Zdravlje
SAVJETI NUTRICIONISTA

Žgaravici doskočite pravilnom prehranom
Objavljeno 29. srpnja, 2019.
U velikom broju slučajeva simptomi žgaravice mogu se, umjesto lijekovima, ublažiti prehranom. Važno je napomenuti da probavnim smetnjama treba pristupati individualno.


1. Jedite često, ali male obroke. Manji i manje masni obroci ne zadržavaju se predugo u želucu i ne stvaraju velik pritisak na mišić koji povezuje jednjak i želudac.

2. Smršavite. Mnoge osobe s prekomjernom tjelesnom masom osjete olakšanje kada malo smršave.

3. Izbjegavajte premasna jela. Istraživanja su pokazala da premasna i pržena jela slabe mišić koji povezuje jednjak i želudac.

4. Izbjegavajte hranu koja slabi vezu između jednjaka i želudca. Ne morate potpuno izbaciti čokoladu, pepermint, papar, češnjak i luk, no količine bi navedenih namirnica svakako trebalo ograničiti ako imate problema sa žgaravicom.

5. Izbjegavajte hranu koja potiče izlučivanje želučane kiseline. Kava (s kofeinom i bez njega), čajevi s kofeinom, kola napitci, čak i kalcij iz mlijeka, mogu povećati koncentraciju kiseline u želudcu, stoga navedena pića pijte u manjim količinama i povremeno.

6. Smanjite unos namirnica koje mogu prouzročiti iritaciju ili oštećenje sluznice jednjaka. Ako je želučana kiselina već oštetila sluznicu jednjaka, konzumirajte vrlo male količine citrusa i sokova od citrusa, proizvoda od rajčice, papra i čilija.

7. Ograničite unos gaziranih pića jer su ona uzrok nadimanja te stvaraju pritisak koji tjera želučanu kiselinu natrag u jednjak.

8. Imajte pri ruci lijekove koji pomažu kod žgaravice. Antacidi, pastile, čak i žvakaće gume (ne od peperminta), mogu pojačati izlučivanje sline, koja neutralizira želučanu kiselinu. Obična voda također može pomoći jer razrjeđuje kiselinu.

9. Nemojte jesti 3-4 sata prije spavanja. Veća je šansa da će kiselina dospjeti u jednjak ako ležite nego ako sjedite ili stojite.

10. Poduzmite ostale korake koji vam mogu pomoći. Slušajte svoj organizam, izbacite iz prehrane ono što mu smeta, prestanite pušiti, ne unosite prekomjerne količine alkohola. Ležeći položaj s uzdignutom glavom također može pomoći.

11. Pijte više jogurta. Velik broj liječnika preporučuje fermentirane mliječne proizvode osobama koje pate od žgaravice. Fermentirani mliječni proizvodi s aktivnim bakterijskim kulturama djeluju blagotvorno na zdravlje probavnog trakta.

12. Ako možete, lagano prošećite nakon obroka.

13. Ne nosite pretijesnu odjeću.
Tanja Kvorka
Možda ste propustili...

UČINITE MALI PREDAH OD TEŠKIH JELA I ZAČAS PRIPREMITE ZDRAV, JEFTIN I HRANJIV OBROK

Vrijeme je da zavolite salate - zdrave, zasitne, ukusne, a vrlo jednostavno ih pripravljamo

NEPRAVEDNO ZAPOSTAVLJENA

Ne zaboravite njegu stopala

ONI KOJI SU PILI MNOGO GAZIRANIH PIĆA IMALI SU VIŠI INDEKS TJELESNE MASE

Konzumiranje zaslađenih gaziranih pića može povećati rizik od prijevremene smrti

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana