Objavljeno 19. kolovoza, 2019.
U zagrebačku Zračnu luku Franjo Tuđman sletio je jedan od najvećih zrakoplova na svijetu, Antonov 124-100, dopremivši dizelski motor hrvatske proizvodnje. Naime, divovski dizelski motor dovezen je iz nuklearne elektrane Smolensk na remont u tvrtku Adriadiesel. Zanimljivo je da je tvrtka Adriadiesel radila sa svim većim hrvatskim brodogradilištima, uključujući Uljanik i 3. maj, koji su trenutačno u velikom problemima. Utješno je što unatoč propasti hrvatske brodogradnje Adriadiesel još ima posla na svjetskom tržištu, pa ovakvi divovski motori dolaze na remont iz Rusije. Inače, Antonov 124 bio je najveći zrakoplov na svijetu do pojave Antonova An-225. Antonov 124 "dijete" je hladnog rata i prvi put je uzletio 1982. godine. Odobrenje za civilnu uporabu zrakoplovne vlasti izdale su 30. prosinca 1992. Zrakoplov je prvi put prikazan 1985. godine na aeromitingu u Parizu. Trenutačno se koristi više od četrdeset ovakvih aviona, od čega 20 lete u komercijalne svrhe u Rusiji, Ukrajini, Ujedinjenim Arapskim Emiratima i Libiji.
Podvozje ovoga diva sastavljeno je od glavnog stajnog trapa koji ima deset nogu s 20 kotača s gumama niskog pritiska i dvije nosne noge s po dva kotača. Prednje nosne noge mogu se poleći, a time se uvelike olakšava utovar i istovar. Vojna inačica može ponijeti više od 150 tona tereta, a na gornjoj palubi iza centroplana krila mogu se smjestiti 88 putnika. Radi ograničene mogućnosti stavljanja glavnog teretnog prostora pod tlak vrlo rijetko prevozi vojnike, uglavnom padobrance. An-124 nalikuje američkom Lockheed C-5 Galaxy, no može ponijeti 25 posto više korisnog tereta. Korišten je za prijevoz lokomotiva, jahti, trupa zrakoplova (bez krila), kao i raznog izvangabaritnog tereta. Prvi izrađeni avioni AN-124 predviđeni su samo za vojno korištenje, ali njegova veličini pokazala se vrlo praktična i za komercijalne svrhe.
V.T.