Regija
DILJ POVEĆAVA PRODAJU

Na hrvatskom su tržištu prodali 7,3 milijuna crjepova
Objavljeno 9. rujna, 2019.
Provedba Projekta povećanja energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora
VINKOVCI

Dilj s tristo zaposlenih koji posluje u sastavu Nexe grupe, gdje je 1600 zaposlenih u tri države, najveći je proizvođač glinenog crijepa u Hrvatskoj i tom se proizvodnjom bavi gotovo 100 godina, uspješno je prebrodio krizna vremena kada je rastom cijene energije i lošom energetskom učinkovitošću, proizvodnja postala neefikasna, skupa i nekonkurentna.


No ti su dani prošlost, gospodarske prilike su se popravile, cijeli sektor raste, pa i vinkovački proizvođač crijepa. Danas Dilj, u čijem je sastavu Slavonka, tvornica za proizvodnju crijepa u Vinkovcima i ciglana u Našicama, koju su nedavno kupili i obnovili proizvodnju, posluje pozitivno, prodaja, prihodi i EBITDA rastu. Većinu prihoda ostvaruju izvozom, a za 2016. je dobio nagradu Zlatna kuna od Hrvatske gospodarske komore kao najuspješnije veliko poduzeće u Vukovarsko-srijemskoj županiji. U Dilju je u tijeku provedba Projekta povećanja energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije, što Dilj prati od najave projekta na stranicama strukturnih fondova.


- Otvaranjem natječaja, otvorila se mogućnost da ulaganjem u energetsku učinkovitost provedemo prije planirane projekte, za čiju punu provedbu sami nemamo dovoljno sredstava, prilika da smanjimo emisiju CO2 u okoliš i troškove energije te povećavamo konkurentnost tvrtke. Planirana vrijednost projekta je 24,8 milijuna kuna i financirat će se dijelom iz nepovratnih sredstava i iznosu od 9,7 milijuna kuna, a ostatak iz vlastitih sredstava – pojašnjava Dražen Ivezić, direktor Dilja.


Trenutačno proizvodni pogon radi s dvije tunelske peći iz 1974., a posljednja rekonstrukcija provedena je 2003. U tunelskim pećima koriste se stari vagoni iz 1974., koji su danas energetski neefikasni.


- Projektom će se rekonstruirati i nadograditi jedna tunelska peć, ugasiti druga, smanjiti potrošnja toplinske energije i zadržati kapacitet proizvodnje. Rekonstrukcija obuhvaća produljenje peći za po dva vagona sa svake strane, prebacivanje opreme s peći 1 kako bi se smanjili troškovi ulaganja te kupovnja potrebne opreme. Unutar peći mijenjaju se šine za transport vagona, popravljaju i produžuju kanali za brtvljenje pijeskom. Na taj način smanjujemo gubitke zbog lošeg brtvljenja unutar peći - kaže voditelj projekta Tihomir Škvarić.


Ivezić podsjeća kako će se nakon završetka projekta smanjiti potrošnja energije više od 21 posto, a samim tim smanjuje se i emisija CO2. Učinkovitijim korištenjem resursa povećava se konkurentnost, što pomaže u očuvanju postojećih i olakšava otvaranje novih radnih mjesta.
Ivezić je zadovoljan jer je prodaja povećana za 10 posto nego u godini prije, što je duplo više od planiranih pet posto. Na hrvatskom tržištu imaju povećanje od 10 posto, što znači da su prodali 7,3 milijuna komada crijepa, i to raduje jer je znak da se u Hrvatskoj gradi. U BiH su prodali devet milijuna crjepova, što je 3,5 posto više, a na ostalim tržištima je porast od 30 posto, tri puta veći od planiranog.


Miroslav Flego
Konstantno bilježe rast prodaje
“Kosovo je na trećem mjestu prema kupljenim količinama, i tamo smo prodali više od milijun komada. IGM Našice, koji smo spasili od stečaja i oživjeli proizvodnju, u prvih osam mjeseci prodao je 40 posto više opeke nego lani. Pola je za hrvatsko tržište, a ostalo za BiH i Mađarsku. Prihodi su povećani 25 posto i trend će se nastaviti do kraja godine pa će biti uspješnija nego posljednje dvije. Prosjek plaće je 5400 kuna, a tome valja dodati još 5000 kuna godišnje na ime nagrade. Nastojimo povećati plaće mladim ljudima kako ne bi imali razloga za odlazak, a i da bi ih motivirali za povratak”, zadovoljan je Dražen Ivezić i najavljuje u sljedećoj godini projekt vrijedan 20 milijuna kuna kojim će dobiti novu primarnu preradu.
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana