Autoglas
TRŽIŠTE

Dobitnici i gubitnici drugog tromjesečja
Objavljeno 30. srpnja, 2019.
Slaba globalna potražnja, Brexit i problemi s lažiranjem rezultata ispušnih plinova neki su problemi s kojima se suočavaju divovi

Prihodovna strana je ono što zanima svaku upravu automobilskih divova. Gledajući izvješća o dohodovnoj strani drugog kvartala u 2019. godini, iščitava se da ima više nezadovoljnih od onih koji trljaju ruke zbog poslovnih rezultata. Od onih koji nisu zadovoljni su Tesla, Aston Martin i Daimler, a sa smiješkom na razdoblje od travnja do lipnja gledaju šefovi Volkswagena i Hyundaija.

Proizvođač električnih automobila Tesla uznemirio je investitore objavom neočekivano velikog gubitka u drugom tromjesečju. Kompanija je zabilježila netogubitak od 408 milijuna dolara, uključujući 117 milijuna dolara za restrukturiranje i druge troškove, a te je novosti pismom priopćila dioničarima prošlog tjedna. Tesline dionice pale su u srijedu za više od 10 posto. Iako su investitori očekivali gubitke, rezultati su bili mnogo gori od očekivanih, rekli su analitičari.

Proizvođač automobila, kojim upravlja kontroverzni tehnološki poduzetnik Elon Musk, priopćio je da je u drugom tromjesečju zabilježio rekordne isporuke od 95.356 vozila te rekordnu proizvodnju od 87.048 vozila, ocijenivši to ‘‘važnom prekretnicom koja predstavlja brz napredak u upravljanju globalnom logistikom i operacijama isporuka velikih količina‘‘.

Tesla
Proizvođač automobila potvrdio je da je na dobrom putu da u Kini krajem godine pokrene proizvodnju svog električnog vozila Model 3, a do jeseni 2020. u kalifornijskom Fremontu pokrenut će proizvodnju vozila Model Y. Model 3 prvi je Teslin automobil koji je usmjeren na masovno tržište i važan je u nastojanjima tvrtke da ostvari prihode za otplatu investitora i poticanje razvoja drugih električnih vozila. Kompanija je priopćila kako je na putu ispunjenja svog ciljanog raspona od 360.000 do 400.000 isporučenih vozila u ovoj godini.

Aston Martin, omiljeni proizvođač automobila Jamesa Bonda, upozorio je da očekuje slabiju prodaju i zaradu u ovoj godini nego što se planiralo zbog slabe globalne potražnje i Brexita, pa je cijena dionice te kompanije potonula više od 20 posto. Kompanija je priopćila da se suočava s ‘‘pogoršanjem‘‘ gospodarskog okruženja, posebno u Velikoj Britaniji i Europi, te je smanjila procjene dobiti i prodaje za 2019. Kao rezultat toga, automobilski je div smanjio svoju procjenu prodaje u 2019. godini na između 6300 do 6500 vozila, a prije je očekivao prodaju od 7100 do 7300 vozila. Zbog toga je cijena dionice Aston Martina u srijedu na Londonskoj burzi potonula više od 20 posto. Aston Martin je u veljači izdvojio 30 milijuna funti u fond za financiranje nepredviđenih situacija, kako bi lakše prebrodio moguće poremećaje koji proizlaze iz Brexita.

Plinovi, plinovi
Proizvođač Mercedesa, Daimler, izvijestio je pak o prvom tromjesečnom gubitku u posljednjih 10 godina, objasnivši da je on nastao zbog rezervacija nakon afere varanja s emisijama ispušnih plinova i povlačenja vozila s tržišta. Njemački proizvođač automobila u priopćenju je izvijestio o gubitku od travnja do lipnja od 1,2 milijarde eura zbog jednokratnih stavki u ukupnom iznosu od 4,2 milijarde eura. Posljednji je put Daimler izvijestio o kvartalnom gubitku u četvrtom tromjesečju 2009. Nasuprot tome, prihodi su porasli za pet posto, na visokih 42,7 milijardi eura, unatoč padu prodaje automobila od jedan posto. Daimler je također bilježio i operativni gubitak od 1,5 milijardi eura, nasuprot 2,6 milijardi eura dobiti u istom lanjskom razdoblju.

Nakon što je posljednjih nekoliko mjeseci dva puta smanjivao svoje godišnje procjene, Daimler je ovaj put ostao kod prethodne prognoze, predviđajući da će operativna dobit biti "znatno ispod" 11,1 milijarde eura, koliko je ostvario u 2018. godini. Automobilski div kao razloge navodi slabiji rast od očekivanog na svjetskom tržištu automobila, posljedice skandala s varanjem u emisijama dizelskih vozila i masovno povlačenje s tržišta zbog neispravnih zračnih jastuka Takata. Njemački Savezni ured za motorna vozila (KBA) naložio je u lipnju da se s tržišta povuče 60.000 vozila Mercedes-Benza, zbog sumnje da su opremljeni softverima koji varaju pri testovima za ispuštanje štetnih
emisija.

Pripremio: Milan Bugarić
// PROBLEMI VELIKIH //
U VOLKSWAGENU UPRAVA TRLJA RUKE
Operativna dobit Volkswagena (VW) porasla je u prvoj polovini godine, na godišnjoj razini, za 10,3 posto, na devet milijardi eura. Prihodi VW-a porasli su za 6,6 posto, na 65,2 milijarde eura, unatoč padu izvoza, izvijestila je kompanija. U prvom je tromjesečju VW-ova dobit prije kamata i poreza iznosila 3,9 milijardi eura, što je 300 milijuna eura manje nego u istom razdoblju lani. Snažna prodaja Škode i Porschea pomogla je rastu dobiti, a prihodi Audija su smanjeni, naveo je njemački proizvođač automobila. Dodao je da je povećao svoj udio na globalnom tržištu automobila, unatoč ukupnom padu na svjetskom tržištu. Očekuje se da će prihodi od prodaje Volkswagen grupe u 2019. godini biti i do pet posto viši nego u prošloj godini, unatoč, “izazovnim” tržišnim uvjetima koji uključuju nesigurno gospodarsko okruženje, rast konkurencije i promjenjive valutne tečajeve.
GRADSKI SUV SPAS JE ZA HYUNDAI
Hyundai se pohvalio s 30-postotnim rastom dobiti u drugom tromjesečju, potaknutom oporavkom snažne potražnje za gradskim SUV-ovima. Operativna dobit u razdoblju od travnja do lipnja porasla je na gotovo 1240 milijardi wona, ili 1,05 milijardi dolara na godišnjoj razini, što je drugi uzastopni rast dobiti kompanije u 2019. godini. Skupina je također imala koristi od utjecaja kretanja valutnih tečajeva, priopćio je ovaj seulski proizvođač automobila. Hyundai se u prijašnjem razdoblju borio s padom dobiti nekoliko tromjesečja zaredom. Zahvaljujući prodaji Hyundai je zabilježio 9-postotni rast prihoda
Možda ste propustili...

MEĐUNARODNA UTRKA ODRŽAT ĆE SE 20. PUT

Jubilarni Rally Poreč donosi rasplet Prvenstva Hrvatske

INDUSTRY 4.0 RAZVOJ SOFTVERA U AUTOINDUSTRIJI

Tehnološki trendovi mijenjaju automobile

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana