazili i do kraja kolovoza, te objasnila da to pitanje rješavaju stručnjaci koji su i prošli i ovaj vikend intenzivno radili na tomu. Smatra kako trebamo razumjeti da je problem koji se postavlja pred nas, uz pomoćnike, a i posebne razredne odjele, zaista kompleksan. Jer, podsjetila je na riječi jedne profesorice, kada su u pitanju djeca s teškoćama, nema jednostavnih rješenja i svakom djetetu trebamo omogućiti primjerenu prilagodbu. H
PROBLEMI S POMOĆNICIMA
Građanska inicijativa "Pomozimo djeci s invaliditetom" zatražila je smjene odgovornih zbog propusta oko uvođenja pomoćnika u nastavi, bez kojih će u školu krenuti više od 180 djece s teškoćama u razvoju. Inicijativa navodi da su razlog tome što su i ove školske godine mnoga djeca s teškoćama u razvoju krenula u školske klupe puna neizvjesnosti brojni problemi koje Ministarstvo obrazovanja nije riješilo protekle školske godine. Ističu kako su smatrali da će donošenjem Pravilnika o pomoćnicima u nastavi biti donesen pravni okvir koji će omogućiti sustavno rješavanje te problematike. "Na žalost, Ministarstvo je objavilo pravilnik bez uvažavanja javne rasprave, koji je u mnogim dijelovima bio manjkav i na štetu djece s teškoćama", navodi inicijativa dodajući da su na nekoliko sastanaka u Ministarstvu dobili čvrsta uvjeravanja da će sve biti riješeno do početka nove školske godine. Pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević uputila je u ponedjeljak preporuku Ministarstvu da se započeti proces odlučivanja o ukidanju podrške pomoćnika u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju odgodi za sljedeću školsku godinu.