Ekonomija
UZ BRIGU O OKOLIŠU DO VEĆEG PROFITA

Sve više tvrtki proizvode brendira ekooznakama
Objavljeno 20. kolovoza, 2019.
Osječkoj Saponiji je EU Ecolabel certifikat dodijeljen za čak 10 proizvoda koji su morali su zadovoljiti visoke standarde

Sve više tvrtki svoje proizvode dodatno brendira ekooznakama jer su zdravlje i briga o okolišu postali prioriteti u formiranju potrošačkih navika modernih kupaca.

"Drago nam je što su i hrvatske tvrtke prepoznale važnost standardiziranih ekooznaka, od kojih je jedna od najprepoznatljivijih EU Ecolabel. One daju dodatnu dimenziju konkurentnosti i kvaliteti domaćih proizvođača i pokazuju da se može pomiriti uspješno poslovanje sa zaštitom okoliša, odnosno da briga o okolišu i profit mogu ići ruku pod ruku‘‘, istaknula je Marija Šćulac Domac, direktorica Sektora za energetiku i zaštitu okoliša HGK-a, dodavši kako se Komora aktivno uključila u promociju ekooznaka te je ciljanim aktivnostima nastojala educirati tvrtke o koristima EU Ecolabela.

Povoljne sirovine
Da bi proizvod ili usluga mogli nositi oznaku EU Ecolabel, moraju zadovoljiti strogi skup mjerila propisanih od Europske komisije koja se temelje na stručnim i znanstvenim parametrima pritiska proizvoda/usluga na okoliš tijekom životnog ciklusa (od prikupljanja i obrade sirovina preko proizvodnje, pakiranja, prijevoza, davanja usluge, uporabe te do postanka otpada).

Broj hrvatskih proizvoda i usluga koje nose ovu oznaku u stalnom je porastu, a domaća kompanija, kojoj je EU Ecolabel certifikat dodijeljen za čak 10 proizvoda, osječka je Saponia. Njihovih sedam proizvoda za čišćenje za široku potrošnju i tri industrijska morala su zadovoljiti visoke okolišne standarde propisane specifičnim mjerilima za pojedinu skupinu deterdženata, ovisno o njihovoj namjeni. To uključuje postupak odabira posebnih, za okoliš povoljnih, sirovina, preko proizvodnje, pakiranja, načina uporabe pa sve do konačnog odlaganja ambalaže.

Ključni resurs
- Ovo su prvi hrvatski proizvodi za čišćenje koji nose široko rasprostranjeni certifikat dobro prihvaćen i u zemljama izvan Europske unije. Proces certificiranja nastavljamo i dalje. Trenutačno su u procesu certificiranja još tri proizvoda iz programa široke potrošnje, čime ćemo zaokružiti cjelovitu ponudu ekološki prihvatljivih proizvoda - naglasila je članica Uprave Saponije Dajana Mrčela, dodavši kako je za Saponiju briga o okolišu i primjena načela održivog razvoja imperativ, a stjecanje certifikata samo potvrda dugogodišnje strategije koja će se provoditi i ubuduće.

"Cilj nam je s takvim pristupom proizvodima izaći izvan granica naše tvrtke i prenijeti tu svijest o brizi za okoliš i na naše potrošače‘‘, poručuje Mrčela.

EU Ecolabel je u primjeni od 1992. godine, a na europskom tržištu trenutačno oko 73.000 proizvoda i usluga nosi tu oznaku. Prvi takav znak u Hrvatskoj dodijeljen je 2016. godine tvrtki Ecology 108 za deterdžent EcoBianco, a dvije godine poslije je taj certifikat dobilo i osam proizvoda tvrtke Delt papir. Do sada je ukupno 19 domaćih proizvoda i šest usluga zadovoljilo stroge kriterije EU Ecolabela. Zdenka Rupčić
Proizvodi i usluge zadovoljavaju najzahtjevnije standarde
Valamar Riviera nedavno je postala prva domaća turistička kompanija koja je dobila znak EU Ecolabel za turistički smještaj za čak šest svojih kampova. “Valamar sustavno primjenjuje visoke standarde u zaštiti okoliša kao ključnom resursu u turizmu. Oznaka EU Ecolabel daje potvrdu da naši proizvodi i usluge zadovoljavaju najzahtjevnije standarde, a i motivira naše goste i partnere da među proizvodima i uslugama na tržištu odaberu one koji su odgovorniji prema okolišu”, istaknuo je Željko Kukurin, predsjednik Uprave Valamar Riviere.
Možda ste propustili...

PODIZANJE KONKURENTNOSTI PČELARSKOG SEKTORA

Pčelarima godišnje 14,8 milijuna kuna 

HRVATSKE ZRAČNE LUKE

Broj putnika veći 8,8 posto

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana