Kultura
HRVATSKA KAZALIŠTA NA PRESTIŽNOM LONDONSKOM FESTIVALU

Jelena Štefanić: Čuvši neke dijelove ove komorne opere, organizatori iz Londona nisu nimalo dvojili o pozivu na gostovanje
Objavljeno 26. kolovoza, 2019.
Jelena je ugodno iznenađena jer su dvije predstave bile gotovo rasprodane

Vezani članci

VERDIJEV “TRUBADUR” PREMIJERNO U NOĆI KAZALIŠTA U HNK-U OSIJEK

Šnajder: Sve na pozornici malo je skuplje nego inače

JELENA ŠTEFANIĆ PONOVNO U OSIJEKU

Tek nakon “Traviate” počela je moja 'ozbiljnija' karijera

JELENA ŠTEFANIĆ, MILJENICA OSJEČKE PUBLIKE NA NATJECANJU U KINI

Natjecanja su stresna stvar, kao da ulazite u boksački ring

Londonski Opera in the City festival u Bridewell Theatru otvorio je zaboravljeni klasik Caccia lontana (Daleki lov) pulskog skladatelja Antonija Smareglije. Ne bi ništa u tom bilo neobično da ga nisu izveli hrvatski umjetnici INK-a Pula i HNK-a Varaždin, pod redateljskom palicom Ozrena Prohića. Čak je tri izvedbe mogla pogledati londonska publika, a svaki je put na sceni bila i varaždinska sopranistica Jelena Štefanić. Festival je posvećen inovativnim produkcijama u polju klasične glazbe, a prvi je put na njemu nastupilo jedno hrvatsko kazalište.


- Izvedbe su protekle zbilja dobro. Bila je velika posjećenost i publika nas je lijepo primila, što je cijelom timu bilo zbilja drago, a posebno zahvaljujemo podršci koja je došla iz Hrvatske - prvi je komentar sopranistice Jelene Štefanić na londonske izvedbe.


- Gostovali smo, tj. održavali predstave tri dana zaredom, od 20. do 22. kolovoza u Bridewell Theatru, koji se nalazi u samom središtu Londona. Znali smo da je premijera dobro popunjena, no nismo bili sigurni kakva će posjećenost biti na preostale dvije predstave. Ipak je riječ o publici nepoznatom autoru. Baš smo komentirali s intendanticom Pamelom Schermann (Time Zone Theatre) da je, naravno, uvijek lakše, posebice ne u Londonu, napuniti kazalište nekim atraktivnijim naslovom i kompozitorom, poput Verdijeve Traviate, Mozartove Čarobne frule ili Puccinijevih Bohema. Tako da je ovo s njezine, ali i s naše, strane bio svojevrstan izazov. No vidjevši našu prijavu na Opera in the City festival i čuvši neke dijelove ove komorne Smaregliene opere, kaže, nije ni malo dvojila o pozivu na gostovanje. Htjela je londonskoj publici predstaviti našeg zapostavljenog kompozitora, da čuju nešto novo… - pojašnjava Jelena, priznajući da je ostala ugodno iznenađena jer su preostale dvije predstave bile praktički rasprodane.


- Naravno da je nama umjetnicima ljepše pjevati pred punim auditorijem. Drukčija je energija, jači je adrenalin, a time odmah (meni osobno) i bolja predstava - kaže kroz smiješak.


Na pitanje jesu li bila ispunjena njezina očekivanja, ona koja je imala kada je saznala da ide u London, s onim što ju je tamo doista dočekalo, Jelena odgovara:


- London je grad od kojih osam milijuna stanovnika i jedna od svjetskih prijestolnica kulture. Dirigentu Stjepanu Vugeru, mezzosopranistici Sofiji Cinguli i meni ovo je bio londonski debut. Osim toga, ovo je prvi put u povijesti da HNK u Varaždinu i INK Pula gostuju operom iz vlastite produkcije i još k tome u centru Londona. Plus, i samo djelo doživjelo je premijeru u Ujedinjenom Kraljevstvu.


Osječka ju publika gleda i sluša na pozornici i u svom gradu od 2011. Jeleni ovo nije prva (srećom ni posljednja) svjetska pozornica, no uvijek je lijep osjećaj biti dijelom svjetske glazbene/umjetničke elite, sudjelovati u svjetskim produkcijama, pred brojnom publikom naučenom na najbolje.


- Dakle, mnogo uzbuđenja u posljednjih tjedan dana. Vratili smo se svi puni dojmova, s još većim elanom za daljnji rad i mislim da smo svi odradili dobar posao. Čestitke stižu sa svih strana, i od same unuke Antonija Smareglie, koja je ponosna i razdragana što pronosimo ime njezina djeda po svijetu - podijelila je s nama Jelena.


Natjecanja su stresna stvar, kao da ulazite u boksački ring - rekla nam je Jelena u lipnju ove godine kada smo u Glasu najavili londonski festival, ali i njezin odlazak na The International Music Competition at Harbin. Vrhunac je to Jeleninog vrlo radnog i uzbudljivog ljeta. Pjevačko se natjecanje u Kini održava od 28. kolovoza do 10. rujna, s vrlo bogatim fondom nagrada za pobjednike: 50 tisuća američkih dolara za prvo mjesto, 20 tisuća za drugo te 10 za treće mjesto.
- Što se tiče danjih planova, za mene stajanja nema. Letim u Harbin. Tako da mi je fokus samo na tom. Moram prikupiti snagu i pripremiti se koliko je to moguće. Znam sigurno da ću si, kada se vratim, nakon ovakvog burnoga ljeta, priuštiti mali odmor - ne skida s lica smiješak zadovoljstva Jelena.


Narcisa Vekić
3 izvedbe
POGLEDALA JE LONDONSKA PUBLIKA
Jelena Štefanić

sopranistica

Vratismo se puni dojmova i elana za daljnji rad. Mislim da smo odradili dobar posao. Čestitke stižu sa svih strana i od unuke A. Smareglie, ponosne i razdragane što pronosimo ime njezina djeda po svijetu
U kombinaciji s dokumentarnim filmom
Caccia lontana studentski je diplomski rad Antonija Smareglie, napisan pod mentorstvom maestra Franca Faccia u Milanu, praizveden na milanskom Konzervatoriju 10. kolovoza 1875. U koprodukciji HNK-a Varaždin i INK Gradskog kazališta Pula premijerno je postavljen u studenom 2018. u režiji Ozrena Prohića te u izvedbi sopranistice Jelene Štefanić, mezzosopranistice Sofije Cingula i uz klavirsku pratnju dirigenta Stjepana Vugera. U godini u kojoj se obilježavaju i 165. obljetnica rođenja i 90. obljetnica smrti skladatelja, izvedba je dala nužan obol zaslužnom umjetniku i pokazala se vizionarskom u promišljanju opernih uprizorenja u kontekstu modernih svjetskih kazališnih stremljenja. Opera se izvodi u kombinaciji s dokumentarnim filmom autora Dražena Krešića i Julie Klier. H
Možda ste propustili...

MUZEJ SUVREMENE UMJETNOSTI

Izložbe posvećene Kniferu i Vaništi

“POSLJEDNJA FREUDOVA SEANSA”

Planet Art uKinu Urania

MBP PREDSTAVLJA KATALOG IZLOŽBE “USPOMENE NA DJETINJSTVO”

16 priča o djetinjstvu i odrastanju

Najčitanije iz rubrike