Ekonomija
VINA MARKOTA

Sredstvima iz programa ruralnog razvoja uredit će novu kušaonicu vina
Objavljeno 16. kolovoza, 2019.

Vinsku cestu vinogorja Požega-Pleternica obogatit će još jedna suvremeno opremljena kušaonica, za koju se već sada može reći da će postati nezaobilazna. Obitelj Markota, koja svojim vinima postiže brojne uspjehe na svim ocjenjivanjima gdje se pojavljuje, proširit će i urediti svoju kušaonicu u Pleternici, za što je zadovoljila sve potrebne kriterije Ministarstva poljoprivrede za potporu od 370.000 kuna. Riječ je o nepovratnim sredstvima za ulaganje u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima.

- Pokazalo se da se ljudi sve više okreću kontinentalnom turizmu i da je sve više zainteresiranih za posjet našoj Zlatnoj dolini. Požega - Kutjevo - Pleternica trokut je koji je povijesno vezan uz vinogradarstvo i vinarstvo. Želimo se prezentirati i što više vina prodavati na pragu - kaže Marko Markota, jedan od dvojice braće, inače inženjera poljoprivrede, koji su se posvetili vinogradarstvu i vinarstvu. Njegov otac Marinko ističe: "Kažu da se budućnost ne događa sama od sebe, nego se stvara. Moramo ju i mi stvarati s mladim ljudima koji su kvalificirani za ovaj posao." U poslu je praktički cijela obitelj, a Branimir Štefanac bdije nad vinima. Važni su tu i korijeni. Prve spoznaje o lozi još 1957. godine dao je Jozo, Marinkov otac, čiji besprijekorni potpis matičara krasi logo Vina Markota.

Danas Markote imaju oko 35 hektara vinograda. Na početku svakog reda u vinogradu je posađeno oko tisuću ruža. Po ovom jedinstvenom primjeru za njihovo vino i okupljanja u vinogradu već sada se zna nadaleko. Tri su događaja tijekom godine kada se slavi loza, vino i ruže. Slavi se Vincelovo, Dani cvatnje graševine i ruža - početkom lipnja - te krštenje mošta. Uz svaki ovaj događaj ide posebna priča, poezija, glazba, romantični ugođaj… Nova kušaonica svemu tome dat će nove dimenzije. Moći će primiti oko 70 gostiju, koliko će biti sjedećih mjesta, preuredit će sanitarni čvor, kutak za prodaju vina, grijanje i hlađenje, projektor za prezentacije... Jednom riječju, sve ono što mora imati jedna kušaonica.

Marinko Markota poznat je i po smislu za poeziju i umjetnost općenito, ali je prije svega znalac svog posla, koji oprezno promišlja kako usmjeriti razvoj tvrtke. - Iz samih vina nemamo mogućnosti za reinvestiranje jer je to dugo razdoblje, možda će tek generacije koje dolaze moći uživati u plodovima ovoga. Da nema potpora, teško bi se bilo širiti - objašnjava on. Nova kušaonica bit će mjesto ne samo kušanja ponajboljih vina, nego i mjesto okupljanja literata, glazbenika, likovnjaka, glumaca…

Igor Mikulić
Marko Markota: Kažu da se budućnost ne događa sama od sebe, nego se stvara
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike