Osijek
NEVOLJE U UNIKOMU

U smeću završilo 55.000 uplatnica za odvoz smeća
Objavljeno 31. kolovoza, 2019.
Riječ je o, potvrđuju u Unikomu, krivo tiskanom QR kodu. Na dobro otiskanim računima moguća je “matematička pogreška”

Došlo je do greške prilikom tiskanja novih Unikomovih uplatnica, što bi lako mogao biti još jedan razlog zašto one nisu na vrijeme otišle na kućne adrese korisnika, o čemu smo nedavno pisali.


Riječ je, potvrdio nam je direktor Unikoma Davor Vić, o krivo tiskanom QR kodu na gotovo 55.000 uplatnica. Greška je navodno otkrivena u e-računima koje dobiva određeni broj Osječana, zbog čega računi s greškom naposljetku ipak nisu dostavljeni građanima. Ukratko, računi za smeće završili su u - smeću. Objašnjeno nam je, inače, da je riječ o kompletima sa po šest uplatnica te obračunom usluge na trećem listu, a procjenjuje se da šteta zbog ove, kako kažu, tiskarske greške iznosi oko 60.000 kuna.

Provjerite svoje račune!

Vić, međutim, tvrdi kako njihova tvrtka neće snositi tu štetu, nego sama tiskara koja je, kako kaže, i prouzročila cijeli problem. Stevo Anetić, pomoćnika direktora za gospodarenje otpadom otkriva jednu drugu, za građane bitnu informaciju.


- Ponavljam, uplatnice su kasnile petnaestak dana, jer nam je ovo bio prvi polugodišnji obračun, u kojemu je morala biti istaknuta minimalna javna usluga, broj pražnjenja i varijabila koja se očitava s podataka čipova. To nije jednostavan proces, jer imamo četiri sudionika u obračunu i naravno da smo imali “porođajnih muka”. Stoga postoji mogućnost da je kod obračuna došlo do matematičkih pogrešaka, to nitko ne osporava, ali smo sve ostale sitne nepravilnosti na vrijeme ustanovili - ukazuje Anetić, naglašavajući kako u slučaju matematičke pogreške na računu, korisnici imaju rok od 15 dana na žalbu kako bi osporili račun koji smatraju neispravnim.


Zanimljiva je to informacija za građane, jer mnogi su se ovih dana kolegama iz redakcije požalili na nešto više račune za smeće. Moguće, dakle, da je i kod njih riječ o "matematičkoj pogrešci", te bi svima valjalo dobro provjeriti svoje račune. Inače, govoreći o kašnjenju računa, Anetić ističe i kako korisnici nisu "paničarili" kao početkom ove godine, pa ni nema redova na infopultu Unikoma. Nudi i malo statistike; kaže kako je broj odvoza pao ispod 2.5 kanti mjesečno.
Čipovi će otpadati

Dosta se ovih dana priča i o otpadanju čipova. Mnogi su, naime, u zadnje vrijeme na svojim kantama našli obavijest o nedostatku čipa, a nekima se dogodilo i da im je pred kućom ostala puna kanta smeća. Navodno čipovi učestalije otpadaju u naseljima u kojima su spremnici za otpad čipirani u zimsko vrijeme, poput Juga 2, Vatrogasnog naselja i Donjeg grada. Pojavile su se i tvrdnje o tome da je Unikom, svjestan problema, nabavio skuplje ljepilo, te da se na neki način prevenira masovno ispadanje čipova. Odgovore na ta pitanja još smo jednom potražili kod Steve Anetića. Najprije napominje kako nije označena svaka kanta u Osijeku, jer je riječ o gotovo 52.000 domaćinstava. Tvrdi da se mnogi korisnici nisu uopće javili za čipiranje.


- Naravno da ima otpadanja čipova, toga će biti i dalje, jer oni nisu potpuno osigurani i imaju svoj “rok trajanja”. Međutim, nije istina da je tijekom ljetnih mjeseci zabilježen veći broj otpadanja čipova i da tu ljepilo igra ulogu, jer nam je ostala ustaljena dnevna brojka između 10 i 15 spremnika na kojima čip nije postavljen, nije funkcionalan, ili je otpao iz nekog razloga - otkriva Anetić.
Korisnik će, kaže, u tom slučaju "samo" morati pričekati sljedeći tjedan, odnosno sljedeći odvoz nakon što djelatnik Unikoma ponovno čipira njegovu kantu, dok jedini trošak snosi upravo Unikom, kojemu je u interesu zadržati čipove na kantama, jer u suprotnom, zaključuje, korisniku neće moći izdati račun.


Marko Mandić
Od 1. srpnja odvoze samo čipirane kante
Nakon dugogodišnjeg procesa čipiranja, tvrtka Unikom objavila je kako od 1. srpnja odvozi isključivo čipirane spremnike, naglašavajući kako je očitavanje čipa pri pružanju usluge prijeko potrebno za transparentno formiranje računa i evidenciju broja odvoza, koja je značajan element u kreiranju računa. “Upravo zbog čipa svaki korisnik može provjeriti kada su djelatnici bili kod njega i koliko puta su odvezli otpad”, kaže Anetić, pomoćnik direktora za gospodarenje otpadom u Unikomu, naglašavajući kako se svi korisnici u vezi s čipovima na posudama mogu javiti na broj 031 374 212, ili na e-mail adresu: info@unikom.hr.
Žalbe na račune
U slučaju nepravilnosti na računima svi korisnici imaju 15 dana da ospore račun dolaskom na infopult Unikoma. Naime, prilikom obračuna, moguće je kako se određeni broj odvoza nije zabilježio, ili da je isti zabilježen više puta - što će se naposljetku očitovati u dugovanju.
ČIPOVI OTPADAJU, OTPADAT ĆE I DALJE
Možda ste propustili...

HRVATSKO DRUŠTVO ZA BUBREG HRVATSKOG LIJEČNIČKOG ZBORA

Kongres nefrologa od 12. do 14. 4.

Najčitanije iz rubrike