Zdravlje
PRAVILNA PREHRANA

Antistresni vitamin B
Objavljeno 2. rujna, 2019.
Pravilnom prehranom, primjerice, možemo povoljno djelovati na smanjenje stresa i umanjivanje negativnih biokemijskih i fizioloških učinaka stresa i stresnih agensa. Nutrijenti koji su tijekom stresnog razdoblja “kritični” uključuju vitamine A, C i E, vitamine B skupine te minerale cink, selen, kalcij, magnezij i kalij. Zbog pojačanog metabolizma te pojačane potrebe za energijom tijekom stresnih razdoblja, organizam može zahtijevati i veće količine ugljikohidrata, proteina i masnih kiselina. S druge strane, unos kofeina, nikotina, alkohola i ostalih psihoaktivnih supstancija treba svesti na minimum.

Kada govorimo o B vitaminima, onda ne izostavljamo ni jedan iz skupine. Pantotenska kiselina, B5, možda bi se mogla nazvati najvažnijim antistresnim vitaminom iz B skupine, jer zajedno s vitaminom C igra važnu ulogu u osiguravanju pravilne funkcije nadbubrežne žlijezde. Na neke osobe vitamini B skupine mogu djelovati opuštajuće, pa ih koriste u večernjim satima kako bi se smirili i lakše spavali. Uloga vitamina C je višeznačna. Vitamin C nudi zaštitu stanicama, važan je za jačanje imunosustava, podržava rad nadbubrežne žlijezde te djeluje kao snažan antioksidans. Vitamin C brzo se i lako apsorbira, a skladištenje u organizmu je minimalno. Na vrhu liste minerala na koje treba obratiti pozornost tijekom stresa su kalcij, magnezij i kalij. J.Kn.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

STUDIJA O ZDRAVSTVENIM RIZICIMA MESA

Meso je povezano s većim izgledima za bolesti srca

2

ZDRAVSTVENI UČINCI

Jedno jaje dnevno ne utječe na zdravlje srca

3

JELO NAKON VJEŽBANJA MOŽE POJAČATI UČINAK IZGARANJA MASTI

Više se može izvući iz vježbanja ako to činite prije doručka