Ekonomija
OPG PRANJIĆ IZ DRENOVACA

Europskim novcem grade novu farmu i opremaju kušaonicu
Objavljeno 16. kolovoza, 2019.

Anja i Mijo Pranjić iz Drenovaca, mjestu u istočnom dijelu županjske Posavine, poznati su mljekari i proizvođači kravljeg sira.


Njihov je OPG nositelj laskavog naslova “Zlata vrijedan” za 2017. U mužnji trenutačno imaju 30 krava koje dnevno daju oko 650 litara mlijeka. Uz svježe, meke i podljevane proizvode te druge vrste sireva (polutvrdi, tvrdi, kuhani, dimljeni i s raznim dodatcima: paprika, vlasac, bučine sjemenke, vrganji, češnjak, papar, peršin, kopriva...), počeli su raditi i trapist. Na Nacionalnom ocjenjivanju sireva i drugih mliječnih proizvoda njihovi proizvodi okitili su se zlatom. S ciljem osiguranja uvjeta za proizvodnju većih količina sira, kontinuiteta proizvodnje i isporuke na tržište, Pranjići su vlastitim sredstvima sagradili i opremili minisiranu u kojoj dnevno u sir prerađuju 300 litara mlijeka, a u vrijeme blagdana, sajmova i povećane potražnje količine budu i udvostručene. Čine sve kako bi opstali i u svome dvorištu i dalje zarađivali za sebe i svojih petero djece koji im pomažu u svakodnevnim poslovima. Uspješni su u povlačenju europskog novca. Iz Programa ruralnog razvoja odobrena su im sredstva za gradnju nove suvremene farme s robot-mužnjom kapaciteta 50 muznih krava, projekt je to vrijedan 5,5 milijuna kuna.


- Velika nam je podrška Ministarstvo poljoprivrede. Na mjeri 4.1.1. dobili smo 50 posto sufinanciranja, a 75 posto na mjeri 4.1.2., a tu je riječ o nitratnoj direktivi - kaže Mijo. Nova farma bi u funkciji trebala biti oko Božića. Mnogo će im značiti i olakšati posao, osigurati prostor, kapacitete i sve potrebne uvjete držanja krava, od osvijetljenosti, kapaciteta zraka, mjesta ležišta do same mužnje. Prošli su i na još jednom natječaju.


- Išli smo i na mjeru 6.2. za nepoljoprivredne djelatnosti za opremanje kušaonice i za kupnju dostavnog vozila s rashladnim uređajem i odobreno nam je 372.000 nepovratnih kuna – ističe Mijo. Sir prodaju na kućnome pragu, na sajmovima, redovito odlaze i na vinkovačku tržnicu i dostavno vozilo bilo im je prioritet. Odmah su ga nabavili, a početkom 2020. kreće uređenje kušaonice. Njezino stavljanje u funkciju, ističu Pranjići, bit će temelj za razvoj seoskog turizma, moći će se registrirati pri turističkoj zajednici, a razmišljaju i o uređenju prenoćišta, čime bi zatvorili cijeli krug ponude na svome imanju i turistički se otvorili prema posjetiteljima.
Interes kupaca jako je dobar, potražnja je sve veća i građani sve više prepoznaju vrhunsku kvalitetu njihovih sireva. Smatraju da je izravan kontakt s kupcima bitan, jer oni trebaju znati priču o proizvodu koji kupuju te tko ga i kako proizvodi.


Marija Lešić Omerović
Izravan kontakt s kupcima je bitan, jer oni trebaju znati priču o proizvodu koji kupuju
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana