Autoglas
RS IKONA

Novi Audi RS 6 Avant je sportaš i praktičar
Objavljeno 27. kolovoza, 2019.
Još više snage i veća učinkovitost zahvaljujući sustavu mild hybrid pretvaraju Audi RS 6 Avant u savršenog suputnika za svaku priliku

Audijem RS 6S, novim modelom, Audi Sport otvara novo poglavlje u povijesti izvedbe modela Avant visokih performansi. S još više snage i još većom učinkovitosti zahvaljujući sustavu mild hybrid, novi Audi RS 6 Avant na tržište Njemačke i drugih europskih država dolazi do kraja godine.

Karoserija, koja je sa svake strane proširena za oko 40 milimetara široko izvučenim lukovima kotača ističe sportsku notu i prepoznatljivi karakter, a 22-inčni kotači ističu privlačne proporcije. Cijeli prednji dio najviše se razlikuje, što A6 liniji modela osigurava prepoznatljiv izgled. Uz novi poklopac motora, zajedno s istaknutim središnjim dijelom, RS 6 Avant koristi i prednja svjetla modela A7. Ona ne samo što imaju tanki, naglašeno sportski izgled nego je moguća i izvedba RS Matrix LED prednjih svjetala s laserskim dugim svjetlima sa zatamnjenim obrubom kao dodatnom karakteristikom ovog modela.

Trodimenzionalna saćasta struktura unutar Singleframe prednje maske izvedena je u crnoj boji visokog sjaja. U kombinaciji s tanjom i širom geometrijom ona pojačava atletski izgled modela RS 6 Avant. Dinamični stražnji kraj sastoji se od krovnog rubnog spojlera i RS specifičnog branika sa stražnjim difuzorom i dizajnerskim elementima u crnoj boji visokog sjaja. RS ispušni sustav na obje strane završava ovalnim kromiranim završecima ispušnih cijevi, a kao opcija je dostupan i RS sportski ispušni sustav s crnim završetcima.

Vrhunski paket snage
Motor Motor 4.0 TFSI u novom Audiju RS 6 Avant razvija snagu od 441 kW (600 KS) i okretni moment od 800 Nm. Za samo 3,6 sekundi ovaj karavan visokih performansi ubrzava od nula do 100 km/h, a do 200 km/h treba mu 12 sekundi. Maksimalna brzina elektronski je ograničena na 250 km/h. Uz opcijski dinamični paket ovaj RS karavan doseže 280 km/h ili čak 305 km/h s dinamičnim paketom plus.

Zahvaljujući 48-voltnom glavnom električnom sustavu ovaj twin-turbo V8 kombinira maksimalne performanse s visokom učinkovitosti. U srcu je sustava mild hybrid (MHEV) remenom pokretani alternator-starter. Tijekom laganijeg usporavanja moguće je u odvojenu litij-ionsku bateriju pohraniti električnu energiju snage do 12 kW. Makne li vozač nogu s papučice gasa pri brzinama između 55 i 160 km/h, pogonski sustav odabire jednu od dvije opcije. Ovisno o situaciji u vožnji i postavkama Audi drive select sustava, novi RS 6 Avant obnavlja energiju ili krstari do 40 sekundi s isključenim motorom. Pritiskom na papučicu gasa remenski alternator-starter ponovo pokreće motor. MHEV tehnologija omogućuje rad start/stop sustava pri brzinama ispod 22 km/h.

Utjecaj na zvuk
U svakodnevnoj je vožnji na ovaj način moguća ušteda do 0,8 litara goriva na 100 kilometara. Tu je i sustav uključivanja cilindara prema potrebi (cylinder on demand (COD)) kao još jedna komponenta za povećanje učinkovitosti. Pri niskim do srednjim opterećenjima i brzinama sustav u višim stupnjevima prijenosa deaktivira cilindre 2, 3, 5 i 8 isključivanjem ubrizgavanja i paljenja te zatvaranjem usisnih i ispušnih ventila. U režimu rada s četiri cilindra radna točka aktivnih cilindara pomaknuta je prema višim opterećenjima u područjima karakteristike rada s višom učinkovitosti, a deaktivirani cilindri uglavnom rade bez gubitaka, oponašajući plinske opruge.

Jačim pritiskom na papučicu gasa oni se trenutno ponovo aktiviraju. Unatoč svojoj učinkovitosti, 4.0 TFSI motor emitira sportski, voluminozni V8 zvuk. Vozač može utjecati na zvuk motora preko sustava Audi drive select. Opcijski RS sportski ispušni sustav s crnim završetcima ispušnih cijevi osigurava maksimalno sportsko zvučno iskustvo.

Standardni osmerostupanjski tiptronic mjenjač s optimiziranim vremenima prebacivanja i novom Launch Control funkcijom, snagu 4.0 TFSI motora prenosi na quattro stalni pogon na sve kotače. Pogonske sile se raspodjeljuju na prednju i stražnju osovinu u odnosu 40:60 preko potpuno mehaničkog središnjeg diferencijala. Izgubi li jedan kotač kontakt s podlogom, više pogonskog momenta automatski se prenosi na osovinu s boljim prianjanjem. Do 70 posto momenta može se prebaciti na prednje kotače te do 85 posto momenta na stražnje kotače. Prema kotačima selektivna kontrola momenta optimizira agilno i sigurno upravljanje novog RS 6 Avant - ona koči kotače sa smanjenim opterećenjem s unutrašnje strane zavoja nešto prije nego što se počnu okretati u prazno.

Milan Bugarić
RS PRILAGODLJIVI ZRAČNI OVJES
Standardni RS prilagodljivi zračni ovjes s kontroliranom tvrdoćom specifično je namješten za model RS i zahvaljujući novom modulu zračnih opruga s 50 posto višim hodom, prvi put u kombinaciji s dinamičnim paketom plus, omogućuje brzinu do 305 km/h. Sustav se može namjestiti u nekoliko režima rada i uključuje automatsku kontrolu visine. Karoserija novog RS 6 Avanta je 20 milimetara niža nego kod Audija A6 Avant sa standardnim ovjesom; pri brzinama od 120 km/h i višima spušta se za dodatnih 10 milimetara. Režim podizanja pri niskim brzinama po potrebi podiže vozilo za 20 milimetara. Vrlo širok raspon djelovanja RS sportskog zračnog ovjesa vozaču nudi slobodan izbor između udobnosti na duge pruge i maksimalnih performansi. Dostupan je i RS sportski ovjes plus s dinamičnom kontrolom vožnje (DRC), a sustav koristi čelične opruge i trostupanjske podesive amortizere.
RS 6 Avant je prostraniji
Prtljažnik ima kapacitet između 565 i 1680 litara, a širina utovara između lukova kotača sada je 1,05 metara, što je 14 milimetara više u odnosu prema prethodnom modelu. Djeljiv naslon stražnje klupe u omjeru 40:20:40 može se praktično preklopiti – rezultat toga je da je duljina prtljažnog prostora narasla na 1,99 metara. Serijski dio opreme su električno upravljani poklopac prtljažnika i polica prtljažnika. U kombinaciji s opcijskim komfornim ključem senzori omogućuju otvaranje stražnjih vrata pokretom noge. Opcijska kuka za vuču se preko elektromotora može izvući ili uvući ispod stražnjeg branika.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana