Kultura
INVENTURA SEZONE GK “JOZA IVAKIĆ” VINKOVCI

Sjajna godina s 46 gostovanja i pohvalama publike i kritike
Objavljeno 19. srpnja, 2019.
Ponosni su na “Vrzino kolo” uspješno odigrano u splitskom i zagrebačkom HNK-u

Prije posljednje ovosezonske premijere i odlaska na ljetne praznike ravnatelj Gradskog kazališta "Joza Ivakić" Vinkovci Zdenko Rečić sazvao je konferenciju za novinare kako bi najavio posljednju premijeru, ali i da bi rezimirao proteklu kazališnu sezonu koja je, kažu, bila i više nego uspješna po broju premijera, sudjelovanju na festivalima, gostovanjima pobranim nagradama.

Do 18. lipnja ove godine imali su čak 46 gostovanja u Austriji, Srbiji, BiH i Makedoniji s pet predstava vlastite produkcije. Kao najveću uspješnicu navode dječji mjuzikl Crvenkapica u režiji Vladimira Andrića i u koprodukciji s Dječjim kazalištem u Osijeku, premijerno izvedenu 3. ožujka prošle godine, koja je imala 42 reprize i osvojila nagradu publike Najjači aplauz.

Mnoge nagrade
Jako je dobro primljena komedija Boeing-Boeing Marca Camolettija i u režiji Nine Kleflin koja je premijerno izvedena u rujnu i do sada je izvedena šest puta. U rujnu je premijerno izvedena i suvremena drama Staklena menažerija Tennesseeja Williamsa u režiji Dražena Ferenčina, moglo bi se reći, već kućnog redatelja vinkovačkog kazališta.

- Do sada je izvedena pet puta uz jako pozitivne reakcije gledatelja i prema ocjenama kritičara možda najbolja predstava koja je igrala u vinkovačkom Gradskom kazalištu. Odigrana je i u sklopu ovogodišnjeg, 26. Festivala glumca, te je nagradu Nada Subotić za najbolje umjetničko ostvarenje do 28 godina dobila naša glumica Matea Marušić za ulogu Laure Wingfield. U kategoriji sporedna muška uloga nominiran je bio naš glumac Denis Brižić za ulogu Matorog Tutlje u predstavi Vrzino kolo. Predstava Tri treća tromjesečja u režiji Frane Marije Vranković proglašena je, prema odabiru publike, najboljom predstavom za odrasle ocijenjenom s 4.8, a na popisu najuspješnijih predstava sezone koja završava našla se i Velika božićna misterija autora Vladimira Andrića, koja je odigrana 24 puta prigodno za božićnih bagdana, a odigrat će se više puta i za ovogodišnjeg Božića. Nešto čime se posebno ponosimo je naša izvedba Vrzinog kola Joze Ivakića u režiji Vjekoslava Jankovića i u koprodukciji s Hrvatskim kazalištem u Pečuhu, na 28. Marulićevim danima u Splitu i Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu – kaže ravnatelj Zdenko Rečić dodajući kako su osvajali nagrade i na međunarodnim kazališnim festivalima, poput onoga za djecu u Zaječaru, gdje je nagrada za najboljeg glumca pripala Marijanu Josipoviću za ulogu Vuka u Crvenkapici.

Ambiciozni plan
U novoj kazališnoj sezoni koja starta najesen GK Joza Ivakić najavljuje nekoliko zanimljivih produkcija i koprodukcija. Za 15. studenoga najavljuju premijeru Tamo gdje ljubav spaja Branka Puheka u režiji Andrijane Raguž i u koprodukciji s Kazalištem Nova scena Vinkovci. Prva premijera za 2020. najavljena je za 21. siječnja Štajga osječke autorice Ivane Šojat u režiji Jasmina Novljakovića, a druga, Gospođica Julija Augusta Strinberga u režiji Aide Bukvić planirana za 6. svibnja, koprodukcija je vinkovačkog kazališta i HNK-a Osijek, i to je prva ovakva suradnja dvaju, prema mišljenju mnogih stručnjaka, najboljih slavonskih kazališta. Planirane su i dvije premijere predstava za djecu.

Sve što je ostvareno u protekloj kazališnoj sezoni, od premijera i gostovanja do nagrada i što se planira u sljedećoj, govori kako se ostvaruje ambiciozni plan ravnatelja Zdenka Rečića da GK "Joza Ivakić" uz osječki HNK postane najbolje kazalište istočno od Zagreba.

Miroslav Flego

FOOZOS OBILJEŽIO 150. OBLJETNICU ROĐENJA IVANE BRLIĆ-MAŽURANIĆ

Predstava “Blagoslov” u čast našoj velikoj književnici